וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר את מכירת "גלובס" לאלונה בר-און

14.3.2017 / 12:20

לאחר מאבק ארוך, המחוזי בתל אביב אישר היום את מכירת "גלובס" לאלונה בר-און, ממשפחת מייסדי העיתון הכלכלי. ואולם, ככל הנראה זה עדיין אינו סופו של המאבק, שכן האוליגרך דויד דוידוביץ צפוי לעתור לעליון

אלונה בראון. אייל יצהר, מערכת וואלה! NEWS
אלונה בראון/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר

לאחר מאבק ארוך, בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (שלישי) את מכירת "גלובס" לאלונה בר-און, ממשפחת מייסדי העיתון הכלכלי. ואולם, ככל הנראה זה עדיין אינו סופו של המאבק, שכן האוליגרך דויד דוידוביץ צפוי לעתור לבית המשפט העליון כנגד ההחלטה.

לפי מתווה העסקה שאושרה, עבור מניות "גלובס" שמצויות בכינוס נכסים אמור להתקבל סכום של 106 מיליון שקל. בהחלטתו ציין השופט איתן אורנשטיין כי כונסי הנכסים של הבעלים הקודם, אליעזר פישמן – המצוי בהליך פשיטת רגל בעקבות חובות לבנקים בסך של כ-4 מיליארד שקל – העדיפו למכור לדוידוביץ – שהציע הצעה גבוהה יותר של כ-110 מיליון שקל עבור רכישת "גלובס". זאת למרות שבתחילת ההליך העדיפו את בר-און.

לדברי אורנשטיין, העלאת המחיר בהצעתו האחרונה של דוידוביץ' שיפרה את זו של בר-און באחוזים בודדים בלבד, ולכן "אין לראות בה שינוי מהותי על מנת לאשר את הגשתה לאחר סיום הדיון". המאבק הארוך למכירת "גלובס" פיצל את עובדי העיתון: כאשר בצד אחד עובדי המנהלה תמכו באוליגרך ואילו ועד העיתונאים חתם על הסכם קיבוצי עם בר-און ותמך במשפחתו של המייסד. בשבוע שעבר שלחו סגן העורך אלי ציפורי והכתבת הבכירה והוותיקה סטלה קורין ליבר מכתב המביע את תמיכתם בבר-און.

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, מסר: "אלונה בר-און התנהלה מול ארגון העיתונאים ונציגי ועד העיתונאים בענייניות, בשקיפות ובדיאלוג, וידעה לא רק להגיד את הדברים הנכונים אלא גם לעגן אותם בהסכם קיבוצי שמגן על זכויות העיתונאים ושומר על החופש העיתונאי ב'גלובס'. אנחנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו, ומקווים שהדיאלוג החיובי שנוצר יהיה בסיס למטרה המשותפת של יצירת מערכת עיתונאית חזקה ועצמאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully