וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהלות רגב בטקס פרסי אופיר - פרובוקציה מתוכננת מראש

23.9.2016 / 13:13

למרות פרסום בתקשורת כי תאמר נאפר יבצע את השיר של דרוויש, השרה בחרה בכל זאת להגיע לטקס. בטרם נטשה את האולם, שלחה את הדוברת שלה, מעיין אדם, לצלם את הרגע ולשלוח אותו לעיתונאים. אדם התחמקה מתשובות, וניתקה את השיחה עם וואלה ברנז'ה

ספק 500

ביזיון טקס פרסי אופיר אמש נראה יותר ויותר כפרובוקציה מתוכננת מראש של שרת התרבות מירי רגב.

הסערה החלה בעקבות פרסום ראשון בוואלה! תרבות ביום שני השבוע לטענת הראפר תאמר נאפר, כוכב הסרט "ג'נקשן 48", במכתב שכתב עם קולנוענים פלסטינים, לפיו הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה פסלה את השיר של דרוויש בביצוע נאפר בטקס אופיר. בהמשך, פורסם אתמול (חמישי) בשעה 12:30 באתר הארץ כי בתום פגישה בין ראשי האקדמיה לקולנוע לנאפר הושגה פשרה, שהוצגה בכותרת הידיעה: "תאמר נפאר יבצע שיר מחמוד דרוויש בטקס פרסי אופיר". מתבקש ששרת התרבות, שהיתה דוברת בעברה ובמידה רבה נשארה דוברת ויחצנית מעולה עד היום ובוודאי ערה מאוד לפרסומים בתקשורת בכלל ובתחומי משרדה בפרט, תהיה ערה לכותרת כזאת בכלי תקשורת משמעותי. אם אמנם ידעה השרה שנאפר יבצע את השיר והיא לא מעוניינת לשמוע את השיר, מדוע הגיעה לארוע אם לא כדי לתפוס כותרות?

עדות נוספת שמחזקת את החשד שנטישתה את האולם היה אקט של יחסי ציבור עצמיים ומתוכננים מראש של השרה רגב: מעיין אדם, הדוברת של השרה שבקרוב תיפרד מתפקידה כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, היא זאת שצילמה את השרה קמה ונוטשת את האולם כשנשמע השיר של דרוויש על הבמה, ושלחה את הסרטון לכלי התקשורת (צפו בו בראש עמוד זה). מה שיכול היה להראות לצופה התמים כצעד ספונטני, לא היה כזה ממש: נראה שהשרה שלחה את הדוברת שלה לעמוד מן הצד, להטות את הסלולרי לצדו ורק אחרי התארגנותה תקום השרה והדוברת שלה תתעד את היציאה ה"ספונטנית" שלה מהאולם. מן הסתם, כדי לגזור קופון בפני בוחריה. אדם אישרה אמש בפני כתב וואלה! תרבות כי היא זאת שצילמה את הסרטון ששלחה לתקשורת. מי שהבחינה בפארסה היא גלי בראון, עורכת התכנית "ערב טוב עם גיא פינס", שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "מירי רגב לא רק נטשה את האולם היא גם שלחה את הדוברת שלה לצלם את הרגע (תודה שצילמת לרוחב!) ולעשות לזה הפצה. ועל זה אני מורידה בפניה את הכובע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מענה לשאלות של עיתונאים זה אובר רייטד. שרת התרבות מירי רגב והדוברת היוצאת שלה, מעיין אדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקשרנו הבוקר (שישי) למעיין אדם.

- היי מעיין, רצינו לשמוע עד כמה זה היה מתוכנן בעצם?

"אני אומרת לך... תכף נוציא גם מהמשרד... רגע, זה השרה, תכף חוזרת אליך". ניתוק.

המתנו בנימוס, ולאחר שאדם לא חזרה אלינו, התקשרנו אליה שוב.

- השיחה נותקה ולא חזרת אליי.

"אני קצרה. ההופעה הזאת עם השיר של דרוויש נסגרה ב-12 בלילה אתמול בערב..ז'תומרת לפני הזה... בליינאפ שאנחנו קיבלנו, כולל כל האנשים שגורמי המקצוע דיברו איתם לקראת הטקס, אתה יודע כמו כל היערכות, לא מסרו לנו את המידע הזה. האם בכוונת זדון או לא? זה רק הם יודעים".

- אבל פורסם שתאמר נאפר יבצע את השיר של דרוויש, זה היה דבר ידוע וגלוי.

"לא. פורסם שצינזרו".

- בוא נעשה סדר: ביום שני פרסמתי ראשון בוואלה! תרבות את טענת תאמר נאפר ושלושה קולנוענים פלסטינים המועמדים בפרס אופיר, במכתבם החריף לאקדמיה, שהנהלת האקדמיה פסלה את השיר של דרוויש בטקס אופיר. לאחר מכן, ביום חמישי בשעת צהריים מוקדמת פורסם בהארץ כי בתום פגישה בין ראשי האקדמיה לקולנוע לנאפר הושגה פשרה וכי תאמר נפאר יבצע שיר מחמוד דרוויש בטקס.

"תראה, אני אגיד לך איך זה עובד אצלנו. אנחנו לא מחליטים מה אנחנו עושים באירועים לפי מה שיש בתקשורת. הדבר הזה באמת לא צף אצלנו. אנחנו נערכים לאירועים לצורך העניין של משרד התרבות, כשגורמי מקצוע במשרד מוזנים מההפקה או מי שזה לא יהיה שם. והם מעבירים את הפרטים. זה אני מסבירה לך אוף רקורד, לרקע".

- אנחנו לא אוף דה רקורד, אני מבקש תגובה ממך לסיפור הזה. אני שואל אותך איך לא ראית את הפרסום בהארץ?

"אם אתה צריך תגובה, תעביר לי שאלה, תקבל תשובה. תגובה רשמית זה לא ככה".

- זה לא נראה לי כמו משהו שדורש בדיקה מעמיקה. איך פורסם שתאמר יופיע עם השיר של דרוויש ואתם אומרים שלא ידעתם?

אדם מרימה את קולה. "שגיא, שגיא, שגיא, אני לא מעבירה ככה תגובות! תעביר לי שאלה, תקבל תשובה מלאה".

- אני שואל שאלה פשוטה.

"תעביר לי בכתב, אני אענה לך בכתב. אני לא עונה לך באון דה רקורד ככה. רק באוף. אתה רוצה לדעת? תעביר לי שאלה ותקבל תשובה".

- אבל העברתי לך את השאלה עכשיו. שאלתי אותך את השאלה הזאת מספר פעמים כעת.

"תעביר את השאלה, תקבל תשובה". ניתוק.

לאחר הניתוק השני של דוברת השרה, העברנו לה בקשת תגובה, שבה חזרנו שוב על השאלה שנשאלה בעל פה, והוספנו בקשה שתתייחס לטענה שהשרה שלחה את אדם לצלם אותה יוצאת מהאולם, אולם עד לשעה זו לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully