וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך קרא על אירוע וינטר: "היה פה תחקיר עיתונאי למופת"

4.12.2016 / 19:52

חשיפת אראל סגל כי דרוקר ניסה לכאורה להפליל את עופר וינטר ממשיכה לעורר הדים. אחרי הפוסט של רה"מ, חבר "המקור" ברוך קרא אמר לוואלה ברנז'ה כי "אפשר להבחין בחבורה של עיתונאים שבאופן עקבי מנסים לנהל מלחמה נגד עיתונות חוקרת"

ברוך קרא. רונן פדידה, מערכת וואלה! NEWS
צילום: רונן פדידה)/מערכת וואלה! NEWS, רונן פדידה
"כשמגיע מידע כזה אל המערכת לא רק שאנחנו יכולים ללכת ולבדוק אותו, אלא אנחנו מחוייבים ללכת ולבדוק אותו"

חשיפת אראל סג"ל בגל"צ הבוקר (ראשון) לפיה פרשן ערוץ 10 רביב דרוקר שלח תחקירן מצויד במכשירי הקלטה לפגישה עם עופר וינטר, במטרה לקשור אותו לתקרית שבה לכאורה נורה ילד פלסטיני במהלך לחימה - ממשיכה לעורר הדים. כזכור, לטענת עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של ראש מטה פיקוד מרכז תא"ל עופר וינטר ומי שייצג אותו בעבר, התחקירן אף אמר לוינטר - "דרוקר הבין שסוכם המינוי שלך כמח"ט גבעתי והחלטנו שלא תהיה מחט גבעתי".

חבר מערכת "המקור" והשותף להגשת התוכנית התייחס היום לדברים. בשיחה עם וואלה ברנז'ה אמר קרא כי "היה פה תחקיר עיתונאי למופת שרק מוכיח שאנחנו ב'המקור' מפרסמים תחקיר רק אחרי שהוא שלם, מבוסס ובדוק. כשמגיע מידע כזה אל המערכת לא רק שאנחנו יכולים ללכת ולבדוק אותו, אלא אנחנו מחוייבים ללכת ולבדוק אותו - ובוודאי שאנחנו מחוייבים לאסוף ראיות שיחזקו או יפריכו את הטענה שאנחנו שומעים וברור שאנחנו צריכים במסגרת העבודה הזאת גם להקליט, על אחת כמה וכמה כאשר מי שמספר לך את הסיפור נמצא במרכזו, במקרה הזה - הפקוד של וינטר".

הוא הוסיף כי "חבל שבמסגרת הניסיון המגוחך לתקוף את תוכנית 'המקור' ממשיכים לקרוא לפקוד הזה תחקירן - ולא שיש פסול לשלוח תחקירנים למשימות עיתונאיות - רק שבמקרה הזה מדובר בפקוד ובמישהו שלטענתו נכח באירוע. כל עוד שהמידע החמור לא התבסס בוודאי שהמערכת לא מצאה לנכון לשדר".

לסיכום אמר קרא כי "אפשר להבחין בחבורה של עיתונאים שאופן עקבי וללא קשר לעובדות מנסים לנהל מלחמה נגד עיתונות חוקרת, בעיקר עיתונות שחוקרת מעשים של השלטון הנוכחי. חבל כי שלטון מתחלף ועיתונאים חוקרים נשארים כדי להמשיך ולחקור גם שלטון אחר. אנחנו נשארים עקביים עם הדרך שלנו - מי שמשנה תפיסת עולם עיתונאיות זה אלה שצמודים לא לערכים עיתונאים אלא לפטרונים פוליטיים".

"אתם הפח שבפחים"

מוקדם יותר התייחס דרוקר עצמו לדברים. בפוסט שהעלה לפייסבוק כתב: "לפני מספר שנים הגיע למערכת 'המקור' חייל לשעבר עם טענות חמורות על ירי לא מוצדק שביצע תא"ל עופר וינטר, שייתכן והרג ילד פלסטיני ללא שום סיבה. בדקנו את העדות עם חבר של אותו חייל לשעבר שאישר אותה. החייל לשעבר ביקש להתעמת עם המח"ט ולהקליט את השיחה וכך נעשה. בסופו של דבר, לא המשכנו עם התחקיר רק מכיוון שאותו חייל לשעבר התחרט ולא רצה לחשוף את עצמו בתקשורת. בקרוב תשדר המקור תחקיר על מה שקרה בגדוד "צבר" של גבעתי לרבות ההתנהגות המקוממת והמביכה של המח"ט וינטר עליה נחקר גם במצ"ח. למרבה הצער, הקצין וינטר בחר במקום להתמודד עם השאלות שהועברו אליו לפני שבועות ארוכים לנסות ולפגוע בתחקיר עוד טרם פרסומו".

גם חבר מערכת "המקור" איתי רום פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב: "'עיתונאים' שאין להם בעיה להשמיץ קולגות בלי לבדוק כלום רק כי זה מתאים להם פוליטית, מזועזעים מעיתונאים ישרי דרך שממש טורחים לבדוק מידע ואם צריך גונזים אותו למרות שאינם מזדהים פוליטית עם מושא הבדיקה. אלוהים, אתם הפח שבפחים".

"לא פלא שהרייטינג של ערוץ 10 כל כך נמוך"

גם נתניהו פרסם פוסט בפייסבוק ובו טען כי "אזרחי ישראל הבינו כבר מזמן שערוץ 10 חבר לתאגיד ההכפשות של נוני מוזס, רביב דרוקר ושות'. מדי ערב משדר ערוץ 10 שידורי תעמולה שקרית נגדי ונגד בני משפחתי במטרה להפיל ראש ממשלה מכהן של הליכוד".

ראש הממשלה הוסיף כי "כנראה שערוץ 10 ורביב דרוקר לא מסתפקים בכך. העיתונאי אראל סג"ל פירסם היום שהם גם ניסו לרקום עלילה שקרית נגד תא"ל עופר וינטר, כדי לסכל את מינויו כמח"ט גבעתי. אם זה יוכח כנכון, זה פשוט מזעזע".

עוד כתב כי "באשר לערוץ 10 – מדובר בערוץ בעל עמדות שמאל רדיקליות לכל דבר ועניין, לכן לא פלא שהרייטינג שלו כל כך נמוך. משעשע בכל פעם לשמוע את אנשי הערוץ מדברים על נושאים חברתיים, בשעה שהבעלים שלהם נהנו מהטבות של מאות מיליוני שקלים על חשבון אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully