וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר דירקטוריון חדשות 10: זהר קדמון-סלע

7.11.2016 / 10:10

(עדכון) לוואלה ברנז'ה נודע כי בישיבת דירקטוריון שהתקיימה בערוץ, זהר קדמון-סלע נבחרה פה אחד לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, לאחר הדחת רמי סדן. גולן יוכפז: "קדמון-סלע תפעל להמשך חיזוקה וביצור מעמדה של חדשות 10"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 11:20)

זהר קדמון-סלע נבחרה פה אחד לתפקיד יו"ר דירקטוריון חדשות 10, כך נודע לוואלה ברנז'ה. לאחר הדחתו של רמי סדן מהתפקיד בתחילת אוקטובר, הדירקטוריון התלבט בין שתי מועמדות - קדמון סלע ואורנה לביא שטיינר. קדמון-סלע בעלת תואר דוקטור מביה"ס לעיתונות של אוניברסיטת קולומביה, תואר שני בלימודי מדיה מאוניברסיטת סטנפורד ותואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ת"א. היא שימשה בעבר כיועצת משפטית וכסמנכ"לית בזכיינית ערוץ 2 קשת.

אוה מדז'יבוז, יו"ר הרשות השנייה, אמרה: "הרשות השנייה רואה לנגד עיניה את חשיבותה של תקשורת עצמאית ומשוחררת מלחצים, כאינטרס ציבורי ראשון במעלה. זו הסיבה שבגללה קבענו לראשונה סטנדרט מחמיר של אמינות בכל הנוגע לנציגי הציבור בדירקטוריוני חברות החדשות. אנו מברכים את עו"ד זהר קדמון על בחירתה ומאמינים כי בזכות ניסיונה הרב היא תוכל להמשיך להוביל את הדירקטוריון בתקופה משמעותית ומאתגרת בשוק הטלוויזיה הישראלי ולהגן על האינטרס הציבורי. זו גם הפעם הראשונה שבה בראש הדירקטוריון של שתי חברות החדשות בערוצים המסחריים עומדות נשים – ועל כך אני מברכת באופן אישי".

מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, אמר: "שמח מאוד על בחירתה של זהר, שמשלבת הן ידע אקדמי נרחב בתחום התקשורת והן פרקטיקה ארוכת שנים בתחום הרגולציה, השידור והטלוויזיה, ומשוכנע שזהר תפעל להמשך חיזוקה וביצור מעמדה והחופש העיתונאי של חדשות 10 ואנשיה. בשמי ובשם כל עובדי חדשות 10 אני מאחל לזהר הצלחה רבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהר קדמון-סלע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לתרום הישגים נוספים לחברת החדשות המצטיינת של ערוץ 10"

זהר-קדמון מסרה: "אני רואה בתפקיד יושבת הראש שליחות ציבורית. אין בעיניי זכות גדולה יותר מלשרת את הציבור בתחום חשוב כל כך ויקר כל כך ללבי, ולתרום לחברת החדשות המצטיינת של ערוץ 10 בדרך להישגים נוספים".

כזכור, לאחר סאגה ארוכה שהחלה ביוני, עם מינויו של סדן לתפקיד יו"ר חדשות 10, מועצת הרשות השנייה הפסיקה את כהונתו כנציג ציבור בדירקטוריון חדשות 10. ההחלטה הגיעה בתום הליך בדיקה שהובילה הרשות בחודשים האחרונים, לאור ממצאים שנחשפו בתקשורת ולפיהם נמצאו אי-דיוקים בטפסי הגשת המועמדות שלו, ושל עו"ד איתן זינגר, לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות.

הפרשה הזכורה ביותר של סדן נגעה לדברים שאמר בישיבת הדירקטוריון של חדשות 10 שבה הציג את מועמדותו לתפקיד. לפי מקורות שנכחו בישיבה, סדן אמר: "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי, אבל אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ ולפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". לאחר הפרסום, תנועת ש"ס דרשה מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לפטר אותו במיידית מהתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully