וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים מתימן כן, מערוצים 1 ו-10 לא

24.3.2016 / 9:11

אחרי מד"א: גם הסוכנות היהודית מידרה צוותי טלוויזיה והעניקה בלעדיות לצוות של חדשות 2 בסיקור העלאת יהודי תימן בתחילת השבוע. גורם ברשות: "זה לא מפעל פרטי של מישהו". גורם בחדשות 10: "גם במונחי ציניות במקצוע שלנו – נשברו כאן שיאים חדשים"

במבצע חשאי: ישראל העלתה 17 יהודים מתימן. מערכת וואלה! NEWS
"זה סיפור ממלכתי". עולי תימן, השבוע/מערכת וואלה! NEWS
"הסוכנות היהודית, גוף ציבורי, סחר כאחרון היחצ"נים במה? בסיקור עלייתם ארצה של יהודים, והעדיף ערוץ מסחרי אחד על פני ערוץ ממלכתי וערוץ מסחרי אחר"

אחרי שפורסם בוואלה ברנז'ה על כך שמד"א לא נתנה לערוץ 1 להצטרף לטיסה לטורכיה כדי לסקר את פינוי הפצועים מהפיגוע באיסטנבול, גם הסוכנות היהודית מידרה את צוותי הטלוויזיה של חדשות 10 ורשות השידור, והעניקה בלעדיות לערוץ 2.

בתחילת השבוע פורסמה בערוץ 2 כתבה של אודי סגל, על המבצע הסודי של העלאת יהודי תימן לארץ והאיחוד שלהם עם המשפחות במרכז הקליטה. חדשות 2 ליוו את העולים באוטובוס שנסע משדה התעופה למרכז הקליטה בבאר שבע, והורשו לצלם את האיחוד. לאחר מכן, החומרים של חדשות 2 אף הועברו לערוץ CNN, לפי בקשת הערוץ הזר.

ברשות השידור זועמים על הסוכנות היהודית, לאחר שלטענתם הם מודרו מסיקור האירוע. גורם ברשות אמר לוואלה ברנז'ה כי "זו הסוכנות היהודית, לא מפעל פרטי של מישהו. איך יכול להיות שהיא נותנת סיפור כזה באופן בלעדי לערוץ 2, לערוץ מסחרי? לא יעלה על הדעת שגוף כמו הסוכנות היהודית יתנהג בצורה כזאת, וכנראה שזה שיקולי רייטינג. זה סיפור ממלכתי, שיש לו משמעות למדינה ולאזרחים. אם כבר לתת רק לערוץ אחד לצלם את האירוע – אז למה לא ב'פול'?".

גורם בחדשות 10 אמר כי "הסוכנות היהודית, גוף ציבורי, סחר כאחרון היחצ"נים במה? בסיקור עלייתם ארצה של יהודים, והעדיף ערוץ מסחרי אחד על פני ערוץ ממלכתי וערוץ מסחרי אחר. גם במונחי ציניות במקצוע שלנו – נשברו כאן שיאים חדשים".

הגורם הוסיף כי "בסופו של דבר הצלחנו, כפי שאפשר לראות במהדורה המרכזית מראשית השבוע, להשיג חומרים מצוינים מהנחיתה גם ללא עזרת הסוכנות היהודית".

מהסוכנות נמסר בתגובה: "מהרגע שהעולים נחתו הוצאנו הודעה לתקשורת לכולם, אבל ערוץ 2 קיבלו קודם את האפשרות לשלוח צלם למקום. לא היתה אפשרות לפתוח את המקום ליותר מצלם אחד, מדרישות ביטחוניות. השיקול היה שאם זה רק צוות אחד אז אנחנו רוצים את ערוץ 2, וכמובן שכולם קיבלו אחר כך גישה לראיין את העולים במרכז הקליטה. הראשוניות ניתנה לערוץ 2 משיקולי דוברות ויח"צ לאירוע. הכי עדיף שיהיו שם את כל התקשורת ישראלית והזרה, אבל היו עלינו מגבלות קשות מאוד של צנזורה וביטחון. אם הייתי שם צלם של הסוכנות לתעד את האירוע, אז בגלל שהחומרים היו שייכים לגוף ממסדי - הם היו מתקבלים במערכות עם יחס מסוים, לעומת תמונות של צלם של גוף תקשורת מקצועי. היה חשוב לנו להשיג פרסום רחב ככל האפשר, בעיקר בתקשורת הזרה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "חמור מאוד שגוף ציבורי כמו הסוכנות היהודית, מפלה ערוצי תקשורת ובהם את השידור הציבורי ועושה שיקולים זרים באירועים בעלי חשיבות לאומית". מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully