וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מגיבה לטענות מזוז: "אנחנו לא ועדת עורכים"

10.3.2016 / 14:10

לאחר שסגן השר ירון מזוז קבל במכתב ליו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז, על היחס לו זכה בריאיון עם רפי רשף, מדז'יבוז השיבה לו היום כי הרשות השנייה היא "לא ועדת עורכים", וכי אין מקום להתערבותה בנושא

יח"צ - חד פעמי

יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז, השיבה היום (חמישי) למכתבו של סגן השר מהליכוד ירון מזוז, בו קבל על היחס לו זכה בריאיון עמו בתכנית "5 עם רפי רשף" בערוץ 10. הריאיון הלא שגרתי התקיים ביום שני בעקבות ביקור שקיים מזוז בביתו של תת אלוף אופק בוכריס, החשוד בחמישה מקרי אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום. מדז'יבוז כתבה למזוז כי הרשות השנייה "היא לא ועדת עורכים", וכי אין מקום להתערבותה בנושא.

במכתב, שפורסם בוואלה! ברנז'ה, כתב סגן השר: "הביקור נערך לאחר שחשתי חובה לחזק את ידיו של קצין מוערך, גיבור ישראל אשר נפצע בקרב על הגנת המולדת, קצין בעל צל"ש הרמטכ"ל שנמצא תחת מתקפה ציבורית קשה מאוד טרם הובהרו או נחקרו לעומק העובדות להאשמות שנגדו. הביקור נערך, ללא כל קשר לשאלה האם נעשו הדברים אם לאו שכן זה ייבדק על ידי רשויות החוק המוסמכות עליהן אני סומך, אלא כאקט אנושי של איש ציבור כלפי חייל ומפקד של צבא ההגנה לישראל בשעתו הקשה".

"לתומי", הוסיף מזוז, "האמנתי כי מר רשף ומערכת התכנית מבקשים לדעת את הסיבות שגרמו לי לבקרו. לא רק שלא התנגדתי, אלא האמנתי ועודני מאמין שהייתה זו חובתו העיתונאית של מר רשף לבדוק את הסיבות שהביאו לי לבקר כנבחר ציבור את תא"ל בוכריס. לצערי, במקום לבדוק את העובדות כמצופה מעיתונאי ותיק כמוהו, כל מטרתו של רשף הייתה לברוח לטפל ולשולי, כל זאת כדי לבדר את צופיו. מר רשף כלל לא היה מעוניין בסיבות לביקורי כפי שבאו לידי ביטוי בראיון אלא כנראה להטריד אותי ולהציגני באור שלילי כלפי הציבור".

את מכתבו סיים מזוז בבקשה ממדז'יבוז' "לבדוק האם לא נפל פגם אתי ומקצועי בהתנהלות מערכת '5 עם רפי רשף', ואבקש להביא לידיעת עורכי הרשות השנייה את עמדתי האמתית והברורה בנושא", והוסיף: "מערכת עיתונאית המבקשת את אמון הצופים בה חייבת לדעת להיות אמינה ולכבד את צופיה בראיונות אותם היא מקיימת ולבקש תמונה אמתית ומלאה בכל ראיון".

"ראשית", כתבה יו"ר הרשות בתשובתה למזוז, "אבקש להבהיר כי הרשות השנייה אינה משמשת כ'ועדת עורכים', העוסקת בתוכן השידורים בערוצים 2 ו-10. לגוף העניין, הואיל וחופש הביטוי הוא מערכי היסוד של מדינת ישראל, הרשות השנייה פועלת במתינות בעניינים מסוג זה, ומתערבת רק במקרים שבהם מתקיימות נסיבות קיצוניות הדורשות התערבותה. צר לי על התחושות שתיארת במכתבך והעברתי את מכתבך למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, אולם במקרה זה לא התקיימו נסיבות המצדיקות את התערבות הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully