וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר ודאות בערוץ 10: האם מהלך הפיטורים הוקפא?

25.4.2016 / 13:15

חודש לאחר ההכרזה על תוכנית קיצוצים שתכלול גם מהלך פיטורים בערוץ, בפועל עדיין לא נעשה אף צעד. האם הסיבה טמונה בהשהיית המהלך לאחרי החגים, או שבקבוצה החליטו לסגת לאחור כתוצאה מהלחץ? בוועד מבהירים כי הם מוכנים לכל התפתחות

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
בהולד. ערוץ 10/עיבוד תמונה, דרור עינב

בתחילת החודש הכריזה קבוצת RGE על תוכנית קיצוצים שתכלול גם פיטורים בערוץ 10, בשל הגירעון שהערוץ רשם ברבעון הראשון של 2016. אך מאז עוד לא נרשמה התפתחות בגיזרה, ולא ברור האם המהלך אכן ייצא לפועל - ומתי.

לפי הערכות, השהיית מהלך הפיטורים נובעת משתי סיבות אפשריות: הסיבה הראשונה היא שהמהלך אכן עדיין מתוכנן, אך ייצא לפועל רק אחרי החגים. הסיבה השנייה טמונה בתגובה של עובדי הערוץ לתוכנית הפיטורים, ובעיקר לכך שב-RGE לא ציפו לכזאת תגובה קיצונית של העובדים שאמרו "לא יקום ולא יהיה", נבהלו ממנה והחליטו לרדת מהמהלך. בניגוד למשברים קודמים בעבר, כאשר העובדים היו מוכנים להתגמש בשביל "טובת המקום", הפעם הם אמרו בעצם "לא עוד".
בוועד העובדים של ערוץ 10 מבהירים כי הם מבחינתם ערוכים לכל התפתחות, בין אם הקבוצה והערוץ ירצו להוציא את תוכנית הפיטורים לפועל ובין אם לא.

כזכור, בתחילת החודש פורסם כי למרות המעבר לרישיון, ערוץ 10 נערך לקיצוץ משמעותי שיכלול גם פיטורי עובדים, קיצוץ שכר וייתכן שגם ביטול הפקות. בוואלה ברנז'ה פורסם כי קבוצת RGE היתה מבצעת את הקיצוצים בערוץ גם אם לא היתה נרשמת ירידה בהכנסות מענף הפרסום ברבעון הראשון של 2016. לטענת גורמים בקבוצה, מהלך הפיטורים בערוץ נובע מהרצון של RGE ליצור סינרגיה בתוך הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully