וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מד"א עושה שרירים: מדוע טורפדו אייטמים על הארגון בגל"צ?

24.3.2016 / 15:17

זה החל בפרסום בוואלה ברנז'ה על מידור עיתונאים מצד מד"א בטיסת הסיוע לאיסטנבול ובטור שפורסם בעקבותיו בגלובס היוצא נגד הארגון. ב"מה בוער" ואצל יעל דן רצו להמשיך ולטפל בנושא אך ברגע האחרון ובמפתיע האייטמים הורדו מהליין-אפ. טסנו לשטח להתחקות אחר העקבות

נושא: אות פתיחת השידורים גל"צ ישן מול חדש.
צנזורה עצמית? גל"צ

ביום שלישי האחרון כתבת גלובס, ליאת רון, היתה אמורה להתראיין בתוכנית "מה בוער" בגל"צ ולדבר על הטור שלה בו היא ביקרה את מד"א, שפורסם ביום שני. לוואלה ברנז'ה נודע כי מסיבות לא ברורות האייטם, שכבר היה מוכן לעלות לשידור, הורד מהליין-אפ של התוכנית.

בטור, רון ביקרה את התנהלות מד"א וכתבה כי הארגון מוציא טיסות לחו"ל, שחלקן מיותרות, הנובעות מיח"צ, שחלקן אף ממומן על ידי מדינת ישראל. בסיום הטור היא אף מזכירה את העובדה שכתבת הבריאות של ערוץ 1, קטי דור, מודרה מטיסת מד"א לאיסטנבול ביום שבת, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

לא ברור מה הביא להחלטה על ביטול האייטם אולם גורם בתחנה אמר לוואלה ברנז'ה כי "הופעל לחץ מצד אלי בין, מנכ"ל מד"א, להוריד את האייטם". מנגד, גורמים אחרים טוענים שהופעלה צנזורה פנימית על ידי בכירי התחנה להוריד את האייטם, כאשר אחת הסיבות האפשריות לכך היא שפרשן גלי צה"ל לענייני ערבים ג'קי חוגי, דווקא קיבל ממד"א אופציה לעלות על אותה טיסה פרובלמטית.

במקביל, היום (חמישי) פורסם בגלובס טור של שירי לוטן מיכאלי, מפיקה בכירה בערוץ 2 שנכחה בטיסה של מד"א, ובו היא מגיבה לטור של רון ומגינה על מד"א.

והנה צירוף מקרים, בתחילת השבוע היתה אמורה להתראיין בגל"צ כתבת ערוץ 1, יפעת גליק - שפירסמה בינואר תחקיר אודות הטרדות מיניות במד"א - בתוכנית של יעל דן "עושים צהריים". לוואלה ברנז'ה נודע כי גם במקרה הזה האייטם בוטל ברגע האחרון.

ממד"א נמסר בתגובה: "חד משמעית זה לא קרה, ואין לנו מושג במה מדובר ולמה האייטם ירד".

מגל"צ נמסר בתגובה: "אין אנו מתייחסים לשיקולי עריכה של תוכניות".

עורכת "מה בוער", נורית קנטי, סירבה להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully