וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה החתן"? הבחור בכתבה על בוקרשט - בכלל רווק; הלימוזינה הוזמנה ע"י ההפקה

15.5.2017 / 13:48

פרסום ראשון: הבחור בכתבת מסיבת הרווקים בבוקרשט, שעוררה סערה בימים האחרונים, חגג בעיקר את רווקותו, שכן לטענתו הוא כלל אינו עומד להתחתן. לטענתו, כתב חדשות 2 עומרי קרונלנד ידע זאת – כך נודע לוואלה ברנז'ה. על פי פרסומים - גם הלימוזינה הוזמנה

כתבת בוקרשט. חדשות 2, צילום מסך
כתבת בוקרשט/צילום מסך, חדשות 2
בכתבה הוא מצוטט כשהוא אומר בין היתר, "קצת קניות לחברה להראות לה שאכפת לנו", ובאנו לעשות חיים אחי. באנו להתפרק ואנחנו נתפרק"

הבחור בכתבת מסיבת הרווקים בבוקרשט, שעוררה סערה בימים האחרונים, חגג בעיקר את הרווקות שלו, שכן לטענתו הוא כלל אינו עומד להתחתן וכתב "אולפן שישי" 2 עומרי קרונלנד ידע זאת – כך נודע לוואלה ברנז'ה. כזכור, בתחילת הכתבה בה מככב אדיר פרץ הוא מוצג כמי שבא למסיבת רווקים. בתוך כך, הכתבה הורדה מהאוויר וכעת לא ניתן להגיע אליה.

אדיר פרץ אמר בשיחה עם וואלה ברנז'ה כי "אני רווק. בכתבה אני מוצג כמישהו שעומד להתחתן וזה לא נכון – וגם הכתב ידע את זה". לשאלה מדוע קרונלנד צילם דווקא אותם, שכן לא חסרים חתנים לעתיד שטסים לחגוג בבוקרשט, השיב כי צוות חדשות 2 "תפס" אותם ברגע האחרון בשדה התעופה בישראל והציע להם להצטלם, מבלי לשאול בהתחלה אם הם רווקים או לא. פרץ הדגיש ואמר: "אם הייתי בזוגיות – ספק אם בכלל הייתי מצטלם לדבר כזה, שלא לדבר על הדברים שאמרתי. אמרתי אותם רק בגלל היותי רווק".

ואולם, למרות היותו רווק שכלל אינו עומד להתחתן או נמצא בזוגיות, בכתבה הוא מצוטט כשהוא אומר "אני חתן הבר מצווה". לצד שמו בכתבה רשום: "אדיר פרץ, חוגג במסיבה בבוקרשט". בכתבה הוא מצוטט כשהוא אומר בין היתר, "קצת קניות לחברה להראות לה שאכפת לנו", וכן "באנו לעשות חיים אחי. באנו להתפרק ואנחנו נתפרק".

בנוגע לגל הביקורת שצף לאחר הכתבה – המעודדת סחר בנשים, המחפיצה נשים, כאשר חלק אף טענו כי הכתבה מעודדת אונס – פרץ אמר לוואלה ברנז'ה: "זה ממש לא ככה, רק בישראל מחמירים ומסתכלים על הדברים בצורה הזו. אנשים לקחו את זה קשה מדי, כל גבר בדגש על כל גבר שיטוס או טס למקומות כאלה, השתמש ב'שירותי מין' האלה, הבנות עצמן מפתות אותך ומציעות עצמך מסיבותיהן. יש להן גבולות כמובן ואף אחד לא חוצה אותם, בשבילהן באירופה זו עבודה מן המניין. אין פה מה לעודד אונס, כי אלה הן בחורות שמציעות עצמן ולא כופים את עצמנו עליהן".

בזאת לא מסתיימת הנפילה של התוכנית. "המקום הכי חם בגיהנום" מפרסם היום כי גם אירועים נוספים המתרחשים בכתבה הופקו על ידי התכנית, ובשיאם המפגש עם נערת ליווי בלימוזינה. על פי "המקום הכי חם בגיהנום", עם המשתתפים נקבע להיפגש בשדה תעופה ומשם הם נסעו בלימוזינה - שההפקה אירגנה.

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "מבירור ראשוני עולה כי חלק מהטענות שעולות בכתבה אינן מדויקות. עם זאת מנכ"ל חברת החדשות פתח בהליך בדיקה כולל לבירור כל נסיבות קבלת ההחלטות והליך הכנת הכתבה ובסיומו יוסקו המסקנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צפייה בכתבה העלתה תחושה קשה של שאט נפש"

מדז'יבוז': "קשה היה להאמין שבשנת 2017 תשודר במהדורת חדשות של ערב שבת כתבה המציגה תופעה כה חמורה של החפצת נשים כבילוי לגיטימי וכאייטם קליל"

מוקדם יותר היום פורסם כי לאחר שהתקבלו יותר ממאה תלונות מצופים זועמים על הכתבה של "אולפן שישי" המתעדת את מסיבות הרווקים בבוקרשט, פנתה יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' למנכ"ל חדשות 2 אבי וייס - בבקשה לקבל הבהרות בנוגע לכתבה, ולתכנים שהוצגו בה. בנוסף לכך, יו"ר הרשות הודיעה כי הוועדה לבחינת ייצוג נשים בתקשורת תקיים דיון מיוחד בעקבות שידור הכתבה.

"צפייה בכתבה העלתה תחושה קשה של שאט נפש" אמרה מדז'יבוז' והוסיפה כי "קשה היה להאמין שבשנת 2017 תשודר במהדורת חדשות של ערב שבת כתבה המציגה תופעה כה חמורה של החפצת נשים כבילוי לגיטימי וכאייטם קליל. אי אפשר להישאר אדיש לטקסטים שעלו מהכתבה והציגו ניצול נשים כפעולה שגרתית כמו נעילת נעליים. בזמן שידור הכתבה הציפייה שלי כצופה מן המניין הייתה כי ישולבו אמירות או מומחים שיוקיעו מכל וכל את התופעה המוצגת בכתבה, אך אלה לא באו כלל לידי ביטוי בכל 12 הדקות של הכתבה".

וייס השיב כי הכוונה של הכתבה הייתה שונה לגמרי מהתוצאה ששודרה, ואמר כי "אין ספק שהכתבה לא הייתה אמורה להראות ולהישמע כך" אמר וייס, "לדעתי יש חשיבות להציג את התופעה המתועבת הזאת ולשים זרקור על כך. עם זאת, גם לתחושתי היה נכון לשאול את המרואיינים שאלות קשות ומשפטי הקריינות חייבים היו להיות הרבה יותר נוקבים נגד התופעה הפסולה שהוצגה בכתבה. דיברתי עם כל המעורבים והדברים יטופלו".

באחת התלונות נכתב: "הכתבה מעודדת את תרבות האונס. אף אישה בשום מקום בעולם לא עושה סקס כמו להחליף בגדים, זהו שקר שגברים מספרים לעצמם כדי לא להודות שהם הזנאים אנסים. נשים שנאנסות בזונות עושות זאת מחוסר ברירה ובכדי להצליח לשרוד את הטראומות הנפשיות האלו הן מתמכרות לסמים, דבר שרק מעמיק את הדיכאון. לבסוף הן מתאבדות, או נרצחות, או מתות ממנת יתר בגיל צעיר. גבר שאונס נשים בחו"ל, ירשה לעצמו יותר בקלות גם לאנוס אח"כ בארץ, גם נערות. תתביישו לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully