וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על המשטרה: "אסור להאזין ולתמלל שיחה בין מקור לעיתונאי"

8.8.2017 / 20:43

מוקדם יותר חשפה הפרקליטות כי המשטרה הקליטה ותימללה שיחות של עיתונאים בכירים עם מקורותיהם, זאת כחלק מהליך הגשת כתב האישום בפרשת מרגול-הררי. לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי בתאגיד הגישו בקשה חריגה לצא"פ נגד חדשות 2 ו-10 בנושא

המפכ"ל אלשיך התייחס להסרת אמצעי הבטיחות במתחם ואמר כי "הדרג המדיני הוא שמכריע". גדעון צנטנר
המפכ"ל אלשיך התייחס להסרת אמצעי הבטיחות במתחם ואמר כי "הדרג המדיני הוא שמכריע"/גדעון צנטנר

ארגון העיתונאים תוקף הערב (שלישי) את התנהלות המשטרה והפרקליטות ב"פרשת המטענים". מוקדם יותר היום פורסם כי המשטרה הקליטה ותימללה שיחות של עיתונאים בכירים עם מקורותיהם, בהאזנות-סתר, זאת כחלק מהליך הגשת כתב האישום בפרשה אשר במסגרתה הונחו מטעני חבלה בבתיהם ובכלי הרכב של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני והכדורגלן קובי מוסא. כתב האישום הוגש נגד אבנר הררי ואבישי בן דוד.

כזכור, לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי תאגיד השידור הגיש לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בקשה בהולה להוצאת צו איסור פרסום בעניין האזנות הסתר שבוצעו לזמרת מרגלית צנעני, זאת בעקבות חקירת הפיצוץ שאירע במכוניתה. מדובר בצעד חסר תקדים, בו כלי תקשורת מבקש צו איסור נגד מתחרים, על פרסום. הבקשה הוגשה נגד חדשות 2 וחדשות 10, המשטרה וצנעני. ב"כאן" טענו כבר אז כי באופן חסר תקדים, תומללו שיחות בין עיתונאי התאגיד לבין מקור, וההערכה היא כי הם חששו שקטעים מהם יעלו לאוויר.

בין העיתונאים ששיחותיהם נחשפו על ידי הפרקליטות נמצאים מגישת "שישי" בערוץ 10 אילה חסון, ראש הדסק הכלכלי של חדשות 2 קרן מרציאנו, כתב הפלילים של החברה גיא פלג ,מגיש גל"צ ניב רסקין, כתבת הפלילים של "כאן" שלי טפיירו ואחרים. עם זאת, ככל הנראה לא נחשפו בתמלילים חומרים בעלי ערך עיתונאי משמעותי.

בארגון אומרים כי בית המשפט העליון כבר פסק, בשורה ארוכה של מקרים, כי שיחות של עיתונאים עם מקורותיהם נהנות מחיסיון. כך ניתן להבטיח את המשך זרימת המידע לציבור באמצעות העיתונות. הפרת החיסיון תרתיע מקורות עתידיים ממסירת מידע לעיתונאים.

עוד אומרים הערב בארגון כי "ברגע שנוכחו אנשי המשטרה, כי המדובר בשיחה בין עיתונאי למקור מידע, היה עליהם להפסיק להאזין, ובוודאי שלא לתמלל את השיחות ולהעבירן לפרקליטות ולעורכי-הדין של החשודים. כשם שהפרקליטות והמשטרה לא היו מאזינות ומתמללות שיחה בין חשוד לסניגורו, שנקלטה במקרה, משום שיש חיסיון על שיחות בין עורך-דין ולקוחו, כך אסור להאזין ולתמלל שיחה בין מקור לעיתונאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully