וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מרגול-הררי: תלונה במשטרה נגד עיתונאית התאגיד

12.7.2017 / 14:42

פרסום ראשון: העבריין אבנר הררי, שנקשר בפרשת מרגול, הגיש תלונה במשטרה נגד עיתונאית התאגיד, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. מדובר בחקירה הנמצאת תחת צו איסור פרסום, כאשר מי שביקש את הצו היה התאגיד. בתלונה טוען הררי לשיבוש הליכי משפט ולהדחת עד

פיצוץ במכוניתה של מרגלית צנעני באזור; הרגע לאירוע פלילי. אבי אשכנזי
פיצוץ במכוניתה של מרגלית צנעני באזור; הרגע לאירוע פלילי/אבי אשכנזי

העבריין אבנר הררי, שנקשר בפרשת מרגול, הגיש תלונה במשטרה נגד עיתונאית התאגיד, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. מדובר בחקירה הנמצאת תחת צו איסור פרסום, כאשר מי שביקש את הצו בזמנו היה התאגיד. בתלונתו, הררי טוען לשיבוש הליכי משפט ולהדחת עד (מרגלית צנעני). בעקבות הצא"פ, תוכן השיחות בין העיתונאית למרגול אסור לפרסום, ואולם בתלונה הוא טוען כי מהשיחה עולה התנהגות שלשיטתו היא "בגדר עבירה פלילית החורגת בכל קנה מידה מעבודה עיתונאית".

בסוף יוני פורסם בוואלה ברנז'ה כי בצעד חסר תקדים התאגיד הגיש לבית המשפט בקשה בהולה להוצאת צו איסור פרסום בעניין האזנות הסתר שבוצעו לזמרת מרגלית צנעני, זאת בעקבות חקירת הפיצוץ שאירע במכוניתה. הבקשה הוגשה נגד חדשות 2 וחדשות 10, המשטרה וצנעני.

בתאגיד טענו כי גם ללא צו איסור פרסום, מדובר בפרסום האסור על פי חוק האזנת סתר. ואולם, לפי הבקשה, ב"כאן" היו סבורים כי פרסום ההאזנות עלול להפר חיסיון עיתונאי. עוד טענו ב"כאן" כי תומללו שיחות בין עיתונאי התאגיד לבין מקור, והם חששו כי קטעים מהם יעלו לאוויר.

בתאגיד הוציאו את הבקשה לצא"פ כשעה לפני שידור המהדורה המרכזית. במהדורת החדשות של ערוץ 10 שידרו את הכתבה במלואה במהדורה המרכזית, אך לא העלו אותה לאתר האינטרנט שלהם.

טרם התקבלה תגובה מהעיתונאית. מהתאגיד נמסר: "לא קיבלנו תלונה כלשהי, מפנים את תשומת לבכם לקיומו של צו איסור פרסום שניתן בתיק 65881-06-17 בביהמ''ש המחוזי בירושלים בכל הנוגע לשיחות שאליהן אתם מתייחסים בפנייתכם".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully