וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה: ארגון העיתונאים פנה למפכ"ל המשטרה

25.7.2017 / 14:52

על רקע אירועי האלימות כנגד עיתונאים, ולאחר שפורסם בוואלה ברנז'ה על מעצר חריג של עיתונאי "כאן", פנה ארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך: "חדד ההנחיות לשוטרים במגע עם עיתונאים"

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017/ראובן קסטרו

על רקע אירועי האלימות כנגד עיתונאים, ולאחר שפורסם היום (שלישי) בוואלה ברנז'ה על מעצר חריג של עיתונאי "כאן", פנה ארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. הארגון טוען בפנייתו כי "עיתונאים נתקלים לא אחת באלימות משטרתית או בהגבלות משטרתיות בלתי סבירות על עבודתם. אין צורך להזכיר את מרכזיותה של העיתונות בחברה דמוקרטית, את תפקידה החשוב ואת חיוניות הכיסוי העיתונאי המהיר והאמין, דווקא בימים אלה".

עוד נטען כי "הרחקת העיתונאים ממוקדי האירועים ומניעה של כיסוי עיתונאי ישיר יוצרת חרושת של שמועות בלתי אמינות. הצרת צעדיהם של העיתונאים משרתת בעיקר גורמים מתסיסים, המנצלים את הערפל התקשורתי שנוצר לצרכיהם. תפקיד המשטרה הוא להגן על עיתונאים העושים את עבודתם החשובה, ולא להגביל אותם".

הפנייה של הארגון נעשית לאחר שבתאגיד השידור מחו בפני המשטרה על אירוע חריג שקרה לאחד מכתבי חטיבת החדשות, שבו הוא לטענתם עוכב לחקירה בניגוד לנהלים. במכתב חריף שנשלח מראש חטיבת החדשות ב"כאן" ברוך שי למפכ"ל רוני אלשיך, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, מאשים שי את המשטרה ב"חריגה מנוהל משטרתי בדבר עיכוב וחקירה של עיתונאי".

כתב אזור הדרום של "כאן", אסף פוייזלוב, ניסה לצלם בשטח פנימייה לצורך תחקיר, ולאחר שכניסתו למתחם אושרה לטענת התאגיד – החלה מהומה: בהתחלה הוא "נכלא" על ידי מקורבי מנהל הפנימייה, שאף איים עליו, ולבסוף כשהמשטרה הגיעה לאחר שצלצל לדובר – השוטרים תיחקרו אותו ולקחו אותו לחקירה בתחנה. במכתב נטען כי הוא "הוכנס כאחרון הפושעים לחדר מעוכבים, שבו שהו אזרחים אזוקים ואלימים". במהלך שעות העיכוב ביקשו השוטרים לחקור אותו מספר פעמים, מבלי לקבל את אישור ראש אח"מ לחקירת עיתונאי – כפי שנדרש על פי הנהלים.

בנוסף לכך, בירושלים התרחשו מספר תקריות בין עיתונאים לשוטרים: בתחילת השבוע הגיעו צלם "הארץ" אמיל סלמן וכתב "הארץ" יותם ברגר לאזור שער האריות, כאשר בכניסה לרחוב מעלה שער האריות – כמה מאות מטרים מהשער – התגבשה עמדת עיתונאים. השוטרים הודיעו להם כי אסורה כניסת עיתונאים דרך שער האריות לעיר העתיקה וכי עיתונאים מורשים לעבוד אך ורק מהעמדה המדוברת. לאחר דין ודברים התאפשר לצוות לעלות לשער, אולם לאחר כחצי שעה נדרש הצוות לעזוב את המקום. בנוסף, בשבוע שעבר נמנעה מצלם "הארץ" אוליבייה פיטוסי גישה לאזור הבידוק בשער האריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully