נושאים חמים

"נוהל לא תקין"; ביהמ"ש: מאקו מפרסמים כתבות בלי שחדשות 2 מאשרים אותן

סכום הפיצויים שנגזר על חדשות 2 לשלם לחזן: 30 אלף שקל בגין הטעות באתר מאקו, ו-10 אלף שקל בגין הופעתו של סגל ב"שש עם עודד בן עמי" - שאמר בתוכנית "הדילר שלהם". השופט: "השאלה אינה למה התכוון סגל בדבריו, אלא כיצד יכול הצופה להבין אותם"

(צילום: יח"צ)

בפסק הדין בתביעת חזן-סגל קבע בית המשפט כי הנוהל לפיו מאקו מפרסמים אוטומטית כתבות מחדשות 2 - בלי שחדשות 2 מאשרים אותן - אינו תקין. "גם אם אקבל את טענת הנתבע, לפיה נפלה טעות בדסק חדשות האינטרנט, על ידי אחד העובדים שזהותו נותרה עלומה, אינני יכול לקבל את טענת הנתבע כי הוא עצמו אינו אחראי לטעות זו עקב הנוהל הקיים בחברת החדשות, לפיו ידיעות חדשותיות מפורסמות באתר מאקו מבלי שהוא בודק ומאשר את תוכנן", נכתב.

עוד טוען השופט עזריה אלקלעי בפסק הדין אשר פורסם היום (שלישי) כי "אם הנתבע מאשר פרסום כתבות תחת שמו, הוא אחראי לתוכנן ואין הוא יכול לרחוץ בניקיון כפיו בשל הנוהל הנהוג בחברת החדשות. אם אכן קיים נוהל כזה, הרי שנוהל זה אינו תקיו, לפיכך, אין לנתבע אלא להלין על עצמו ועל הנוהל האמור". עם זאת, יצויין כי מדובר בפרקטיקה ידועה שבה אייטם עובר ביו מדורים שונים ומקבל אריזה חדשה.

בנוגע לטעות באתר של חברת החדשות, לפי פס"ד סגל העביר לדסק של חברת החדשות את הידיעה, תחת הכותרת: "ועדת האתיקה, בעקבות תחקיר חדשות 2 על ח"כ חזן". בידיעה תוארו המעשים שיוחסו לחזן, ואולם בעקבות "שגגה בתום-לב" של אחד מאנשי הדסק נכתבה המילה "סחר" במקום המילה "שימוש". בית המשפט מציין כי סגל לא ראה את הידיעה טרם פרסומה ולא אישר אותה, למרות שהקרדיט היה על שמו. עוד מציין בית המשפט כי חזן לא פנה לחברת החדשות ביחס לטעות הנ"ל ולא דרש מהם לתקן אותה. רק בעקבות הגשת התביעה, נודע לחברת החדשות על הטעות – והיא פעלה לתיקון הידיעה.

השופט אלקלעי קבע כי "לא הוכח לי כי הפרסום בעניין הסחר בסמים עורר הדים או זכה לדיון ציבורי, נהפוך הוא, התרשמתי כי דווקא התובע (חזן) הוא זה שניסה ללבות ולהדגיש את נושא הסחר בסמים, שהיה מרומז ושולי בכל הפרשה. כן הבאתי בחשבון את העובדה לפיה הנתבע (חזן) אמר במפורש בראיון לעודד בן עמי (לפני הפרסום במאקו ולמחרת האמירה המרומזת לעניין 'דילר' אצל עודד בן עמי) כי אין מייחסים לתובע סחר בסמים".

בכך מתייחס השופט אלקלעי להופעתו של סגל בתוכנית של עודד בן עמי, מה-9 ביוני 2015, כאשר סגל אמר: "אם חבר כנסת היה אפילו מספק גראס לאנשים, הדילר שלהם. היינו מפרסמים את העניין, כך גם העניין עם הזונות, זאת סרסרות, זה לא העניין הזה". סגל טען בכתב ההגנה כי בביטוי "הדילר שלהם" לא התכוון לייחס לתובע סחר בסמים, אלא שהוא הביא את הדברים רק לצורך משל לעניין הסרסרות בהמשך אותו משפט. ואולם, השופט קבע כי "השאלה אינה למה התכוון סגל בדבריו אלא כיצד יכול הצופה הסביר להבין את דבריו".

השופט אלקלעי פסק כי סכום הפיצויים שנגזר על חברת החדשות הינו בגין הטעות באתר מאקו – 30 אלף שקל - ובגין הופעתו של סגל ב"שש עם עודד בן עמי" – 10 אלף שקל. יש לציין כי במהלך המשפט, חדשות 2 מעולם לא האשימו את מאקו, ולקחו אחריות על הטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully