וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש ולהבות בבחירות לארגון העיתונאים

12.7.2016 / 14:06

אחרי שיו"ר עובדי ערוץ 10 הודיע על העדפתו ליו"ר המכהן טרצ'יצקי, הכריז דרור פויר, אחד ממייסדי הארגון, על תמיכתו במתחרה חיים הר-זהב. וגם, איך הפכה דליה דורנר למוצר הכי נחשק בבחירות הסוערות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האשמות הדדיות. הבחירות לארגוןן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אז למה חיים? הוא יודע להאמין מכל הלב, לדבר במילים גבוהות ולהלהיב אנשים - דבר שיכול להיות מאוד שימושי לארגון עיתונאים"

הקרבות לקראת הבחירות לתפקיד יו"ר ארגון העיתונאים שייערכו עוד כשבוע נמשכים, ומהם לא נפקדים, כצפוי, גם ספינים, האשמות ותככים: לאחר שמתן חודרוב פירסם את תמיכתו השבוע ביאיר טרצ'יצקי, מגיעה התמיכה של דרור פויר במועמד השני – חיים הר-זהב. אתמול (שני) פירסם עיתונאי גלובס ובין מייסדי הארגון לפני כחמש שנים פוסט בפייסבוק ובו כתב: "אני תומך בשני המועמדים וקורא לכולכם להצביע לשניהם. גם כי להצביע זה חשוב וגם כי באמת שניהם ראויים יותר מראויים. אבל מאחר והצבעה כפולה פסולה ומאחר וגם שקיפות היא סוג של ערך - אני מצביע לחיים. יאיר עשה עבודה שלא תאומן בשנים האלה, באמת לא תאומן. אף אחד אחר לא יכול היה לעשות את זה - ועובדה שאף אחד אחר לא עשה. הוא כוח טבע, טרצ'יצקי זה".

עוד כתב פויר, "אז למה חיים? גם את חיים אפשר בהחלט לסווג כאיתן טבע בפני עצמו. יש לו אנרגיות שיכולות להפעיל שלושה כורים גרעיניים ועוד יישאר מספיק להטעין סלולרי. הוא יודע להאמין מכל הלב, לדבר במילים גבוהות ולהלהיב אנשים - דבר שיכול להיות מאוד שימושי לארגון עיתונאים. חיים לא בעניין של להיכנס לנעליים של אחרים, הוא יותר בעניין של לסלול כבישים חדשים...וגם כי אני בעד שינוי. הארגון צריך רוח חדשה, רוח טובה, ואני מאמין שלחיים יש את הרוח הזאת שתוכל לנשוב במפרשי הארגון".

עוד הביעה לאחרונה את תמיכתה בהר-זהב – הבעלים והעורכת של הבלוג "המקום הכי חם בגיהנום" עינת פישביין. ואילו מנגד, טרצ'יצקי קיבל את תמיכתם של מיקי פלד, חבר ועד ידיעות אחרונות וממקימי ארגון העיתונאים, שכתב כי "היו"ר המועמד הטוב ביותר לעיתונאי ידיעות אחרונות ולארגון בכלל הוא היו"ר הנוכחי", ושל איציק יושע, יו"ר ועד עיתונאי קול ישראל, שכתב "אני קורא לכל מי שרוצה לפעול לקידום מעמד העיתונאים בישראל להצביע ליאיר טרצ'יצקי לתפקיד יו"ר הארגון".

דרור פויר. נמרוד סונדרס
"אנרגיות שיכולות להפעיל שלושה כורים גרעיניים". פויר/נמרוד סונדרס

"אין לי אלא להניח שגברתי הוטעתה וכלל לא התכוונה לכתוב מכתב תמיכה שכזה"

"הנזק נעשה וממשיך להיעשות כל עוד לא יוצאת הודעת הבהרה מטעמה של גברתי שתדגיש כי אינך תומכת במועמד כזה או אחר וכי אינך צד לעניין. הייתי מצפה גם להבהרה על כך שגברתי הוטעתה"

בתוך כך, גם הווליום בין המתמודדים עולה. הר-זהב שלח אתמול מכתב זועם לנשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר, והתייחס לתמיכתה בטרצ'יצקי. דורנר כתבה על יו"ר הארגון כי "בשנות עבודתי עמו התרשמתי מהמבט הרחב שגילה, ראשית כמובן במלחמה על שכר הוגן לעיתונאים אך גם במאבקים למען חופש העיתונות וחיזוק מעמדה של האתיקה העיתונאית. יאיר התבלט במאבקו להכנסת סעיף לתקנון האתיקה שיאסור להפלות ולהדיר מסוקרים ומרואיינים על רקע דת, גזע, מגדר או כל סיבה בלתי עניינית אחרת. הוא גם מוביל בתוך המועצה קו החלטי ותקיף למיגור התופעה המכונה "תוכן שיווקי", שמטשטשת בין פרסומת לידיעה ופוגעת בכלל מרכזי של עיתונות חופשית".

במכתב ששלח לדורנר הר-זהב, הוא הביע מחאה על נקיטת העמדה מצידה בנושא. לדבריו, "מועצת העיתונות היא אחד הדברים הקונצנזואליים ביותר שיש בעיתונות הישראלית המסוכסכת... אין צורך לציין, אם כן, כמה עמוקה הייתה התדהמה של עיתונאים בכירי רבים שפנו אליי – וגם תדהמתי שלי, כמי שמכיר ומוקיר את המועצה ואת פועלה – כשנחשפנו לפוסט של יו"ר ארגון העיתונאים הנוכחי בו נכתב, בין השאר: 'נשיאת מועצת העיתונות, שופטת העליון (בדימוס) דליה דורנר, לא ממש פעילה בפייסבוק, אז לבקשתה את דברי התמיכה שלה אני מעלה בשמחה לעמוד הפייסבוק שלי'. מיד אחריהם מגיע מכתב שכבודה, כך נטען, שלחה לאותו מועמד המסתיים במלים: 'אני מקווה כי נזכה, מועצת העיתונות ואני אישית, בהמשך פעילותו המבורכת של יאיר בשנים הבאות'. הפוסט כולו מלווה בתמונתה של גברתי, כדי להבהיר שמדובר במכתב תמיכה".

עוד כתב הר-זהב: "אני משוכנע מעל כל ספק שגברתי, מי שעמדה בראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, לא הייתה שולחת מכתב תמיכה למועמד בבחירות של גוף שמאוגד במועצה בראשה היא עומדת, מה שעלול להתפרש כהתערבות לא ראויה בהליך הבחירות ו"לצבוע" את כבודה ואת המועצה כולה בצבעים פוליטיים של התערבות ב"עסקונה" התוך-ארגונית בארגון שעל ראשותו אני מתמודד. אין לי אלא להניח שגברתי הוטעתה וכלל לא התכוונה לכתוב מכתב תמיכה שכזה".

לסיכום, הר-זהב כתב כי "הנזק נעשה וממשיך להיעשות כל עוד לא יוצאת הודעת הבהרה מטעמה של גברתי שתדגיש כי אינך תומכת במועמד כזה או אחר וכי אינך צד לעניין. הייתי מצפה גם להבהרה על כך שגברתי הוטעתה – ראוי שמי שהטעה שופטת בדימוס בבית המשפט העליון יישא באחריות להטעיה הזאת. בכל שעה שעוברת הנזק התדמיתי הנגרם למועצת העיתונות (כמו גם לי) הולך ומעמיק. אני מקווה שתפעלי במהרה כדי לתקן אותו. אני מתכוון לנצח בבחירות ולהביא לשיתוף פעולה הדוק בין ארגון העיתונאים לבין מועצת העיתונות...אשמח מאוד אם יחסינו לא יצאו לדרכם ברגל שמאל רק בגלל ציניות פוליטית של המתמודד מולי".

דורנר: "אני לא מתערבת בבחירות"

דליה דורנר מסרה בתגובה: "אני לא נתתי מכתב תמיכה אלא המלצה על אדם שעבדתי איתו. זה לא עניין של תמיכה בבחירות אלא המלצה, כי אני מכירה את יאיר והוא עבד איתי והיה מצוין. אני לא מתערבת בבחירות. אם חיים ייבחר אשמח לשתף איתו פעולה". לאחר מכן הוסיפה כי "מבחינה סמנטית אני לא רואה הבדל גדול בין תמיכה לבין המלצה. אני חושבת שיאיר הוא מועמד מצוין מתוך היכרות ועבודה משותפת, ואילו את המועמד השני אני לא מכירה".

חיים הר-זהב מסר בתגובה: "מצער שהמתמודד מולי בחר לחטוא ולהחטיא גוף חשוב כמו מועצת העיתונות, ולהכשיל בכך את השופטת דורנר. המעשה הזה מטיל צל על תדמית מועצת העיתונות ועל תדמית הארגון ולא עוזר לייצר את האווירה המכבדת שאמורה להיות סביב בחירות ראשונות לראשות ארגון העיתונאים מאז שייסדנו אותי לפני כחמש שנים. לשמחתי, אני לא נדרש למעשים כאלה כדי לנצח בבחירות".

יאיר טרצ'יצקי מסר בתגובה: "אני מודה מקרב לב לנשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר על המחמאות, וגם מודה למועמד השני שהמתקפה ההזויה שלו על השופטת סייעו למחמאות האלה להגיע למקום של כבוד בוואלה ברנז'ה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully