וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פילבר ממשיך ביצירת מסך עשן שמטרתו לרסק את הטלוויזיה המסחרית ואת חברות החדשות"

13.7.2016 / 13:10

הזכייניות ופילבר בסיבוב נוסף בעקבות דברי האחרון בוועידת "גלובס": "אם הדרג הפוליטי יאשר את המלצותיו - לא יהיה יותר מקום ליצירה ישראלית טלוויזיונית וכל התוכן הישראלי יסתכם בפוסטים בפייסבוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המסקנות נגועות בניגודי עניינים". יוסי ורשבסקי, אבי צבי ואבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לצערנו פילבר ממשיך ביצירת מסך עשן שמטרתו אינה אלא פשוט לרסק את הטלוויזיה המסחרית בישראל ואת חברות החדשות החזקות", כך הגיבו היום (רביעי) לדבריו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בוועידת MAD לפרסום, דיגיטל ותקשורת של "גלובס" - המשודרת בוואלה ברנז'ה. עוד אמרו כי "אם הדרג הפוליטי יאשר את המלצותיו – בפשטות - לא יהיה יותר מקום ליצירה ישראלית טלוויזיונית וכל התוכן הישראלי יסתכם תוך כמה שנים בפוסטים בפייסבוק".

לטענתם, הערוצים המסחריים לא ביקשו ולא מבקשים הקלות או הפחתת השקעה בתוכן ובחדשות ולא ביקשו את "מתנות" פילבר בדמות תוכן שיווקי, להפך. "אנו מבקשים דבר פשוט – הכרה בכך שעל תוכן ישראלי חברות עסקיות צריכות לשלם, בדיוק כמו בעולם הנאור. אין סיבה שעל סדרות דרמה דוברות אנגלית וזכויות שידורי כדורגל ישלמו ועל דרמות מקומיות והפקות מקור – לא", נמסר מהערוצים המסחריים.

בנוסף, לפי הערוצים המסחריים, עצם שימוש פילבר במושג "אנחנו נותנים" ביחס לערוצים מעידה על הרעיון המרכזי העומד מאחורי הדו"ח – יצירת פטרונות ושליטה ממשלתית מול גופים פרטיים הכפופים למחויבויות ציבוריות.

לסיכום, הערוצים המסחריים מקווים כי חברי הממשלה יבינו כי "מסקנות הדו"ח לא רק שהנן נגועות בניגודי עניינים לאורכן ורוחבן, לא רק שהנן מתנערות מאחריות הממשלה לשמירה על הערוצים המרכזיים החינמיים האחראים על היצירה הישראלית ועל תעשיית התוכן המקומית – הן מהוות ניסיון נוסף להתערב באופן מעוות בשוק הטלוויזיה המסחרית, בצורה המסייעת להמשך זליגת תקציבים לענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות, עליהן לא חלה כל רגולציה, תוך פגיעה בשוק המקומי ביצירה הישראלית ובערוצי החדשות".

את הדברים אומרים בערוצים המסחריים בתגובה לדבריו של פילבר מוקדם יותר בוועידה. פילבר אמר כי "כשניגשנו לעבודה הזאת של הוועדה של הסדרת השוק, הבנו שאי-אפשר להזיז כלי אחד בלי להשפיע על כל הלוח. עשינו עבודה, פגענו בכל 4 הגופים הגדולים שנהנו רבע מאה מהרבה מאוד כסף - זה הוט ו-yes בטלוויזיה הרב-ערוצית וערוצים 2 ו-10 בטלוויזיה המסחרית".

עוד אמר כי "כל נושא שוק הפרסום הולך ומשתנה בכל העולם, העולם החדש הזה זה צריך להמציא את עצמו מחדש. עוגת הפרסום נשארת בסטגנציה, במערב המצב הרבה יותר קשה. אז מה שעשינו זה להכניס כסף נוסף לקופה. אני אומר לערוצים 2 ו-10: אנחנו מביאים לכם 200 מיליון שקל חדשים, והם אומרים לא צריך. עשינו שינוי בתוכן השיווקי, ואנחנו נעשה שינוי בעמלות היתר. 100-150 מיליון בפרסום נעלמים בדרך אצל מאכערים, חברות הרכש מדיה. הכסף הזה צריך לחזור למסך. הוא יחזור למסך וישפר את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully