וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני נוימן עולה למתקפה: מגיש תביעה נגד חדשות 2 בסך 2 מיליון שקל

27.9.2016 / 13:02

בימים אלו מכין פרשן הכדורגל לשעבר כתב תביעה בשל מה שהוא מגדיר כ"פגיעה קשה בשמו הטוב". במכתב ששלח לחדשות 2 והגיע לידי וואלה ברנז'ה הוא טוען להתחזות, הצגה במרמה ועריכה מגמתית. חדשות 2 בתגובה: "המלצת המשטרה מדברת בעד עצמה"

דני נוימן. באדיבות חדשות 2, מתוך תחקיר המהדורה המרכזית, צילום מסך
דורש התנצלות ופיצוי. דני נוימן/צילום מסך, באדיבות חדשות 2, מתוך תחקיר המהדורה המרכזית
לטענת עורך דינו של נוימן, יעקב קמר, בחדשות 2 ביצעו התחזות וערכו את הכתבה באופן מגמתי זאת למטרות רייטינג

כמעט שנה לאחר התחקיר מעורר ההדים על פרשן הכדורגל לשעבר של ערוץ 1 דני נוימן, החליט האחרון לתבוע את חדשות 2 - כך נודע לוואלה ברנז'ה. נוימן מכין בימים אלו כתב תביעה עם דרישה להתנצלות ולתשלום שכר טרחה ופיצויים על סך 2 מיליון שקלים, זאת בשל מה שהוא מגדיר "כמצגת כוזבת 'מגובה' בשלל מעשים פליליים ועוולות חמורות ואשר ביזתה את שמו הטוב".

כזכור, בכתבה תחת השם "דני יסדר" שערך כתב חדשות 2 חיים ריבלין בסיועה של התחקירנית מיכל פעילן, נחשף כי נוימן, פעיל בתנועת הליכוד, הפך למאכער המחבר בין גורמים מסחריים לבין לשכות פקידים בצמרת השירות הציבורי ומנכ"לי משרדים ממשלתיים. נוימן תועד במצלמות נסתרות המשך שבועות ארוכים, מתווך בתמורה לתשלום לבכירים בשירות הציבורי, ומצהיר בין היתר: "אני עושה עם כולם (עסקאות) אני עוזר גם לכולם - במשרדי ממשלה, הם נתקעים, 'דני, מנכ"ל משרד הזה, השר הזה השר ההוא', אני גם חזק באנרגיה. תחשוב על דברים שאתה צריך במשרדי ממשלה"; "תגידי לעוזי (יצחקי) שזה בהול, אם צריך נקבע פגישה גם עם ישראל (כץ)".

בעקבות התחקיר נפתחה חקירת משטרה, נוימן נחקר באזהרה ולאחרונה המליצה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום. בהקשר זה, יצוין כי נוימן פנה גם למשטרה ולפרקליטות בדרישה לסגור את התיק.

"הצלחתם להשמיד את התדמית האהודה והחיובית שהיתה לו בציבור"

לטענת עורך דינו של נוימן, יעקב קמר, בחדשות 2 ביצעו התחזות וערכו את הכתבה באופן מגמתי זאת למטרות רייטינג. "מעבר לביזוי שמו של מרשי שנרכש לאורך שנים של כישרון בתחומים רבים, ובעוד אתם מתפרנסים על חשבונו, גרמתם גם לפגיעה במקורות פרנסתו. על זה הוספתם והשתמשתם בהיותו 'דמות מפורסמת' כדי להעשיר את קופתכם בהצגתו של סרט ב'כיכובו'" - נכתב במכתב התראה בטרם הגשת תביעה שנשלח לחדשות 2.

באשר להתחזות, לדבריו, מיכל (התחקירנית ד.ו.) השתמשה רק בשמה הפרטי כשם נכון אך מלבד זאת כל השאר אינו אלא התחזות כאחר. במכתב נטען כי "היא אפילו לא היססה למסור בידו כרטיס ביקור, כתוב בשפה האנגלית, נושא את הלוגו של חברת אוטובוסים ידועה וקיימת באמת, כאשר באותו כרטיס מודפס השם הבדוי בליווי התואר הכוזב 'manager'. מיכל לא הסתפקה רק בתואר כה נשגב, אלא הוסיפה באותו כרטיס ביקור תואר נוסף 'business partners department'. מעניין מה יהיה לאותה חברת אוטובוסים לומר על זה...".

עוד טוען נוימן כי בחברה "לא גילו לצופים בסיום 'הפרק הראשון', זה ש'טופל' על ידי המתחזה מיכל, הוא שלאחר שמנכ"ל משרד התחבורה הציב תנאי מקדמי לקיומה של הפגישה שביקשה...מרשי שכבר הולך שולל קודם על ידי אותה מיכל, הסכים". טענות דומות מוצגות גם באשר ל"מתחזה" (התחקירן ד.ו.) שהציג עצמו בשם "יעקב". אשר אליו התייחס נוימן "ברצינות הראויה, כדרכם של עורכי דין רציניים". כדי להימנע מהגשת תביעה, דורש נוימן שכר הטרחה הנ"ל בסך של 5,000 שקלים.

לסיכום, טוען נוימן כלפי חדשות 2, "טרחתם היטב לסנן את החומרים שבידיכם. מתוך חומר מלא, ליקטתם חלקים, אותם חיברתם ל'תצרף' שהציג תמונה מעוותת ורחוקה מאוד מאמת במלואה...לא רק שהצלחתם להרוויח הון על גבו של מרשי, בלי לשלם לו על שימוש בדמותו, אלא הצלחתם להשמיד את התדמית האהודה והחיובית שהיתה לו בקרב הציבור ולהפוך אותו ל'משל ושנינה'".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "המלצת המשטרה להגיש כתב אישום נגד דני נוימן מדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully