וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה של הכנסת: "לא היה מקום להשתתפות אורן חזן בתוכניתו של חנוך דאום"

8.5.2017 / 16:02

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום כי לא היה מקום להשתתפותו הקבועה של ח"כ אורן חזן בתוכנית "חנוך דאום מחשב מסלול מחדש" ששודרה בהוט. "אין מקום לקבל את ההבחנה אותה הציע ח"כ חזן בין תוכנית שכזו לבין תוכנית ריאליטי", קבעה הועדה

יח"צ - חד פעמי

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, לאחר תלונות שהגיעו לכנסת על כך שלא ראוי היה שחה"כ חזן ישתתף בקביעות בתוכניתו של דאום, קיימה ועדת האתיקה של הכנסת דיון בנושא. על פי הטענות, השתתפות קבועה זו של ח"כ חזן בתוכנית עמדה בניגוד להחלטת ועדת האתיקה ולחוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת כי קיימת מניעה משפטית במתן סוג של 'קביעות' לאורך זמן לחברי הכנסת בתכניות טלוויזיה. יצויין כי בנוסף להשתתפותו הקבועה של חה"כ חזן בתוכנית "מחשב מסלול מחדש", חזן צולם לתוכנית ריאליטי שמפיקה חברת "אבוט המאירי" לערוץ 10, ועוקבת אחר אנשים שרוצים לשנות את חייהם. תוכנית שגם מעליה מרחפת עננה אתית, אולם החלטת הועדה לא הזכירה את תוכנית זו בהחלטתה היום.

הוועדה, בראשותו של ח"כ יצחק וקנין, קבעה היום כי "לאחר שצפתה בקטעים מתוך תשעת פרקי התוכנית, בהם השתתף חה"כ חזן, הוועדה סבורה כי לא היה מקום להשתתפותו הקבועה בתוכנית (להבדיל מהופעת אורח חד פעמית), וכי אין מקום לקבל את ההבחנה אותה הציע חה"כ חזן בין תוכנית שכזו לבין תוכנית ריאליטי".

הוועדה ציטטה מהחלטה קודמת שלה משנת 2012 האוסרת על חברי כנסת להשתתף באופן קבוע ומתמשך בתוכניות טלוויזיה ורדיו או באמצעי תקשורת אחרים. לאחר מכן הוסיפה, בהחלטה החדשה מהיום: "הנה כי כן, החלטת הועדה, הגם שניתנה אגב בקשה להשתתף בתוכנית ריאליטי, לא הגבילה את עצמה לז'אנר מסוים, אלא קבעה את העיקרון לפיו השתתפות קבועה ומתמשכת בתכנית, ההופכת את חבר הכנסת לחלק בלתי נפרד מצוות התוכנית, היא אסורה, זאת בשל הצורך לשמור על גבולות ביחסים שבין חברי הכנסת לבין התקשורת, שהתלות ההדדית ויחסי הגומלין ביניהם מצד אחד מחויבי המציאות, ומצד שני טומנים בחובם פוטנציאל בעייתי".

הועדה, יצויין, לא נקטה בסנקציות כנגד ח"כ חזן. עוד נכתב בהחלטתה מהיום: "היות ולא אחת מתעורר ספק האם השתתפות חוזרת בתוכנית מסויימת נחשבת 'קבועה ונמשכת', ממליצה הוועדה כי חברי הכנסת המתלבטים בעניין זה יפנו לקבלת עמדתה של הועדה מראש".

ח"כ אורן חזן, היכל התרבות ברמלה. 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
ח"כ אורן חזן/ראובן קסטרו

בשיחה של וואלה ברנז'ה בנושא עם ח"כ חזן בדצמבר האחרון, הוא טען כי "זה ממש לא בניגוד לתקנון ועדת האתיקה של הכנסת. זו תוכנית כמו כל תוכנית שמשודרת בטלוויזיה שלקחו בה חברי כנסת ושרים, מתוכניות סאטירה דרך תוכניות דוקו. הדבר נעשה ללא כל תמורה, לא פגע בזמן העבודה שלי. ברוך השם הכל בסדר. זו היתה הופעת אורח, שהתחילה והתארכה. זה לא פגע בכלום, לא קידם מוצר מסחרי, לא שירת שום אג'נדה, ללא שום תכתיבים מראש. הגיעו תלונות לכנסת בנושא הזה, זה נבדק והכל בסדר".

בתשובה לשאלה האם פנה להתייעצות עם ועדת האתיקה או קבלת אישור ממנה לפני השתתפותו הקבועה, אמר ח"כ חזן: "לא נדרש אישור מראש על דבר כזה. אין הנחיה שאומרת שעל תוכנית כזאת צריך לבקש אישור. אני מבין שבין וואלה ל-ynet יש תחרות קשה, ואני מבין שבוואלה רוצים מאוד לפגוע. אל תעשו סיבוב על הגב שלי. זה לא מכובד לעשות את זה על הגב שלי. אני מהלב אומר לך את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully