וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה ב"ישראל היום": עמוס רגב פורש – ביסמוט העורך החדש

30.4.2017 / 3:10

כשברקע פרסומים אודות אווירה עכורה בין רגב לבין לשכת רה"מ, הודיע העורך הראשי של החינמון על פרישתו - ומי שיחליף אותו הוא עורך חדשות החוץ בועז ביסמוט. רגב: "מודה למשפחת אדלסון על ההזדמנות לחולל מהפכה בשוק התקשורת הישראלי"

עורך ישראל היום עמוס רגב ב"ועדת העורכים", נובמבר 2010. אורי לנץ
עמוס רגב/אורי לנץ

טלטלה במערכת "ישראל היום": העורך הראשי עמוס רגב הודיע על פרישתו. מי שיחליף את רגב בתפקיד הוא עורך חדשות החוץ של החינמון, בועז ביסמוט. רגב יקבל את התואר העורך המייסד של העיתון וימשיך לכתוב ב"ישראל היום".

בטור מיוחד שפרסם היום (ראשון) בעיתון רגב כתב כי "אני מודה לד"ר מרים ושלדון אדלסון ולמשפחת אדלסון כולה, על ההזדמנות שניתנה לי ולכולנו לחולל מהפכה בשוק התקשורת הישראלי. זה היה עשור מדהים ומאתגר. תודה לכל אנשי המערכת, המנהלה, הדפוס וההפצה, שהייתה לי הזכות לעבוד עימם".

ביסמוט מסר לאחר ההודעה על מינויו: "מבחינתי, כאיש העיתונות הכתובה זו הגשמת פיסגת החלומות: להיות עורך עיתון, ועוד העיתון מספר 1 במדינה. זהו אתגר וסיפוק עצום. אני מודה לבעלי העיתון ולעורך הראשי על האמון הגדול ומקווה להמשיך ולשרת את ציבור הקוראים תוך כיבוד הערכים הישראלים".

בועז ביסמוט, דונלד טראמפ. הבית הלבן, מתוך אתר ישראל היום, צילום מסך
בועז ביסמוט ודונלד טראמפ/צילום מסך, הבית הלבן, מתוך אתר ישראל היום

בתחילת ינואר הפסיק החינמון לעדכן את מספר העותקים שהוא מפיץ בסוף השבוע, כאשר לפי הערכות הסיבה הייתה הורדת מספר העותקים המחולקים. השינויים בהיקף התפוצה של העיתון הגיעו על רקע פרסומים אודות אווירה עכורה בין רגב לבין לשכת ראש הממשלה. על פי הפרסומים, התפתח משבר חריף בין לשכתו של נתניהו לבין רגב, כאשר המאבק היה בעיקר בין רגב לבין דוברו לשעבר של ראש הממשלה, רן ברץ - שפרש מתפקידו בסוף ינואר.

באותו החודש, רגב גם מסר עדות ארוכה בפני חוקרי להב 433 במסגרת פרשה 2000. במרכז הפרשה קשר לכאורה בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, והשפעה לכאורה על חקיקה שנועדה לצמצם את תפוצת החינמון בבעלות מקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון.

רגב מכהן כעורכו הראשי של "ישראל היום" מיומו הראשון של העיתון. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה ובמדע המדינה ותואר שני בהיסטוריה צבאית, ועוסק בעיתונות כ-35 שנים. בעבר שימש רגב כראש דסק ב"ידיעות אחרונות", שליח העיתון ללונדון וכראש מערכת החדשות וכסגן עורך ב"מעריב".

ביסמוט כיהן כשגריר ישראל במאוריטניה במשך ארבע השנים ומונה לאחר מכן לתפקיד עורך חדשות החוץ של "ישראל היום". בעבר שימש ביסמוט כשליח "ידיעות אחרונות" בפאריס במשך 13 שנים. זמן קצר לאחר שטראמפ נבחר לתפקיד נשיא ארה"ב, ביסמוט ראיין אותו בבית הלבן, בראיון שזכה להדים רבים – בתקשורת העולמית והישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully