וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון: לא לחייב את חדשות 2 למסור חומרי ראיון

21.11.2016 / 10:38

ביהמ"ש העליון ביטל את החלטת ביהמ"ש המחוזי בת"א - שחייבה את חדשות 2 למסור חומרי גלם מהראיון של גיא פלג עם "המדאם של תל אביב". פלג: "המשטרה והפרקליטות מבקשות באופן קבוע לעשות שימוש בחומרים שלנו בהליכים פליליים"

גיא פלג. ברני ארדוב
גיא פלג/ברני ארדוב

בית המשפט העליון ביטל הבוקר (שני) את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שחייבה את החברה למסור חומרי גלם מהראיון של כתב המשפט גיא פלג עם "המדאם של תל אביב". בדיון בערעור של חדשות 2 על פסיקת המחוזי קבע בית המשפט העליון כי יש להחזיר את הדיון לבית משפט השלום, על מנת שישקול אם יש מקום לצפות בחומר הגלם לפני מתן החלטה בעניין. הדיון נערך בפני השופטים דנציגר, פוגלמן וזילברטל.

השופט פוגלמן אמר לנציגי הפרקליטות כי על פי הלכת מקור ראשון, בטרם מגישים בקשות לתפיסת חומר מעיתונאי יש להפעיל שיקול דעת. השופט זילברטל הוסיף כי העובדה שמדובר בחומר עיתונאי היא שיקול שעל בית המשפט לשקול בבואו להחליט האם לתת צו המחייב מסירת חומרים ומסמכים. השופט זילברטל העלה תהייה ביחס לאבחנה שנעשתה במחוזי בין "מקור" ובין "מרואיין", ואמר כי אין מקום לאבחנה הזאת. את חברת החדשות של ערוץ 2 ייצגו עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן.

פלג אמר כי "בית המשפט צדק כשהבהיר לנציגי הפרקליטות שיש להפעיל שיקול דעת לפני בקשתם לעשות שימוש בחומר עיתונאי. אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים חדשות לבקרים, כמעט על בסיס יום יומי בסיטואציות בלתי אפשריות שבהן המשטרה והפרקליטות מבקשות לעשות שימוש בחומרים שלנו בהליכים פליליים".

מארגון העיתונאים, שהצטרף לתיק כידיד בית משפט ויוצג על ידי עורכי הדין אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי, נמסר כי "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון, שביטלה את החובה של חדשות 2 למסור את חומרי הגלם למשטרה. החיסיון העיתונאי הוא כלי חשוב ביצירת האמון בין העיתונות לבין הציבור, ואנו שמחים ששופטי העליון ראו אינטרס זה לנגד עיניהם ולא איפשרו לפגוע בו. המשטרה צריכה לכבד זאת ולהבין שעיתונאים אינם ולא צריכים להיות כלי חקירתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully