וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להחשכת מסך בערוץ 1: "נפתח בהשבתה מלאה של השידורים"

16.2.2017 / 10:50

פרסום ראשון: ועד העובדים ברשות מאיים בשביתה בעקבות סכסוך פנימי הנוגע לאי-הסכמה בין הוועד להנהלה על העברת חומרי ארכיון לתאגיד. הסכסוך החריף לאחר שמנהל הרשות איים כי במידה ועובד לא יעביר חומרי ארכיון ל"כאן בהקמה" - בניגוד לנהלים - הוא יפוטר

רשות השידור מסך. ShutterStock
רשות השידור מסך/ShutterStock
"אם וכאשר תהיה פנייה לעובד להעברת חומרי ארכיון של הטלוויזיה הישראלית לתאגיד השידור אנו נפתח בהשבתה מלאה של שידורי הטלוויזיה לאלתר"

ועד העובדים ברשות השידור מאיים בשביתה והחשכת מסך בעקבות סכסוך פנימי הנוגע לאי-הסכמה בין הוועד להנהלה על העברת חומרי ארכיון לתאגיד השידור "כאן בהקמה" – כך נודע לוואלה ברנז'ה. במכתב ששלח היום (חמישי) משה שגב, יו"ר ועד גג עובדי ההסתדרות ברשות השידור, למנהל המיוחד של הרשות בפירוק, ברי בר ציון, נטען כי במסגרת סכסוך העבודה שנוצר, "הוועד רשאי לנקוט בשורה של עיצומים וצעדי מחאה לרבות השבתה מלאה של מערך השידורים".

הסכסוך החריף לאחר שבר ציון איים כי במידה ועובד הרשות לא יעביר חומרי ארכיון לתאגיד – כפי שנדרש על פי חוק והן על פי הנחיית הכונס של הרשות – הוא יפוטר לאלתר. שגב טען כי "חרף העובדה שמערכת היחסים בין העובדים למנכ"ל וצוותו הינה מקצועית וטובה לא נותרה בידי הברירה אלא לנקוט בשורה של צעדים חריפים בעקבות הודעתך". עוד נכתב כי "אם וכאשר תהיה פנייה לעובד להעברת חומרי ארכיון של הטלוויזיה הישראלית לתאגיד השידור אנו נפתח בהשבתה מלאה של שידורי הטלוויזיה לאלתר".

בוועד מציינים כי יש בידם חוות דעת משפטית המנמקת מדוע עומדת להם הזכות לא להעביר חומרי ארכיון לידי גורם שלישי ולתאגיד השידור בפרט. לסיכום נכתב: "אנו סבורים אז כמו היום שנכון להמתין להחלטה הסופית של ממשלת ישראל בדבר עתידו של התאגיד אם יוקם בטרם נחריף את צעדי המנע וזה לטובת השידור הציבורי ושיקומה של רשות השידור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שיתוף החומרים עם התאגיד ימיט אסון על ההיסטוריה של ישראל"

"לאור ערכו וחשיבותו של החומר הארכיוני המקורי השמור ברשות, מובן כי לא ניתן לצפות שהעברתו תיעשה בנקל לכל דורש, מבלי שתיבחן לעומק זהותו ויכולתו לשמר את אותו חומר ארכיוני בדרך נאותה"

לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי בחלופת מכתבים בין בר ציון לשגב, דרש מנהל הרשות הנמצאת בפירוק ממנהל ועד המהנדסים לשתף פעולה עם אנשי התאגיד על מנת להעביר להם באופן מוסדר את חומרי הארכיון של הרשות. בר ציון טען כי שגב מחבל בעבודת פירוק הרשות בכך שאינו מעביר את החומרים על פי דרישתם לתאגיד – ואולם, שגב מצידו טען כי שיתוף החומרים "עלול להמיט לא פחות מאסון על ההיסטוריה של מדינת ישראל".

במכתב ששלח ב-3 בינואר טען בר ציון כי תפקיד הרשות לסייע לתאגיד בהליך הקמתו ובמסגרת זו לספק לו חומרים מארכיון הרשות, הן מתוקף החוק והן על פי הנחיית הכונס של הרשות. אך למרות שחזר על ההנחייה שלו בפני שגב מספר שבועות - היא לא בוצעה. זאת מכיוון ששגב העביר לעובדים הנחיה נגדית, שלא לשתף פעולה. בר ציון איים כי אם הדבר יימשך יינקטו צעדים משפטיים כנגד עובדי הרשות המסרבים לשתף פעולה במילוי הנחיות הכונס.

שגב השיב לכך במכתב שבו טען כי "לאור ערכו וחשיבותו של החומר הארכיוני המקורי השמור ברשות, מובן כי לא ניתן לצפות שהעברתו תיעשה בנקל לכל דורש, מבלי שתיבחן לעומק זהותו ויכולתו לשמר את אותו חומר ארכיוני בדרך נאותה...לא ניתן להבטיח כי העברת חומר ארכיוני אל התאגיד, בוודאי במקרה בו התאגיד כלל לא יוקם - תרחיש סביר בהחלט - ואף במקרה בו הקמתו תידחה שוב ושוב כפי שנעשה עד כה, לא תוביל לאובדן של אותו חומר ארכיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully