וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן על "דיני נפשות": "שפל חסר תקדים של כלי תקשורת"

4.4.2016 / 13:27

פרקליט המדינה התייחס היום לסדרה ששודרה בערוץ 10: "רוויית השמצות חסרות שחר". על הסדרה "צל של אמת": "לא חידשה דבר אלא עסקה כל כולה בחומרים ארכיוניים". בתוך כך, הקולגיאליות בערוץ 10 פורחת

פרקליט המדינה נגד הסדרה על רצח תאיר ראדה: "סכנה לדמוקרטיה". מערכת וואלה! NEWS
"צל חיוור מאד של האמת". שי ניצן/מערכת וואלה! NEWS

פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת לסדרה "דיני נפשות" ואמר כי "מטיחים בפרקליטים דברים שאין בהם דבר עם האמת. 'דיני נפשות' ששודרה בערוץ 10 היתה רוויה השמצות חסרות שחר". עוד אמר ניצן כי "הסדרה כללה השמצות קשות נגד הפרקליטות. זהו שפל בעיני חסר תקדים של כלי תקשורת מרכזי בישראל שאפשר שידורה של סדרה מעין זו".

ניצן גם התייחס לסדרה "צל של אמת" על רצח תאיר ראדה, ששודרה לאחרונה בערוץ 8, ואמר כי "סדרה זו, כמו קודמתה, לא חידשה דבר אלא עסקה כל כולה בחומרים ארכיוניים", אמר. "פאר היצירה של סדרה זו, שהוצג כמובן גם הוא בעזרת אפקטים טלוויזיוניים כיד הדמיון הטובה, היה עדות שהוצגה כחדשה אך נבדקה ונחקרה לעומקה כבר לפני ארבע שנים".

על הטענות שהועלו בסדרה, ובהן העיסוק סביב התיאוריה לפיה הרוצחת לכאורה סיפרה לבן זוגה כי רצחה את ראדה, אמר ניצן כי "מדובר בגרסה כבושה שמסר אותו אדם, תוך שהוברר כי היה לו מניע להעליל על בת-זוגו לשעבר, שהתלוננה נגדו במשטרה, והעיקר – גרסה זו נסתרה בממצאים אובייקטיביים ולא תאמה את פרטי הזירה והראיות אשר נאספו בזמן אמת. הוגשה בקשה להוספת העדות ובית המשפט העליון דחה אותה. אך מדוע העובדות חשובות? הרייטינג גבוה, ודי לנו בכך. אכן, 'צל של אמת'. צל חיוור מאד של האמת".

בתוך כך, אתמול התחממה שוב הגזרה בין יוצרת הסדרה "דיני נפשות", אורנה בן דור, לכתבי חדשות 10 ברוך קרא ושותפו להגשת "המקור" רביב דרוקר, כשברקע פרסום הטור של עו"ד קובי סודרי ב"הארץ" על הסדרה. בן דור כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "מה עדיין לא נאמר על חוסר קולגיאליות, צרות עין וחוסר יושרה של עיתונאי החצר של הפרקליטות. קראו את הטור של עורך הדין קובי סודרי כפי שפורסם היום ב'הארץ' ואולי תבינו את המניעים של הכתב לעניני משפט של ערוץ 10. מדויק אלגנטי ומאיר עיניים".

פוסטה מריבה

קרא לבן דור: "יכולה להמשיך לגדף ולהשמיץ"

לכך הגיב העיתונאי אמיר זוהר מפוסטה, שכתב: "הפאנץ' ליין חזק!!!! לא רק קרא, איפה קולה של תוכנית 'המקור' המהוללת של דרוקר ושלו, בפולמוס סביב נציבת הביקורת על מערך התביעה, גרסטל, שחוטפת מכל עבר... ועוד רגע גם איילת שקד נוטשת אותה בהשראת גלעד ארדן, המניפולטור הקביל מימין של חיים רמון".

דרוקר הגיב לזוהר ונתן דוגמאות לסדרות שנעשו על הפרקליטות בערוץ במגוון נושאים: הדרישה להקים נציבות ביקורת על הפרקליטות; הנאנסת המדגימה והביקורת על התובע והפרקליטות; ניסים חדאד; היועץ ויינשטיין; ועל מינוי מנדלבליט.

קרא הגיב לבן דור וכתב: "את יכולה להמשיך לגדף ולהשמיץ ולחכות למחיאות כפיים מהקהל שלך ואפילו לצלם אותי באייפון (לא אחשוב שאת תופרת לי תיק). את יכולה לקרוא לי שתול של הפרקליטות כי זה עובד טוב ברשת. העובדה היא שאת פרק 2 שלך ביססת בין השאר על תחקיר שאני!!! ערכתי על דניס אייזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully