פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ארגון נכי צה"ל תובע את Themarker ב-480 אלף שקל: "שורה של פרסומים שקריים, מכפישים, מבזים"

      לאחר שהעיתון הכלכלי הספיק להתנצל בעבר על פרסומים בעייתיים הקשורים לארגון, שבים נכי צה"ל להיאבק, הפעם על פרסום באשר להעלאת דמי החבר. בכתב התביעה שהגיע לידי וואלה ברנז'ה הם טוענים ל"ניצול חמור ובוטה של הנתבעים את הכוח הטמון אצל גוף תקשורתי"

      טלי חרותי-סובר (TheMarker)
      "הכול כמובן שקר וכזב". נכי צה"ל נגד טלי חירותי סובר (צילום: TheMarker)

      תביעת לשון הרע נוספת של ארגון נכי צה"ל נגד עיתון TheMarker והכתבת טלי חרותי-סובר הוגשה ביום שלישי האחרון לבית משפט השלום בהרצליה. בארגון מבקשים פיצוי בסך של כחצי מיליון שקל בעקבות "פרסום שורה של פרסומים שקריים, מכפישים, מבזים, המכילים טענות קשות וחמורות נגד התובעת, טענות אשר אין בינן לבין המציאות דבר". בתביעה נכתב כי בכתבה שפורסמה ב-23 לאוגוסט על העלאת דמי חבר בארגון נעשה "ניצול חמור ובוטה של הנתבעים את הכוח הטמון אצל גוף תקשורתי במטרה להכפיש, לבזות, ולגרום נזק חמור מאין כמותו לתובעת".

      עוד נכתב כי "הנתבעים שמו לעצמם למטרה להשמיץ, לבזות ולפגוע בתובעת בכל מחיר, לרבות במחיר של נקיטת מעשים בלתי חוקיים ותוך חריגה בוטה מחובות אתיות אליהן מחויבים גופים תקשורתיים". בתביעה מצוין כי הכותרת הראשית וכותרת המשנה שקריות, מבזות, מכפישות ומשמיצות – וכי בגוף הטקסט בחרו הנתבעים לתת כותרת משמיצה נוספת - "מקצצים? לא לכולם".

      לטענתם, "מהכותרת עולה כי הנתבעים, שמזה זמן הפכו עצמם כלי שרת בידם של גורמים אינטרסנטיים, שמו להם למטרה לפגוע בארגון. מעיון בכתבה עולה תמונה שקרית, לפיה, הארגון קיבל זה מכבר החלטה להשית תשלומים נוספים על חבריו (נכי צה"ל), ולפגוע בעובדי הארגון הזוטרים, כדי לכסות גירעונות שנוצרים בשל ניהול כושל והוצאות מנופחות של מנהלי הארגון. הכול כמובן שקר וכזב".

      בארגון אף מציינים כי מאז פרסום ההתנצלות בעיתון TheMarker, חרותי-סובר פרסמה מספר ידיעות שלטענת הארגון "רחוקות מהאמת" ואולם הם החליטו שלא לתבוע - עד לרגע זה. את הארגון מייצג עו"ד צביקה גלמן ממשרד אריאל שמר ושות'.

      דה מרקר נכי צהל (צילום מסך)
      כתבת המחלוקת (צילום מסך)

      ארגון הנכים: "סיפורי בדים של הכתבת"

      מארגון נכי צה"ל נמסר: "הכתבת, שבעקבות פרסומיה השקריים בעבר נגד ארגון נכי צה"ל, נאלץ העיתון בו היא מועסקת, לפרסם התנצלות פומבית ואף להסיר בגין כך ידיעות מאתר העיתון, בחרה, פעם נוספת, לפרסם מידע כוזב ומסולף באופן שתכליתו לפגוע בעשרות אלפי נכי צה"ל באמצעות הטלת רפש בארגון היציג של נכי צה"ל. ארגון נכי צה"ל פתוח לביקורת פנימית על ידי מבקר הפנים וכן חיצונית על ידי מבקר המדינה, רשם העמותות, הועדה לענייני ביקורת המדינה וגופים נוספים. בדיקות אלה הוכיחו בשנים האחרונות כי לא דבק רבב בהתנהלות הארגון. אנו גם מתנהלים בשקיפות מול התקשורת, נכונים לספק כל מידע הנדרש ואף להתמודד עם ביקורת. לא זה המקרה. הכתבת שנגדה הוגשה התביעה בוחרת, מטעמיה שלה ועל אף שמוצגת לה תמונה שונה, לספר סיפורי בדים, לפיכך בחרנו להגן על שמנו הטוב וכך נפעל גם בעתיד כלפי כל פרסום שקרי".

      ב-TheMarker בחרו שלא להגיב.