וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: בחדשות 10 לא נסוגים מהאיום בתביעה נגד גל"צ

12.12.2016 / 9:02

בחברת החדשות מתכוונים "ללכת עד הסוף" ולהגיע עד לביהמ"ש במידת הצורך, לאחר שביום חמישי שלחו מכתב התראה לפני תביעה לגל"צ בעקבות "פרסום טענות שקריות כלפי חדשות 10, רביב דרוקר ומערכת 'המקור'". בינתיים, בגל"צ - דום שתיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ביקורת על המהלך, בחדשות 10 לא מתכוונים לרדת מהאיום בתביעה שהגישו בסוף השבוע האחרון לגל"צ, כאשר על פי הערכות בחברה מתכוונים להגיע עד לבית המשפט במידת הצורך. ביום חמישי האחרון שלחה חדשות 10 מכתב התראה לפני תביעה לגל"צ, לשדרן אראל סג"ל ולעו"ד עודד סבוראי, בעקבות "פרסום טענות שקריות כלפי חדשות 10, רביב דרוקר ומערכת תכנית 'המקור'", לטענתם. זאת בשל הפרסום בשבוע שעבר בתוכנית אודות ניסיון ההפללה לכאורה של דרוקר את תא"ל עופר וינטר.

בערוץ טענו כי במסגרת תכניתו של סג"ל בגל"צ פורסמו על ידו ועל ידי עו"ד סבוראי "שורת טענות חמורות ושקריות בנוגע לחדשות 10, דרוקר ומערכת 'המקור'". בנוסף, הם ציינו כי "אם לא די בכך, הדברים החמורים שנאמרו על ידי סגל וסבוראי פורסמו על ידי אמצעי תקשורת נוספים, בלא שנשמעה כל הסתייגות מטעמכם". בינתיים, בגל"צ שומרים על דום שתיקה ומסרבים להגיב לאיום של חדשות 10.

זוהי לא החזית היחידה של חדשות 10 נגד גל"צ: ב-2014 פורסם בוואלה ברנז'ה כי מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז הגיש תביעה בסך 1.3 מיליון שקלים נגד גל"צ ומפקד התחנה ירון דקל. בתביעה טוען מי ששימש למעלה משני עשורים כעורך ומגיש בתחנה הצבאית להפרת חוזה, פגיעה בשמו הטוב ואי תשלום פיצויי פיטורים כחוק. זאת בעקבות החלטתו של דקל להפסיק את עבודתו כחודשיים לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל חדשות 10, בניגוד להסכם שנחתם עמו לפיו ימשיך להגיש את "יומן הבוקר" של התחנה לפחות עד מרץ 2014.

קלמן ליבסקינד. נמרוד סונדרס
קלמן ליבסקינד/נמרוד סונדרס

"בערוץ 10 החליטו לזנוח את כל הכללים העיתונאיים"

אור הלר: "לפני כשבועיים, ברגע של זעם וכעס, השתמשתי במונח 'חולצות חומות'. לא ראוי אני מצר ומתנצל על כך"

בין אלה שהעבירו ביקורת על דרוקר וחדשות 10 בעקבות המהלך הוא קלמן ליבסקינד, שכתב בסוף השבוע בטורו במעריב כי "בערוץ 10 החליטו לזנוח את כל הכללים העיתונאיים ולצאת למסע נקמה... זו הייתה התנהלות בריונית ומאפיונרית, שאת יריית הפתיחה שלה ירה דרוקר בעצמו. פגוע מהניסיון להטיל דופי בשמו הטוב, הוא החליט שאין עוד צורך בכל הפרקטיקות העיתונאיות המיושנות של בדיקת סיפור לפני פרסום, ובחר להעלות לדף הפייסבוק שלו את עדותו של אותו חייל נגד וינטר, עדות שרק לפני רגע הסבירו לנו שהיא בבחינת "מידע שלא התבסס דיו לצורך שידור".

עוד כתב, "לפרסם סיפור כזה על תת?אלוף וינטר בלי ראיה על אירוע שבו "עופר וינטר שולף תת?מקלע ויורה ללא שום הצדקה, סתם בשביל הכיף, לעבר ילד פלסטיני", זה להגיד שווינטר מתנהג כמו קצין נאצי. לפרסם את זה כשאתה עצמך מודה שלא הצלחת להוכיח שזה קרה, ושעד היום לא מצאת בכלל ילד כזה או אירוע כזה, רק כי סנגורו של וינטר העלה נגדך טענות מרגיזות ועלה לך על העצבים, זה הכל חוץ מעיתונות".

לטענתו, "הדבר הכי מעניין באייטם הזה היה הריאיון שקיימה יעל דן עם אור הלר, הכתב הצבאי של ערוץ 10. הלר קונן על ההתלהמות ברשתות החברתיות, ואפילו סיפר שמישהו כתב לו בפייסבוק שהוא קאפו. "ענן סמיך נפל על השיח הציבורי שלנו", אמר. כבר הושטתי את היד אל מכשיר הטלפון, כדי לצלצל ולחזק את הלר בשעותיו הקשות, כשנזכרתי שרק לפני שבוע, הלר עדין הנפש השווה בעצמו בחשבון הטוויטר שלו את אנשי ערוץ 20 לנאצים, וכינה אותם "החולצות החומות".

בעקבות הדברים, הלר צייץ ביום שבת כי "לפני כשבועיים, ברגע של זעם וכעס, השתמשתי כאן במונח 'חולצות חומות'. לא ראוי. לא לדור שלישי, ולא בכלל. אני מצר ומתנצל על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully