וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: מסיבת גן יש רק אחת

וואלה ברנז'ה

18.12.2016 / 12:03

רביב דרוקר מככב בראש רשימת העיתונאים המדוברים זה השבוע הרביעי ברציפות – כך עולה ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה. ובזכות בנט: אורח חדש ברשימה - ירון לונדון. וגם, בשורה מאכזבת לעמליה דואק: הגולשים לא ממש מגבים אותה בתקרית פישמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בנט צודק". ירון לונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

רביב דרוקר מככב בראש רשימת העיתונאים המדוברים של ישראל זה השבוע הרביעי ברציפות – כך עולה ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME, שמדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל ואת הסנטימנט אודותיהם.

ואולם בעוד שהשיחה על דרוקר בירידה, מעניין השבוע לשים זרקור דווקא על הבא אחריו ברשימה – ירון לונדון – גם הוא עיתונאי חדשות 10, שכותב גם מעת לעת בעמוד המאמרים של "ידיעות אחרונות". לונדון, שאינו נוהג לככב במדור, זינק השבוע למקום השני בדירוג על רקע מאמר שנוי במחלוקת שפרסם ביום שלישי שעבר שעסק בבוגרי המכינה הקדם צבאית ביישוב עלי. לונדון כתב כי "הבחורים המצוינים האלה דוגלים באפליה, סולדים ממופעי מחול, תומכים בהוצאות להורג ומתקוממים נוכח השאלה אם הם נוטים להצביע למפלגות ליברליות". המאמר זכה לסיקור נרחב באתרים המשויכים למגזר הדתי לאומי כמו "כיפה" ו"סרוגים" – ועורר עליו את זעמם של הגולשים ברשתות החברתיות. המתקפה לובתה עוד יותר לאחר ששר החינוך, נפתלי בנט, פרסם בפייסבוק פוסט תגובה זועם למאמר.

מקבץ התבטאויות ברשת נגד לונדון: "ירון לונדון הוא עוד שמאלן מצוי עם מיקרופון, עט, חופש ביטוי, והחרות להשתלח באלה שבזכותם הוא חי כאזרח חופשי בארצו"; "איזה זבל של בנאדם"; "האיש מטורלל, זקנתו מביישת את צעירותו"; "בנט צודק, סמולנים זה עם של כלבים ארורים"; "זקן אשמאי, השנאה מעבירה אותו על דתו"; "אדם חשוך ובור שעושה הכללה חסרת אחריות, שקרית וחסרת שחר"; "אני קורא לכל מי שרק אכפת לו מהמדינה והצבא לקרוא לפיטוריו לאלתר של ירון לונדון". הרחיקה לכת גולשת בפייסבוק שהסיתה: "ירון לונדון, קירשנבאום קורא לך...".

מיעוט הגולשים הביע תמיכה בעיתונאי: "ירון לונדון אדם מבריק"; "מסכים עם לונדון"; "ראוי לדון בדברים לא לדחות אוטומטית". ואולם הסנטימנט מבחינתו של לונדון די אומלל: 57% שלילי, רק 9% חיובי והשאר נייטרלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מספיק כבר עם העיתונות החצופה והדביקה הזאת"

בין התוקפים את דואק: "עיתונאית קרציה, גועל נפש!"; "צריך להעיף אותה לכל הרוחות"; "מספיק כבר עם העיתונות החצופה והדביקה הזאת"; "לא יפה, רואים שהוא נרגש ורועד לו הקול – צריך אנושיות גם בצד השואל"

במקום הרביעי בדירוג השבועי התמקמה כתבת חדשות ערוץ 2 עמליה דואק, שזכתה לבאזז לא קטן ברשת על רקע המתקפה שספגה בבית המשפט מהטייקון לשעבר אליעזר פישמן. דואק נשלחה לסקר את דיון פשיטת הרגל של פישמן, וביציאה מהדיון פנתה אליו בשאלות. בתגובה תקף אותה פישמן בחריפות, שאל אותה אם היא "מוכנה לעוף לי מהעיניים" וכשהשיבה שהיא עושה את תפקידה ענה: "אז תלכי קיבינימט".

ומה חושבים הגולשים על התקרית? הללו חלוקים ביניהם בנוגע לתפקודה של דואק באותה התקרית, כשהסנטימנט נוטה לרעתה: 46% שלילי, 27% חיובי והשאר נייטרלי. בין התוקפים את הכתבת: "עמליה דואק גמדה מעצבנת, נדחפת וחסרת טקט"; "עיתונאית קרציה, גועל נפש!"; "צריך להעיף אותה לכל הרוחות"; "מספיק כבר עם העיתונות החצופה והדביקה הזאת"; "לא יפה, רואים שהוא נרגש ורועד לו הקול – צריך אנושיות גם בצד השואל"; "רואים בבירור שהיא מציקה לו ולא מרפה. כמה פעמים אפשר לומר לה להניח לו? תנו לבן אדם לעכל".

בין המגנים על דואק: "השאלות שלה היו הוגנות ובמקום"; "בחורה אינטליגנטית ומוכשרת"; "עמליה ישר כח"; "האיש הפסיד מיליארדים שלא שייכים לו, מותר ואף ראוי להטריד אותו בשאלות. זה תפקידה של העיתונות, לא?".

בין הדיונים השונים עלתה גם טענה חוזרת לפיה דואק "חכמה על חלשים". אחד הגולשים כתב: "אם לעמליה דואק יש ביצים גדולות אז נראה אותה מתנפלת ככה על רקפת רוסק, ציון קינן או יאיר סרוסי. כל עוד פישמן היה חזק כל העיתונאים שתקו". וגולש אחר כתב: "במקום להטריף טייקון קורס, היה כדאי אילו ביום הזה שהוחלט על כינוס הנכסים של פישמן, עמליה דואק ועמיתיה היו אורבים עם המיקרופונים דווקא למפקחת על הבנקים שלא מנעה את המשך מתן ההלוואות לפישמן, גם כשהיה כבר ברור לכולם שלא יחזיר אותם".

עוד בדירוג השבוע: העיתונאית העצמאית שרון שפורר התברגה במקום 7, סביב העימות המתוקשר שניהלה עם איש יחסי הציבור רני רהב. השניים התקוטטו ברשתות החברתיות לאחר ששפורר פרסמה נגד רהב פוסט תוקפני על רקע פרשת אלון קסטיאל. רהב פרסם פוסט תגובה חריף, והסיפור הפך לשיחת היום ברשת. והסנטימנט? 61% חיובי (כלומר בעד שפורר), 13% שלילי והשאר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully