וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל למנכ"ל one: "אני לא מפחד ממך ומהלחצים שאתה מפעיל על ח"כים"

25.7.2017 / 17:30

ועדת הכלכלה של הכנסת ממשיכה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הרפורמה לשיתוף תכנים בנושא ספורט, במטרה להביא את ההצעה לאישור עוד בפגרת הקיץ. ח"כ כבל: "מדובר בחוק צרכנים ממדרגה עליונה"

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מתחמם לקראת גמר ליגת האלופות. רויטרס
שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מתחמם לקראת גמר ליגת האלופות/רויטרס

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה היום (שלישי) כדי להמשיך ולהכין לקריאה שנייה ושלישית את הרפורמה לשיתוף תכנים בנושא ספורט. בפתח הישיבה שעסקה בנושא הזכיר כבל כי הממשלה היא שהניחה את ההצעה ותבעה לקדם אותה וחברי הוועדה עשו לילות כימים כדי לאשרה.

הרפורמה נועדה לחייב את בעלי ערוצי הספורט למכור את הערוץ לכל ספק תוכן שיבקש ובכך להגביר את התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית. כבל הבהיר בתום הדיון כי בכוונתו להביא את ההצעה לאישור עוד בפגרת הקיץ. מוקדם יותר אישרו חברי הוועדה לפצל מההצעה את הסעיף העוסק בחובה להעביר את השידורים גם באינטרנט. עוד אישרה הוועדה לפצל מההצעה את הסעיף שעוסק בחובת מכירת מפעלי הספורט.

כבל התייחס ללחצים שהופעלו עליו ועל חברי כנסת נוספים בנושא, והודיע כי לא יהסס לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה שיבדקו את ההליך. כבל אמר כי "מדובר בחוק צרכנים ממדרגה עליונה והוועדה תסיים להכין אותו לקריאה שנייה ושלישית כבר במהלך הפגרה".

בנוסף, הוא הזכיר כי במהלך הדיונים היה ויכוח קשה על ההצעה בתוך משרד האוצר, ולבקשתו של מנכ"ל המשרד, שי באב"ד, הוא הסכים שלא להעלות את ההצעה להצבעה עד היום. כבל הבהיר כי "אם הממשלה סבורה שהצעת החוק לא ראויה, או שאין למה מקום או שהיא הונחה בטעות, שתתכבד ותמשוך אותה. אין אח ורע ליצרים שמתגלים פה, חברי כנסת מבוהלים שואלים אותי 'מה נעשה', כשאפשר לחשוב שביקשתי מהם לחדור לכור. כללי המשחק אבדו כאן ומי שחושב שהוא יהלך עלי אימים טועה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ כבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתי צריך לדאוג שלא תהיה בדיון"

כבל מתח ביקורת על התנהלות מנכ"ל ONE, אודי מילנר, ואמר לו: "הייתי צריך לדאוג שלא תהיה בדיון, אבל אתה בעל עניין. אני לא מפחד ממך ומהלחצים שאתה מפעיל על חברי כנסת". הוא הוסיף כי קיבל מכתב מח"כ מיקי מכלוף זוהר, שביקש לדחות את הדיון מחשש לחרם של כל בעלי הזכויות בעולם על שידורי הספורט בישראל, ומנגד קיבל מכתב מהממונה על רשות ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין, שתובעת לקדם את ההצעה ורואה בה כלי חשוב לקידום התחרות.

זוהר הבהיר כי אין לו עניין אישי בסוגיה וטען כי ההצעה תביא לעליית מחירים לצרכן. הוא הוסיף ואמר כי הוא מחזיק במכתב שקיבל מבעלי זכויות שידורי הספורט בעולם, לפיו הם טוענים כי אם החוק יאושר - יפסיקו למכור לישראל זכויות שידורי ספורט ויטילו חרם. "כשאני רואה חרם והעלאת מחירים אני שואל למה הבאנו את החוק", אמר. לטענתו, החוק מקודם לטובת פרטנר. לדבריו, "הלובינג הזה לפרטנר נובע מכך שסמנכ"ל הרגולציה של החברה עבד באגף התקציבים ואנשים שעבדו תחתיו מקדמים את החוק ולכן נדרשת בדיקת המבקש".

ח"כ דוד ביטן התייחס ללחצים ואמר כי הוא לא הפעיל שום לחץ למנוע את קיום הדיון, והוסיף כי בישיבות הקודמות חלה התקדמות אך לא סוכמו כל פרטי ההצעה. כבל אישר כי ביטן נתן לו רוח גבית. סגנית הממונה על התקציבים באוצר, שירה גרינברג, התייחסה להאשמות כלפי פקידים באוצר, ואמרה כי היועץ המשפטי של המשרד קבע שאין בדל של בסיס לאמירות על ניגוד עניינים.

סמנכ"לית הרגולציה של יס, מיכל רפאלי כדורי, התייחסה לאיום בחרם ואמרה כי משנת 2000 החליטה מועצת הכבלים והלוויין כי בישראל לא יהיו שידורי ספורט בבלעדיות, וכל גופי הספורט בעולם מכירים את ההחלטה. לדבריה, "מעולם לא היה שום איום בחרם, וכל הליגות יודעות את זה והמכתב הוא בוודאי מכתב מוזמן. נשמח אם יראו לנו אותו". כבל ציין כי המכתב הגיע לזוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully