וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הסאגה: רמי סדן יפסיק לכהן כיו"ר דירקטוריון חדשות 10

9.10.2016 / 13:00

מועצת הרשות השנייה החליטה להפסיק את כהונתם של סדן ושל איתן זינגר כנציגי ציבור בדירקטוריון חדשות 10 – לאחר שנמצאו אי-דיוקים בטפסי הגשת המועמדות של השניים. סדן: "מסע הכפשות של עיתונאים שחברו לגורמים פליליים"

רמי סדן בריאיון טלפוני לוואלה! NEWS: "על עלילה לא מתפטרים". מערכת וואלה! NEWS
רמי סדן/מערכת וואלה! NEWS

לאחר סאגה ארוכה שהחלה בחודש יוני האחרון, עם מינויו של רמי סדן לתפקיד יו"ר חדשות 10, מועצת הרשות השנייה החליטה להפסיק את כהונתם של סדן ואיתן זינגר כנציגי ציבור בדירקטוריון חדשות 10. ההחלטה מגיעה בתום הליך בדיקה שהובילה הרשות בחודשים האחרונים, לאור ממצאים שנחשפו בתקשורת ולפיהם נמצאו אי-דיוקים בטפסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות.

במהלך הדיון הסוער שהתקיים היום (ראשון) במועצה אמר סדן כי "זה מסע הכפשות של עיתונאים שחברו לגורמים פליליים". סדן אף תקף את המועצה - ויו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', איימה לפוצץ את הדיון.

בדיון שהתקיים בספטמבר ברשות הוצגה חוות דעת של היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, שלפיה סדן כשיר לתפקיד היו"ר - לאחר שהרשות החליטה לקיים ביולי הליך בדיקה משפטי נוסף לכל נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 10 (שכבר עברו הליך דומה בשנה שעברה), על מנת לוודא שהם עומדים בכל העובדות שהוצהרו על ידם בהתהליך. זאת בעקבות פרסום כתבה ב-TheMarker על קורות חייו של סדן - שבניגוד לדיווח שלו, לא כיהן בתפקיד ניהולי בכיר ולכאורה אין לו את הניסיון הדרוש בחוק.

בנוסף לסדן, עו"ד איתן זינגר הצהיר בפני הרשות כי אין לו כל זיקה פוליטית או קשר לשר מכהן בעבר או בהווה. אך לפי המכתב שהרשות שלחה לו, היה מועמד ב-2013 מטעם "יש עתיד" בבחירות לעיריית תל-אביב. ברשות ביקשו ממנו להבהיר להם את הסתירה בין ההצהרה שלו למידע החדש שהרשות נחשפה אליו.

הסערה הגדולה סביב ההתבטאות על ש"ס

סערה גדולה יותר בנוגע למינוי של סדן נגעה לדברים שאמר בישיבת הדירקטוריון של חדשות 10 שבה הציג את מועמדותו לתפקיד. לפי מקורות שנכחו בישיבה, סדן אמר: "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי, אבל אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ ולפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". לאחר הפרסום, תנועת ש"ס דרשה מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לפטר אותו במיידית מהתפקיד.

מתן חודורוב, יו"ר ועד העובדים בערוץ 10, אמר בזמנו כי "אני נאלץ לאשר בבושת פנים שהדברים של סדן אכן נאמרו, וטלפנתי בעצמי לח"כ איציק כהן, סגן שר האוצר – והתנצלתי בפניו בשם כל העיתונאים מערוץ 10". מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, אף צייץ בטוויטר כי "אחרי סערה שנמשכת שעות, ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור: רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי: אני שונא את ש"ס ודרעי כמותכם באליטה. עוד הוסיף: צריך להגיע לפרחיה בשדרות. דבריו הופסקו. כל תאור אחר - חוטא לאמת".

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

"נדרש רף גבוה של מהימנות ואמינות ממי שמשמשים נציגי ציבור"

עו"ד זיו מאור: "סדן ישקול את צעדיו המשפטיים מול הפעולה הבלתי חוקית הזו, ויודיע על כך לתקשורת קודם שיודיע לרשות - כפי שהרשות עשתה היום"

לאחר ההחלטה להפסיק את כהונתם של סדן וזינגר, אמרה מדז'יבוז' כי "אנו רואים לנגד עינינו את טובת חברות החדשות והאינטרס הציבורי. המועצה סבורה שנדרש רף גבוה של מהימנות ואמינות ממי שמשמשים נציגי ציבור בחברות החדשות. אני גאה בהחלטת מועצת הרשות השנייה". עוד אמרה כי "כמועצה ציבורית אנחנו צריכים להציב סטנדרטים ומה שאנחנו דורשים מעצמנו לדרוש גם מהנציגים שלנו - אמירת אמת. עלינו לקבל החלטה אמיצה הנשענת על עובדות".

עורך דינו של סדן, זיו מאור, מנכ"ל אגודת זכות הציבור לדעת, מסר: "החלטת הרשות התקבלה בחוסר סמכות. הרשות מבקשת להלך אימים על דירקטורים שמונו לכהן בתפקיד רגיש מתוך עצמאות מלאה, והיא עושה זאת ממניעים פוליטיים ובדרך מניפולטיבית. בדיוק בגלל זה חוק הרשות השנייה שלל מהמועצה את הסמכות להדיח חברי דירקטוריון. סדן ישקול את צעדיו המשפטיים מול הפעולה הבלתי חוקית הזו, ויודיע על כך לתקשורת קודם שיודיע לרשות - כפי שהרשות עשתה היום. יובהר כי המועצה לא קבעה שסדן אינו כשיר לכהן בתפקיד, אלא נטפלה לנוקדנות של חלקיות משרה ומועד חילופי תפקידים כדי להצדיק החלטה שהוכתבה מראש על ידי דרג פוליטי".

דרעי אמר: "אני מברך על החלטת מועצת הרשות השנייה להדיח את רמי סדן מתפקיד יו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 10. לאיש כזה שהשמיץ באופן גזעני את מאות אלפי מצביעי ש"ס ומיליוני אזרחים מזרחיים, אין מקום בראש חברת החדשות של ערוץ טלוויזיה מרכזי בישראל. רמי סדן היה חייב ללכת הביתה מיד לאחר שהתגלה כי התבטא באופן גזעני ומחפיר אולם עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. אני מציע לכל אלה שחיפו עליו וניסו לגונן על דבריו המקוממים, לבצע חשבון נפש נוקב, ערב יום הכיפורים".

מזינגר נמסר בתגובה: "קיים צל כבד האם החלטת מועצת הרשות השנייה לגביי היא חוקית, והדבר יתברר במוסדות המתאימים. לא היה כל 'אי דיוק' בטופס המועמדות שלי ששימש כבסיס לבחירתי. מעולם לא היתה לי זיקה ליאיר לפיד, ולא לשר משרי יש עתיד. לא נפגשתי מעולם עם אישים אלו, לא עבדתי עבורם ולא הייתי בכל קשר עימם. לרשות השנייה הועברו מסמכים המעידים מעל לכל ספק שלא היה פגם בהתנהלותי. אגב, את ההחלטה התמוהה, עד רגע זה לא קיבלתי מאף גורם, אלא קראתי אותה כמו כולכם דרך התקשורת. בית המשפט יעבור על החומרים ויכריע בסוגיה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully