וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרד ומשול: "משתיקים אותנו ומבודדים את הכוח של כתבי המשטרה"

4.7.2016 / 12:37

מהלך מחיקת קבוצות הוואצאפ של דוברות המשטרה מעורר (שוב) ביקורת מצד הכתבים המסקרים את הארגון: "מדובר בעוד ניסיון למנוע התרעמות קולקטיבית ולהשתיק קולות". כעת, הם שוקלים אף לפנות למפכ"ל או לשר ארדן כדי להתלונן

מפכ"ל המשטרה בתדרוך עיתונאים: "ההתנהלות יצרה איום על שלטון החוק". גדעון צנטנר
מפכ"ל המשטרה בתדרוך עיתונאים: "ההתנהלות יצרה איום על שלטון החוק"/גדעון צנטנר

נמשכת הביקורת מצד התקשורת על המשטרה: "משתיקים אותנו באמצעות שיטת ה'הפרד ומשול' ומבודדים את הכוח של כתבי המשטרה", כך אומר לוואלה ברנז'ה כתב פלילים בכיר בטלוויזיה על מחיקת קבוצות הוואצאפ. הוא הוסיף כי "זה לא נובע מיעילות, אם זה היה כל כך לא יעיל - איך עד עכשיו התנהלו ככה? המשטרה לא ממציאה את הגלגל מחדש, ולראייה במד"א זה עובד ככה כי זאת היעילות בקבוצות האלה".

עוד אמר הכתב כי "לא ייתכן שתגיע דוברת וכדי למנוע את הביקורת מעצמה ולחתוך את הביקורת העניינית שיש לכתבים היא פשוט תעשה הפרד ומשול. זה כל כך שקוף המהלך הזה שבוודאי לא יעילות היא הבסיס לו". לטענתו, "מדובר בעוד ניסיון להשתיק את הכתבים ולמנוע התרעמות קולקטיבית ולהשתיק קולות". הוא הוסיף כי כתבי הפליליים והמשטרה שוקלים אף לפנות למפכ"ל או לשר הממונה ארדן כדי להתלונן על המהלך.

כתב פלילים בכיר טוען גם הוא כי "מדובר בעוד ניסיון של המשטרה להחליש את הכתבים הפליליים וליצור 'הפרד ומשול' בהתנהלות מול הכתבים, ולחזק את המשטרה מול התקשורת". הוא הוסיף כי "מעכשיו, כתבים אחרים לא יוכלו להיות שותפים להערות מול הדובר ולגבות אותך בדברים שמפריעים גם להם. זה מאוד חמור ויסרבל את העבודה שלנו".

הכתב הסביר כי "ברגע שזה אישי אין לך את היכולת להסתכרן עם שאלות של אחרים שקריטיות גם עבורך. זאת בעיה במיוחד באירועים מתגלגלים - כאשר מעכשיו הכתבים יתעכבו יותר כדי לשאול יותר שאלות באופן פרטני. אני בספק אם הדוברים יוכלו לענות מהר וביעילות באופן פרטני אחד אחד לכל הכתבים כשיקרה משהו גדול ופתאומי, כמו פיגוע למשל". עוד אמר כי "באירועים גדולים זה מאוד קריטי. יש הרבה דברים שצריך להתעדכן בהם אונליין - והדקות הראשונות, עד שהדובר מתאקלם, הן מאוד קריטיות. זאת התעקשות של המשטרה לעשות את העבודה יותר קשה לעיתונאים".

"העבודה של עיתונאי זה עבודה של זאב בודד"

"במצב החדש שנוצר הדוברות בעצם יכולה לתמרן למי היא בוחרת להוציא את החומרים, מה להוציא, והאם להוציא"

מנגד, כתבת משטרה אומרת כי אין שום בעיה עם הצעד האחרון של הדוברות: "במשך עשרות שנים כתבים קיבלו מידע לביפר שלהם ולא הייתה קבוצה שבה כל אחד יכול להשמיע את הגיגיו, אז לא יקרה כלום אם נחזור לקונספט הישן – כאשר כל אחד מקבל הודעה אישית. אני לא חושבת שזה ישנה בצורה דרמטית את העבודה".

היא הוסיפה כי "אמנם מעכשיו לא תהיה שליטה על חומרים בלעדיים ויכולה להיווצר בעיה מול כלי תקשורת פחות מובילים. במצב החדש שנוצר הדוברות בעצם יכולה לתמרן למי היא בוחרת להוציא את החומרים, מה להוציא, האם להוציא את החומרים וכו'". אבל לטענתה, "בסוף העבודה של העיתונאי היא מול מקורות ולא מול דוברים. אז אם נקבל חומרים דרך קבוצה או באופן פרטי זה לא משנה. התסכול נובע מכך שהכתבים רוצים להרגיש ביחד – אבל העבודה של עיתונאי זה עבודה של זאב בודד".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "דוברות המשטרה אימצה את המודל המקובל בארגונים ביטחוניים וממשלתיים מקבילים. ככלל, העבודה מתבצעת מול הכתבים באופן שוטף. כל עיתונאי מייצג את המערכת אליה הוא משתייך והשירות ניתן בהתאם לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully