וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגד נוסף לליברמן: ועד עובדי גל"צ מאיים להכריז על סכסוך עבודה בתחנה

29.1.2017 / 13:34

במכתב ששלח יו"ר והוועד המורחב של גל"צ והגיע לידי וואלה ברנז'ה, בעקבות ההחלטה להעביר את התחנה למשרד הביטחון, נטען כי ההליך מהווה "הפרה בוטה של הסכם העבודה החדש שנחתם". ביום שלישי צפוי להתקיים דיון מיוחד בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנגד נוסף להחלטת ליברמן: ועד עובדי גל"צ מאיים להכריז על סכסוך עבודה בתחנה בעקבות ההחלטה להוציא את גל"צ מצה"ל ולהעביר אותה לסמכות משרד הביטחון. בתוך כך, ביום שלישי צפוי להתקיים דיון מיוחד בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת.

במכתב ששלח לעובדי גל"צ עודד לבינסון, יו"ר ועד העיתונאים והוועד המורחב של גל"צ, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב כי "בפגישה שקיימנו עם יו"ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן הובעה התנגדות נחרצת של ההסתדרות למהלך שיש בו כדי לשנות את סטטוס עובדי גלי צה"ל. היועמ"ש לארגון עובדי צה"ל, עו"ד בני כהן, דעתו לגבי העובדה שבעצם העברת גל"צ מהצבא למהשב"ט ישנה משום הפרה בוטה של הסכם העבודה החדש שנחתם ואשר קובע הימנעות מביצועים של שינויים כלשהם עד תחילת 2018".

עוד נכתב כי "נוכח עמדתו זו, מתגבשת הכרזה מטעם ארגון עובדי צה"ל בגבוי ההסתדרות להכרזה על סכסוך עבודה. לפנינו שבוע עמוס שבסופו או בתחילת שבוע הבא נקיים פגישת עדכון עם כלל העובדים".

לבינסון אמר לוואלה ברנז'ה כי "אנחנו חרדים לשני דברים: הסכם העבודה שנחתם - ובמיוחד השמירה על תנאי העובדים במעבר למשרד הביטחון - והנושא של שמירה על עצמאות עריכתית, עצמאות בתכנים והימנעות מהתערבות בתכנים על ידי פוליטיקאים. הדברים נמצאים בדיונים עם עוד גופים - ורק אז נגיע להחלטה בנוגע להכרזה על סכסוך".

יצחק טוניק. שי אוקנין
יצחק טוניק/שי אוקנין

גם ארגון עובדי צה"ל בדרך להכריז על סכסוך עבודה

בשבוע שעבר פורסם כי ההודעה של שר הביטחון אביגדור ליברמן התקבלה כצפוי בהתנגדות מיידית של עובדי התחנה. דירקטוריון ארגון עובדי צה"ל ערך ישיבת חירום, שבה הוחלט להסמיך את היו"ר משה פרידמן להוביל את המאבק בנושא ואף הסמיך אותו להכריז סכסוך עבודה, כאשר בתחנה אף דנים בהכרזה על שביתה. גם ארגון העיתונאים הודיע כי הוא קורא לשר הביטחון "לא לבצע כל מהלך לפני שינוהל דיאלוג שקוף מול העיתונאים והעובדים, כדי להבטיח את המשך עצמאות המערכת העיתונאית".

מפקד גל"צ לשעבר, יצחק טוניק, סבור גם הוא כי מדובר בבעיה חמורה. טוניק אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש בתחנה אזרחים עובדי צה"ל ותיקים – טכנאים ועיתונאים – שמקבלים משכורת ופנסיה מצה"ל, ברגע שהתחנה תעבור למשרד הביטחון ייאלצו למצוא לזה פתרון. איך אפשר לקחת אזרח עובד צה"ל בגיל 60 ולהעביר אותו למשרד הביטחון - מה עם הזכויות שלו? פתאום הוא יהיה עובד מדינה, בדירוג אחר ועם תנאים שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully