וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לביסמוט להתעצבן וללונדון לגמגם? צפו בראיון

1.8.2017 / 9:56

מגיש התוכנית בערוץ 10 – אשר כותב גם ב"ידיעות אחרונות" – ועורך "ישראל היום" התנצחו אמש דקות ארוכות במהלך השידור, כשברקע ראיון לכבוד עשור לעיתון. לונדון: "'ישראל היום' הוא יצור קצת דפקטיבי". ביסמוט: "הוא העיתון המוביל"

צילום מסך
לונדון: "אתה מוכרח להודות שהעניין הזה שיהודי שעשה את כספו מהימורים - מחליט שהוא פטריוט ישראלי ומשתכנע להקים פה עיתון כדי לתמוך ברה"מ שחביב עליו, במובן הזה הוא קצת 'סוטה'"

דיון מתוח ועצבני במיוחד התקיים אתמול בתוכנית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10, כאשר ירון לונדון ראיין את בועז ביסמוט, עורך "ישראל היום", לרגל חגיגות העשור של העיתון. הנושאים שעלו על הפרק, כצפוי, כללו את היותו של העיתון בתפקיד ביטאון הבית של רה"מ בנימין נתניהו, את המלחמה מול "ידיעות אחרונות" (לונדון כותב טורי דעה בעיתון כפרילנסר), את פרשת ביבי-נוני, את השינויים הדרמטיים שהתרחשו לאחרונה במערכת "ישראל היום" וגם את סקר TGI האחרון לפיו העיתון מוביל על "ידיעות אחרונות" לראשונה גם בסופ"ש.

השיחה החלה כשלונדון שאל את ביסמוט מדוע העיתון הוקם, ולכך הוא השיב: "למה נוסד עיתון? כדי לתרום לשיח". לונדון: "אבל זה יצור קצת דפקטיבי. קצת מוזר". ביסמוט: "לך, לא לעם ישראל. עובדה, הוא העיתון המוביל והוא בסה"כ בן עשר. אגב הוא לא חיכה לגיל עשר להיות המוביל. זה שאתה מוצא אותו דפקטיבי זאת בעיה שלך...אה, יכול להיות שאתה כן צודק. אני אסביר: יכול להיות שהוא כן דפקטיבי, כי באמת היה צריך לעשות עיתון שעם ישראל חושב כמו העיתון שהוא מחזיק ביד. אז בעניין הזה אתה דווקא כן צודק".

לונדון אמר: "אתה מוכרח להודות שהעניין הזה שיהודי שאולי יש לו אזרחות ישראלית ואולי לא, שעשה את כספו מהימורים בלאס וגאס - מחליט שהוא פטריוט ישראלי ומשתכנע להקים פה עיתון כדי לתמוך ברה"מ שחביב עליו, במובן הזה הוא קצת 'סוטה'. אולי זה בסדר לפי החוק אבל משונה".

כשהדיון גלש למדוע עמוס רגב הפסיק לעבוד כעורך העיתון, ביסמוט אמר: אתה יודע בסופו של דבר זה עדיין מפתיע שהחליפו עורך אחרי עשור כי זה ידוע שב'ידיעות אחרונות' וערוץ 10 זה אותם מנהלים לכל החיים". בנוגע לסוגיית הפיטורים של דן מרגלית ומוטי גילת – שאתמול נודע כי הוא מצטרף לתאגיד השידור, וישמש כפרשן בכיר בחטיבת החדשות – ביסמוט ממשיך לטעון כי בניגוד לסברה שמדובר במעורבות של רה"מ נתניהו במהלך, הסיבה הייתה "כלכלית בלבד". לשאלה מדוע לא הסכים להיעתר לבקשתם ולקצץ את המשכורת בלבד – השיב כי הוא לא היה מעוניין כמנהל לקצץ במשכורות של עובדים. לונדון אמר על כך: "אתה מעדיף לפטר אנשים ולא לקצץ משכרם?".

עמוס רגב. דודו בכר, הארץ
"זה עדיין מפתיע שהחליפו עורך אחרי עשור". רגב/דודו בכר, הארץ

"אני לא רואה פגם ב'ישראל היום'"

ביסמוט: "תאר לך שהייתי מזמין אותך ל'ישראל היום' לראיון חגיגי, הייתי עושה לך כבוד – ומאחורי היה תמונה של אולמרט עם הכיתוב יומולדת שמח 'ידיעות אחרונות'. זה היה יפה? זה ממש מכובד"

ביסמוט התעצבן בעיקר במהלך השידור מהגרפיקה שליוותה את הדיון – תמונה של נתניהו עם הכיתוב "יומולדת שמח 'ישראל היום'", ואמר: "ירון לונדון, תסתכל על התמונה מאחורייך ותגיד לי אתה, אם בכל מקרה מה שלא אגיד היום - איך אני אאמין? מה שאני לא אגיד - זה מאחורייך כבר מעיד לבד שאתה מגיע עם האג'נדה שלך". בהקשר הזה יש לציין כי לפני מספר שבועות השר נפתלי בנט התארח גם הוא בתוכנית, וניהל דיון מתוח עם לונדון, כאשר גם אז חלק מהסיבה לזעם הייתה קשורה בגרפיקה. לבסוף כאשר הראיון עם בנט עלה לאתר - חצי מהראיון נחתך, והכיתוב שליווה את הדיון שונה.

עוד אמר ביסמוט כי "לא כתוב בשום מקום שכולם צריכים לחשוב אותו דבר. אתה הרי בערוץ הזה מבקר אותו מספיק, גם בעיתון שבו אתה כותב מבקרים אותו מספיק. גם אם על פי טענה מסויימת נפגשים איתו מאחורי הגב, אבל זה סיפור אחר, זאת לא בעיה שלי, זאת בעיה של העיתון שבו אתה עובד. אני לא חושב שאני צריך לחשוב בדיוק כמו כולם. אני עיתון מרכז ימין, תרצה לקרוא לזה עיתון שמרן, אני גם חושב שרה"מ הנוכחי הוא לא רה"מ הכי גרוע שהיה למדינת ישראל, ובין המועמדים היום הוא הטוב ביותר – אתה לא חושב כך. מותר לנו לא להסכים".

לונדון ניסה להשיב לו והתייחס ל"חדגוניות בעיתון", וביסמוט טען: "חדגוניות? אתה רוצה חדגוניות. אתה רוצה שכולם יהיו אותו דבר. אתה סותר את עצמך". לונדון טען: "אני לא סותר את עצמי. ב'ידיעות אחרונות' - זה לא עיתוני, אני כותב בו כפרילנסר – מה אתה אומר שזה שקול כנגד 'ידיעות אחרונות'?". ביסמוט השיב: "זה דבר חיובי שאפשר למצוא קולות אחרים ודעות אחרות".

בנוגע לתמיכה של העיתון בנתניהו - ביסמוט השווה אותה לאתרוג של אהוד אולמרט ב"ידיעות אחרונות", ואמר ללונדון: "תאר לך שהייתי מזמין אותך ל'ישראל היום' לראיון חגיגי, הייתי עושה לך כבוד – ומאחורי היה תמונה של אולמרט עם הכיתוב יומולדת שמח 'ידיעות אחרונות'. זה היה יפה? זה ממש מכובד". לונדון שאל אותו, "מדוע אתה לא רואה בזה שום פגם?". ביסמוט ענה: "מה זה אני לא רואה בזה פגם? בעיתון שלי אני לא רואה פגם". לסיכום, לונדון שאל את ביסמוט: "אתה אומר שנטייתך היא לגונן לתמוך לשבח את ממשלת נתניהו ואת רה"מ – אז מדוע אתה אומר כזה דבר?" – וביסמוט השיב: "אני לא צריך לגונן. אתה חסיד הדמוקרטיה נכון? יש דמוקרטיה, יש בחירות בישראל והבוחר מצביע כמו העיתון שהוא כל כך אוהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully