וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סתיו שפיר: "עיתון 'במחנה' מהווה נכס - אסור לסגור אותו ללא דיון ציבורי"

13.4.2016 / 12:10

שפיר שיגרה מכתב לרמטכ"ל ובו היא דורשת לדעת מה עומד מאחורי ההחלטה לסגור את "במחנה". לוואלה ברנז'ה נודע כי הרקע לסגירה נעוץ באי-שביעות רצון של גורמים בצמרת צה"ל מביקורת שהובעה בעבר בעיתון

סתיו שפיר. חגי הירשפלד,
"חשיבות היסטורית וציבורית". ח"כ סתיו שפיר/חגי הירשפלד
"להחלטה על סגירת העיתון השלכות רציניות על האפשרות לקיים דיון פנים צה"לי במסגרת מוסכמת וממלכתית בשאלות ערכיות כגון דת וצבא, מוסר בלחימה ועוד שאלות בעלות חשיבות עליונה בימינו"

ח"כ סתיו שפיר, יו"ר ועדת השקיפות של הכנסת, מבקשת לדעת מדוע יש כוונה לסגור את עיתון "במחנה" של צה"ל ללא שום הליך ראוי של דיון ציבורי. כך עולה ממכתב של שפיר, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ונשלח לרמטכ"ל גדי איזנקוט, לראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי, לקצין חינוך ראשי תא"ל אבנר פז צוק ולמפקד ועורך עיתון "המחנה" רס"ן צחי בירן.

שפיר, ששירתה בצה"ל ככתבת בעיתון "במחנה", טוענת כי אם אכן יש כוונה לסגור את העיתון, יש לנהל דיון ציבורי סביב הנושא. היא מציינת כי "בימים האחרונים הגיעו לידיעתי פניות על כך שעיתון 'במחנה' עומד בפני סגירה, במסגרת תוכנית פנימית שגובשה על ידי קצין חינוך ראשי וראש אגף כח אדם. הסיבות להחלטה לא פורסמו בתקשורת ולמיטב ידיעתי, גם לא הובאו לידיעתם של אנשי העיתון. ידוע כי נושא זה עולה על הפרק מדי פעם ופעם זה שנים ארוכות, אבל באם יש תכנית של ממש לסגור את 'במחנה' אחרי 81 שנה של עשייה רצופה ומשמעותית, ראוי כי נושא זה יבוא לדיון ציבורי".

בנוסף, שפיר כותבת כי "לעיתון 'במחנה' חשיבות היסטורית וציבורית אדירה. העיתון מהווה אחת הבמות היחידות לקולות החיילים, מטוראי ועד אלוף ללא הבדל, ולאורך שנים הפיץ את בטאוני כל היחידות, תוך השגת איזון תקציבי ושיכוך התלות של היחידות בתורמים פרטיים. 'במחנה' מהווה גוף ידע וניסיון אדיר שנצבר לאורך שנים של התנהלות מקצוענית, ועל כך יעידו מאות בוגריו שהמשיכו לעשות חיל לאחר שחרורם בעולם התקשורת, האמנות והספרות הישראלית, ואף בפוליטיקה ובמגזר הציבורי".

עוד כותבת שפיר, "להחלטה על סגירת העיתון השלכות רציניות על האפשרות לקיים דיון פנים צה"לי במסגרת מוסכמת וממלכתית בשאלות ערכיות כגון דת וצבא, מוסר בלחימה ועוד שאלות בעלות חשיבות עליונה בימינו. עיתון 'במחנה' מהווה נכס הן לצבא והן לחברה, ולא סביר כי יימחה בהחלטה פנימית וללא שקיפות ודיון ציבורי".

לסיכום, שפיר מבקשת לדעת האם אכן מתכננים לסגור את עיתון "במחנה" או חלקים מפעילותו, ואם כן –מה הסיבות לכך ומה יהיה גורלם של העובדים והמשרתים בעיתון. עוד שואלת שפיר, האם התקיימה התייעצות בנושא סגירת העיתון, אילו חלופות לסגירת העיתון נשקלו והאם תוקם מערכת חלופית.

כבר לפני כשנתיים דווח בוואלה ברנז'ה כי בצה"ל שוקלים את סגירת "במחנה" בעקבות קיצוצים. ואולם השבוע פירסמה כרמלה מנשה, הכתבת הצבאית של רשת ב', כי ככל הנראה יש כוונה לסגור את "במחנה" ולהכניס את העיתון המודפס לאתר. לוואלה ברנז'ה נודע כי הרקע להחלטה נעוץ באי-שביעות רצון של גורמים בצמרת צה"ל מביקורת שהובעה בעבר בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully