וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ניר: "אין היתכנות לשלושה ערוצים מסחריים"

29.3.2016 / 17:45

אבי צבי: "מסקנות פילבר מסתכלות חמש שנים אחורה, בלי לקחת מבט קדימה. אם המטרה זה להחליש את ערוץ 2, זה יעשה 'בק פייר' בשחקנים החדשים". ורשבסקי: "הפירוק של ערוץ 2 נועד להחלשה". שלושת המנכ"לים נפגשו בכנס EffecTV

פאנל מנכלים מדברים בכנס הטלוויזיה EFFECTV. ספק 500
ורשבסקי: "לא זוכר שהיה צבא האמת של ג'יי.אר בדאלאס". שלושת המנכ"לים/ספק 500

"כשנראה את מסקנות פילבר נדע מה המניעים ומהי עמדתו של ביבי - האם הוא חושב שצריך שגופים וחברות יפעלו באופן עצמאי וחופשי ללא גביית כסף מהציבור, או לא. אנחנו חלק מהתהליך, אבל המבחן זה התוצאה. האם המדינה תיתן לגופים האלה לחיות או לא. התהליך זה לא חשוב, אם הקשיבו או כאילו הקשיבו או ממש הקשיבו. התוצאה עד כה זה להחליש אותנו", כך לדברי אבי ניר, מנכ"ל קשת, היום בכנס EffecTV. בכנס השתתפו ניר, מנכ"ל רשת אבי צבי ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, בפאנל בהנחיית ניב רסקין.

צבי התייחס לועדת פילבר ואמר כי "אם המטרה זה להחליש את ערוץ 2, הדבר הזה יעשה 'בק פייר' בשחקנים החדשים שיקומו. אחרי שעשרים שנה לא נגעו ברגולציה, לא עשו התאמה לטכנולוגיה, לא בחנו את המודל הכלכלי של המסך - הגיע הזמן להסתכל קדימה. התחושה שמסקנות הביניים מסתכלות חמש שנים אחורה מבלי לקחת מבט קדימה. יש לחברי הוועדה כלים להוציא את כולם חזקים וטוב מהאסדרה הזאת בלי דרמות גדולות או הפיכות עולם".

בנוגע למכתב של מנכ"ל יס, רון אילון - שטוען לשליטה של הזכייניות - צבי אמר כי "יש שלושה ששולטים בשוק פה, אז נראה כאילו התחרות אצלנו מוגברת על פני הפלטפורמות. לא אתייחס למה שרון אמר. צריך להסתכל על הצד שלנו. אנחנו המשקיעים הגדולים בתוכן בישראל ואת התוכן הזה אנחנו מגישים בחינם לפלטפורמות כדי שהן יעשו ממנו הכנסות והגיע הזמן שהפלטפורמות יתחילו לשלם בתוכן".

רסקין ציין כי איילון אומר זה הפוך – אני מעביר אתכם ולכן הרייטינג שלכן גדול – ולכך צבי השיב "אז אל תעשה לי טובות. הגיע הזמן שהתעשייה תקבל מהפלטפורמות מההון שהיא מייצרת, ותתחיל לשלם בתוכן". ניר תמך בצבי והוסיף כי "אנחנו מייצרים תוכן חינמי, הם לא נגבים על ידי אגרה או דמי מנוי. אנחנו מבקשים להמשיך לייצר תוכן חינמי בעוצמות האלה שיתאפשר לנו".

בנוגע לרווחי הערוצים, ניר אמר כי "שוק הטלוויזיה נמצא מתחת לקו האדום באופן כללי. אם פעם זה היה משבר רגעי היום אנחנו מבינים שהחיבור בין התנאים הרגלוטוריים מאתגר. אנחנו מנסים להיות גוף שחי מהתוכן מהחדשנות של התוכן ולהרוויח כדי שנמשיך לעשות את התכנים".

ורשבסקי ציין כי "גם אם נרוויח עוד 15 שנה מה שהיום – בעלי המניות לא יקבלו את ההשקעה. הרווח המינימלי שהיה ב-2015 זה לא דבר שמתקרב לכיבוד שמגישים בבזק למשל. אנחנו מדברים אצלנו על סכומים מאוד נמוכים. העובדים שילמו מחיר אצלנו. זאת לא תעשייה בריאה".

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
"בכייה לדורות ותקלה איומה". אבי צבי/ניב אהרונסון

עוד סוגייה שעלתה בפאנל היא הפיצול בערוץ 2, שאמור להתרחש בנובמבר הבא. צבי אמר כי "אם רשת ורשת יתפצלו זאת תהיה בכייה לדורות ותקלה איומה. לצופים, לבעלי המניות, למודלים העסקיים המאתגרים. הרגולטור צריך לעשות הכל כדי שיהיה מיזוג בין קשת לרשת. בנינו ביחד את אחד המותגים הכי אהובים ונצפים ואת חברת החדשות ולפרק את זה בשם האגו או התחרות או הרגולציה זאת טעות. אבל רשת נערכת לרגע הזה ברצינות עם 'הישרדות', 'האח הגדול' וכו'. אני מגדיל את ארסנל המותגים שלי".

ניר ציין כי "אין היתכנות לשלושה ערוצים מסחריים". צבי הסכים והוסיף כי "לא יהיו שלושה כי אחד יקרוס. אין דרך, אין מודל. אנחנו בדקנו את זה". גם ורשבסקי הצטרף לדעותיהם ואמר "אני מסכים עם שניהם ומקווה שהם יתאחדו. לא פנו אלי בבקשה להתאחד עם אחת הזכייניות. ערוץ 10 ואחת מהזכייניות זה מין שלא במינו. אין לנו מה לתרום לרשת או קשת. אני לא רוצה מיזוג כזה".

בנוגע לאישור מהממונה על ההגבלים לאיחוד כזה, ניר אמר כי "צריכה להיות תובנה שאומרת שיש מקום לשני ערוצים מסחריים. בתחום יש מתחרה ששווה מיליארדים ורוצה להיות בעולם הזה. אני לא חושב שיש בעיית הגבלים עסקיים, ואם יש היא לא איתנו".

כאשר רסקין שאל האם המהלך נועד להחליש את ערוץ 2 ובמיוחד את חברת החדשות שלה, ורשבסקי אמר כי "יש הגנות ינוקא מרחיקות לכת לכל מי שרוצה להיכנס. הפירוק כנראה נועד להחלשה ועובדה היא שכל אחד יכול להיכנס עם נאותות מאוד נמוכה. שלוש שנים עם מעט סוגה עילית, אפשר לקנות חדשות ולהקים ערוץ טלוויזיה. אז למה לא עושים את זה? כי רואים שההיתכנות הכלכלית נמוכה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כנס הטלוויזיה EFFECTV. שלומי יוסף,
"יש הבדל גדול בין דמות הנבל בדרמה לנבל בריאליטי". אבי ניר ויוסי ורשבסקי/שלומי יוסף

צבי: "את האח הגדול שאבי ניר עושה - אני לא הייתי עושה"

רסקין ציין כי בעבר ורשבסקי אמר ש"'האח הגדול' הוא המיץ של האשפה". ורשבסקי ענה "אני אמרתי 'המיץ של הזבל', ולדעתי ניר יגיד את זה עוד שתי עונות". בשלב הזה צבי קם והלך והקהל צחק. ניר אמר כי "הטלוויזיה יודעת לספר סיפורים. כשאתה מספר טוב הם, מרגשים, מעצבנים ומאתגרים. היכולת לספר סיפור תלויה ברעיון ובביצוע".

רסקין אמר "אבל בסוף אתם מקדשים אנשים כמו שי חי. הם גיבורי תרבות". לכך ניר ענה כי "כשיש בדרמה דמות של איש רע תבוא למפיק של ג'יימס בונד למשל ותגיד לו - איך אתה לא מתבייש? יש אצלך רוצח. ההשתקפות בעיני הציבור של דמויות טובות או רעות היא מה שקובעת. כשמישהו מעריץ דמות רעה – מה זה אומר בעצם? האם השליח לא בסדר? מה ההבדל בין הריאליטי לדרמה - שהריאליטי מציגה מראה של מציאות קיימת, שאתה מבקש לא להראות אותה".

לכך ורשבסקי הגיב "יש הבדל גדול בין סרט או תוכנית דרמה לתוכנית ריאליטי שמנסה לשקף מציאות. יש הבדל בין הנבל בסרט לדמות בריאליטי. זה מאדיר אותה. אני תקוע בדאלאס ולא זוכר שהיה צבא האמת של ג'יי.אר. כמובן שיש מקום לריאליטי, וזאת טלוויזיה טובה וזה לא רק עניין ערכי".

בהקשר הזה, ניר התייחס לפרשת החייל היורה ואמר "האם לא היה צריך להראות את התגובות בציבור? זה אותו הדבר. הריאליטי לא מייצר מציאות אלא משקף אותה". מנגד, צבי אמר כי "זה לא יושב בפורמט, אלא במה שאתה עושה ואיך. זה נושא מורכב שלא בנוי מסיסמאות. אנחנו מצנזרים ברשת. אתמול בערב ב'משחקי השף' היתה התפרצות של אסף גרניט, הוא איבד את העשתונות והוא צולם מפרק את המטבח במשך חמש דקות. זה לא ראוי בעיני, זה חוטא לערכים וצינזרנו חלק. וגם על זה היה ויכוח פנימי ברשת שעות לפני השידור. אנחנו חוטאים לפעמים גם".

ניר גם אמר לצבי: "אתה טינפת על האח הגדול לפני שהפורמט עבר אלייך". לכך ורשבסקי הגיב ואמר כי "גם על הישרדות טינפתי בזמן ששודרה אצלנו בערוץ 10". צבי אמר לניר: "את האח הגדול שאתה עושה אני לא הייתי עושה. הייתי עושה את זה אחרת".

כשנשאלו המנכ"לים לאיזה תוכנית של המתחרים הם מפרגנים, ורשבסקי ציין את "ארץ נהדרת" ואמר שלטענתו למולי שגב מגיע לקבל את פרס ישראל. ניר ענה שהוא אוהב את "אחד העם 101" ואת "וילת המושבעים", וצבי אמר שהוא אוהב את "גב האומה" ואת "עבודה ערבית".

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
אבי וייס ושירה מרגלית/ניב אהרונסון

המפגש - לא בפעם הראשונה

ורשבסקי, ניר וצבי נפגשו כבר מספר פעמים על מנת לגבש עמדה משותפת כנגד מסקנות הביניים של ועדת פילבר, הקוראת להקלה ברגולציה על הערוצים המסחריים. השלושה מתנגדים להגנות שיקבלו השחקנים החדשים, בהם החלת רגולציה רכה. השלושה נפגשו עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ודרשו שחברות הכבלים והלוויין, yes ו-HOT, ישלמו עבור שידורי קשת, רשת וערוץ 10 שנכללים בחבילות הבסיס. לפני כן הם פנו במכתב משותף לפילבר וליו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' שבו ציינו כי הגופים הבינלאומיים, כמו פייסבוק ויוטיוב, נוגסים בנתח פרסום ופוגעים בהם וקראו להסדרת שוק השידורים ולהקלה ברגולציה ובדמי הזיכיון.

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת וערוץ 10 טענו בתגובה משותפת למסקנות הביניים של ועדת פילבר כי "להמלצות עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על שוק השידורים המסחריים בכללותו ואף לגרום לקריסה כלכלית. ב-10 השנים האחרונות השקיעו הערוצים המסחריים כ-6 מיליארד שקלים ביצירה ישראלית מקורית והביאו למהפך באופי התוכן שצורך הציבור הישראלי. תכני הטלוויזיה המסחרית הם עמוד השדרה של כל חבילת שידורים המוצעת לצרכן בישראל: למעלה מ-53% ממנויי הטלוויזיה הרב ערוצית צופים ערב ערב בשידורי הערוצים המסחריים".

ואולם, לטענת שלושת המנכ"לים, למרות הצלחתם בעולמות הרייטינג והתוכן הם סובלים מאבדן הכנסות. "שוק הפרסום בטלוויזיה מצוי בסטגנציה קבועה ובפועל יורד בהיקפו. ירידה זו גדלה מידי שנה, בעיקר בשל הזליגה המוגברת לפלטפורמות הדיגיטל השונות, בעיקר בדמות שחקניות בינלאומיות שאין עליהן כל חובת פיקוח או דיווח למדינת ישראל. הפער בין גודלו של השוק זה בפועל לבין התחזיות עליהן התבססו המודלים הכלכליים של הערוצים המסחריים עומד על יותר מ-600 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully