וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור יהיה כפוף לרשות השנייה?

15.12.2016 / 9:10

(עדכון: 13:30) משרד רה"מ מעוניין בהכפפת מועצת התאגיד לרגולציה חיצונית, כשאחת האפשרויות שנבחנות היא להעביר את התאגיד לפיקוח של הרשות השנייה. העתירה לתחילת שידורי התאגיד ב-1 בינואר תובא לדיון דחוף בבג"ץ במהלך השבועיים הקרובים

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

(עדכון: 13:30)

האם תאגיד השידור יהיה כפוף לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו? היום (חמישי) פורסם ב"כלכליסט" כי משרד ראש הממשלה מעוניין בהכפפת מועצת התאגיד לרגולציה חיצונית. אחת האפשרויות היא הכפפת התאגיד לרשות השנייה, המפקחת כיום על ערוצים 2 ו-10 ועל תחנות הרדיו האזורי.

הדבר יאפשר לצמצם את חופש פעולה של המועצה הקיימת, מבלי לגרום לפיטוריהם של יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר ושל המנכ"ל אלדד קובלנץ. עוד אופציה שנבחנה היא הכפפת סמכויות מועצת התאגיד לשר התקשורת, והדחתם של קובלנץ ועומר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו בתחילת השבוע כי יפעלו לקדם בהקדם תיקון לחוק השידור הציבורי הישראלי, כך שמועד תחילת שידורי התאגיד יחול ב-30 באפריל. במקביל, יבוטל ההסדר בחוק המאפשר לשרים להקדים את יום תחילת השידורים בהתאם להודעה מנומקת של מועצת התאגיד, בדבר מוכנותו להתחיל לשדר החל מ-1 בינואר. המדינה תעדכן תוך 14 יום את בג"ץ לגבי ההחלטות שהתקבלו בין נתניהו לכחלון לגבי גורל התאגיד ומשמעותן לגבי הבג"צים שהוגשו.

בתוך כך, שופטת בג"ץ, דפנה ברק-ארז, החליטה כי העתירה לתחילת שידורי תאגיד השידור ב-1 בינואר תובא לדיון דחוף בפני הרכב שופטים במהלך השבועיים הקרובים. בתגובה מסרו עו"ד יובל יועז ועו"ד אלעד מן, המייצגים בעתירה את העותרים ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ותנועת "הצלחה": "אנו שמחים על שבית המשפט העליון ער לחשיבותו של ממד הזמן בנושא תחילת שידורי התאגיד, ובכוונתו לבחון בהקדם את התנהלות שר התקשורת בנימין נתניהו, שכל מטרתו לדחות, למסמס ולעכב את תחילת שידורי התאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully