וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמלי תובע מיליון שקל מכתב "כלכליסט": "פרסם ידיעות השזורות דברי השמצה"

31.10.2016 / 11:50

לפי כתב התביעה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה: "תומר גנון העצים במזיד את הפגיעה בברמלי והגביר את החשיפה סביב הכתבות בכך שקשר אותו לבר רפאלי. פרסום נרחב של עובדות בדויות חורג מכללי האתיקה העיתונאית ונושק להתנהלות פלילית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכחשות גורפות של כל הצדדים,. בר רפאלי ואמיר ברמלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש העסקים אמיר ברמלי הגיש תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד כתב "כלכליסט", תומר גנון. זאת בשל "מסע רדיפה חריג ומתמשך שמנהל גנון נגד ברמלי לאחר שפרסם עליו במשך חודשים רבים ידיעות רבות השזורות דברי השמצה ושקר" - כך לפי כתב התביעה שהוגש היום (שני) לבית המשפט והגיע לידי וואלה ברנז'ה.

עוד נטען בתביעה, כי "לשיא חסר תקדים הגיעו הדברים כאשר הנתבע בדה סיפור שלא היה ולא נברא ופרסם שתי כתבות בעיתון ובאתר אינטרנט של 'כלכליסט', אשר עניינן העברו כספים ופעילויות כזפיות בין הדוגמנית בר רפאלי לבין התובע - חרף הכחשות גורפות של כל הצדדים המעורבים ובאי כוחם". את ברמלי מייצג עו"ד אילן בומבך.

בנוסף, בכתב התביעה נכתב כי "הכתב תומר גנון העצים במזיד את הפגיעה בתובע והגביר את החשיפה סביב הכתבות שפרסם בעניין התובע בכך שקשר אותו לפרסומים אחרים בעניינה של בר רפאלי. פרסום כה נרחב של עובדות בדויות, שהתבססו על קבלת מסמכים מזויפים או אפילו זיופם, מהווה חצייה של קווים אדומים וחורג מכללי האתיקה העיתונאית ונושק אף להתנהלות פלילית".

לטענת ברמלי, ההתנהלות "חסרת תום הלב" של גנון הגיעה לשיא בשתי כתבות מופרכות, שפרסם ב-10 בינואר וב-31 בינואר 2016, אשר עסקו בהעברות כספים עלומות בחשבונות בנק בחו"ל בין ברמלי לרפאלי, ושיתוף פעולה ביניהם לביצוע עבירות מס בחו"ל, כביכול. "גנון פרסם כתבות אלה בהתבסס על מסמכים מזוייפים שהגיעו לידיו, או אפילו זויפו על ידו, התעלם מהודעות חוזרות ונשנות שלל באי-הכוח של ברמלי ורפאלי כי אין ממש בידיעות אלה ואף התעלם מהידיעות שפורסמו בכלי תקשורת אחרים בדבר הזיוף של מסמכים אלה", נכתב בתביעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה ב"כלכליסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר עם רפאלי - "סיפור מופרך שלא היה ולא נברא"

לפי כתב התביעה, הכתבה שפורסמה ב"כלכליסט" עם הכותרת "הסוד הסינגפורי של בר רפאלי ואמיר ברמלי" היא "סיפור מופרך שלא היה ולא נברא. לברמלי ולחברות שבבעלותו מעולם לא היו קשרים עסקיים עם רפאלי, ואין אמת בטענה שרפאלי העבירה כספים לחשבון הבנק של ברמלי בשוויץ".

עוד נכתב בתביעה כי "דברי לשון הרע שפורסמו ב'כלכליסט', שהינו אחד העיתונים הנפוצים במדינה, וכן באתר האינטרנט שלו, הגיעו למאות אלפי אנשים. העובדה כי דברי לשון הרע התייחסו אף לדוגמנית בר רפאלי - הזוכה לחשיפה גדולה במיוחד בישראל - הגבירה את הסיקור התקשורתי של הכתבות והעצימה הנזק לתובע". בנוסף, נטען בתביעה כי כוונת הזדון בפרסומיו של גנון מתעצמת לנוכח העובדה כי למרות שכיום ידוע כי אין שחר לפרסומים – הכתב לא מצא חזר בו מהפרסומים והסיר את הכתבות מאתר האינטרנט.

לסיכום נכתב כי "הנזק האדיר שנגרם לברמלי ולחברות שבבעלותו מהפרסומים הועצם גם מעיתויים. הליך פירוק החברות שהתקיים בעת פרסום דברי הדיבה הוא רגיש ביותר, והפרסומים המסולפים אודות התנהלות התובע, השפיעו לרעה על גיוס של משקיעים לחברות והשאת רווחיהן, כדי שניתן יהיה להגיע להסדר הבראה במסגרתו ישיבו למשקיעים בחברות את כספיהם. הפרסומים הבריחו מספר משקיעים שהיו נכונים להשקיע בחברות וסיכלו את האפשרות להגיע להסדר חוב ראוי".

ברמלי מואשם שגייס ממשקיעים 400 מיליון שקל ללא תשקיף ומואשם בשורה של עבירות ני"ע. בחודש מרץ האחרון הגיש ברמלי תביעת לשון הרע בסך 5 מיליון שקלים נגד מנכ"ל חברת חדשות 2 אבי וייס, עורך "אולפן שישי" איתי דנקנר והכתב יגאל מוסקו.

טרם התקבלה תגובת "כלכליסט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עו?ד אילן בומבך, תל אביב מאי 2016. מגד גוזני
עו"ד אילן בומבך/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully