וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא העיתונאיות נגד אורלי וגיא: "שיח המתבסס על האשמת הקורבן"

28.11.2016 / 15:11

מערכת "אורלי וגיא" הצליחה לעצבן את תא העיתונאיות ואנשי תקשורת נוספים, לאחר שבסופר שליווה אייטם בתוכנית שעסק בפרשת אלון קסטיאל, נכתב: "סם אונס במועדונים, מי אשם? הבעלים או הנשים". וילנאי: "כותרת מיותרת שלא הייתי מודעת לקיומה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופר המריבה. "אורלי וגיא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת "אורלי וגיא" של ערוץ 10 הצליחה היום (שני) לעצבן את תא העיתונאיות ואנשי תקשורת נוספים, לאחר שבסופר שליווה אייטם בתוכנית שעסק בפרשת אלון קסטיאל, נכתב "סם אונס במועדונים, מי אשם? הבעלים או הנשים".

באחת מקבוצות העיתונאים בוואצאפ התקיים דיון זועם בנושא, כשאחת התחקירניות אף אמרה כי "יש גבול גם לאירוניה. וגם לפופוליזם. מניחה שלא היו שמים כיתוב: 'רצח רבין, מי אשם? ההסתה או רבין?' גם אם היו רוצים לעורר דיון בנושא, וגם אם יש חלקים לא מועטים בעם שבטוחים שרבין אשם במותו".

בתגובה לכך, בתא העיתונאיות אמרו לוואלה ברנז'ה כי "התא מקדם, בין השאר, שיח תקשורתי שוויוני ומתקדם בהקשר של הטרדות ותקיפות מיניות. שיח שאינו מתבסס על האשמת הקורבן (ממש כמו החוק שאינו מתיר האשמת הקורבן). התא מקיים בימים אלה פגישות עם ראשי מערכות מובילות בתקשורת ומקבל תגובות חיוביות ביותר לקוד האתי לסיקור הטרדות מיניות. התא ישמח לפגוש גם במערכת של אורלי וגיא על מנת לאפשר לה לקדם את השיח שלה לעבר המאה ה-21".

וילנאי: "לו הייתי מודעת לכותרת - היא הייתה נגנזת לאלתר"

כזכור, על רקע פרשת סילבן שלום, התייצבו וילנאי ומרוז לצד שלום – ואף זכו לביקורת על כך מהקולגה שלהם בערוץ 10, רביב דרוקר. בטור שכתב ב"הארץ" תחת השם "לך הביתה סילבן" אזכר דרוקר את מרוז ווילנאי מספר פעמים וציין כי וילנאי תקפה את מ', המתלוננת הראשונה נגד סילבן שלום.

בתגובה, פרסמה וילנאי ב"הארץ" טור שבו תקפה את דרוקר: "כמה קל לירות מלים, לדרוך על גופה ולוודא הריגה כשאתה עיתונאי. אתמול פורסם מאמר של דרוקר שבין היתר נפרסו בו שקרים על אודותי ועל אודות אישי גיא מרוז. דרוקר ביקש ליצור את הרושם, כאילו גיא ואני הילכנו אימים על נשים הקשורות לפרשת סילבן שלום".

דרוקר הגיב בבלוג שלו וטען כי "אני לא הייתי נכנס לקשרי חברות עם ג'ודי וסילבן כפי שוילנאי ומרוז עשו ובוודאי שלא הייתי עומד מאחורי הכתבה הנוראית שלהם שניסתה להציב סימני שאלה על הרשעת קצב..זה לא סוד שהעיתונות שלהם היא לא ממש הדבר שהייתי מלמד בבתי ספר לעיתונות".

לאחר מכן וילנאי אף הגישה תלונה במשטרה נגד כוכבת הטור של דרוקר, שייצגה את אחת המתלוננות נגד שלום. בנוסף לכך, וילנאי ומרוז שלחו לדרוקר מכתב התרעה לפני תביעת לשון הרע.

וילנאי הגיבה לתא העיתונאיות ומסרה: "אכן כותרת דבילית ומיותרת, שעד עתה לא הייתי מודעת לקיומה - ולו הייתי מודעת, היא הייתה נגנזת לאלתר. תודה שהבאתן זאת לתשומת ליבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully