וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 20 הגיש בקשה רשמית לשידור חדשות

9.3.2016 / 10:35

הבקשה אשר הועברה הבוקר למועצת הכבלים והלוויין כוללת מתווה להפקת חדשות ושידורן בערוץ. על פי הבקשה, תוקם מערכת עצמאית אשר תשדר מהדורה ומבזקי חדשות

בערוץ 20 מגיבים לסערה שעורר הקמפיין נגד הנשיא ריבלין. ספק 500
בערוץ 20 מגיבים לסערה שעורר הקמפיין נגד הנשיא ריבלין/ספק 500

ערוץ 20 הגיש הבוקר (רביעי) בקשה רשמית לאישור שידורי חדשות. קדמו להגשת הבקשה תכתובות בין הנהלת הערוץ למועצת הכבלים והלוויין, בהן נתבקשו בערוץ להציג מתווה מסודר המכיל את המבנה הטכני, התוכני וההפקתי למערך שידורי חדשות.

בשבוע שעבר, לאחר ששמעה 11 מתנגדים, החליטה המועצה לאפשר לערוץ 20 לשדר תכנים שאינם מורשת, בהם אקטואליה, בהיקף של 25%. יחד עם זאת, המועצה לא אישרה לשדר חדשות. לשינוי תנאי הרישיון של הערוץ היו לא פחות מ11 מתנגדים, בהם ערוץ 10, קבוצת RGE, זכיינית ערוץ 2 קשת וחדשות 2. גם המרכז הרפורמי לדת ומדינה הביע את עמדתו בנוגע לשינוי הרישיון וביקש לתת ביטוי לזרמים נוספים. בעקבות הדברים, נמסר מהמועצה כי תקפיד על חובתו לתת ביטוי למגוון דעות, גישות, השקפות וזרמים שונים בציבור.

כבר בתנאי המכרז המקוריים וגם על פי תנאי הרישיון של הערוץ, רשאי הערוץ לשדר שידורי חדשות, לאחר קבלת אישור המועצה. הבקשה שהוגשה מתבססת בין היתר, על ניתוח תהליכים שעברה החברה הישראלית בעשורים האחרונים, על מחקרים וסקרים שנעשו בנושא ועל עמדות הציבור באשר לתפקוד התקשורת הישראלית.

בערוץ 20 הדגישו היום כי בבקשה ניתנה התחייבות מפורשת ששידורי החדשות יהיו "מדויקים, מהימנים, מאוזנים ועצמאיים" וכי "תובטח עצמאותו של עורך החדשות ועובדי המערכת". עוד אומרים בערוץ כי כחלק מהמערך הטכני, ערוץ 20 יעמיד לרשות מערכת החדשות אולפן מתקדם ומאובזר, מהחדישים בארץ. כמו כן, יוקם מערך דיגיטלי אשר יהיה אמון על פעילות ניו מדיה משלימה הכוללת אתר ייעודי, אפליקציה ונוכחות ברשתות החברתיות.

"מעבר לעובדה שהאפשרות לשידורי חדשות נכללה כבר במכרז שבו זכה הערוץ, הרי שגם מהבחינה המסחרית הערוץ נוכח יום יום כי ערוץ מבוסס פרסומות שאין באפשרותו לספק לצופיו סיקורים ועדכונים חדשותיים, אינו מסוגל להתמודד לאורך זמן מול ערוצים דומים שכן עושים זאת. בעיקר במציאות הישראלית שבה כמעט ולא עובר יום ללא אירוע חדשותי משמעותי אחד לפחות", נכתב בפנייה למועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully