וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים נגד סגירת "אל - ג'זירה"; "פגיעה בחופש העיתונות"

9.8.2017 / 10:33

אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לשר התקשורת איוב קרא לחזור בו משורת הצעדים להחשכת מסך הרשת בישראל; "הדמוקרטיה הישראלית חייבת להמחיש לדעת הקהל בעולם כולו כי ישראל אכן שונה, אך לטובה"

הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017/ראובן קסטרו

אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לשר התקשורת איוב קרא להימנע מצעדים הפוגעים בחופש העיתונות, ו"לא לספק חומר לתכני תעמולה נוספים, לאלה בתקשורת העולמית וגם בחלק מאיגודי העיתונאים בעולם, המנסים להציג בשיטתיות גוברת את ישראל, כמדינה הפוגעת בעיתונאים ובחופש הסיקור, ולהציבה בשורה אחת עם מדינות במרחב הסוגרות תחנות שידור שתכניהן אינן לרוח השלטון".

ההודעה החריפה של האגודה יצאה בתגובה למסיבת העיתונאים שערך קרא בתחילת השבוע בה הודיע על שורת צעדים להחשכת מסך אל ג'זירה בישראל, בראשם שלילת תעודת העיתונאי של לע"מ מכתבי הרשת. בנוסף, לדבריו הוא פנה לחברות הכבלים והלוויין שהביעו נכונות להחשיך את הערוץ - אם כי אלו בחרו בימים האחרונים שלא להגיב לדברים באופן רשמי. עוד הוסיף קרא כי פנה לשר לביטחון הפנים ארדן בבקשה לסגור את משרדי הרשת בישראל. לדבריו, "רה"מ אמר את דברו שהוא רוצה להוביל את המהלך הזה ואני פועל ברוח הדברים של המנהיג שרואה בערוץ הזה סכנה".

בהודעת האגודה נאמר עוד: "אנו סבורים כי הדמוקרטיה הישראלית חייבת להמשיך ולהמחיש לדעת הקהל בעולם כולו כי ישראל אכן שונה, אך לטובה, בהשוואה למשטרים באזור בו אנו חיים, והשמירה על הזכות לסיקור עיתונאי היא חלק מן המציאות הישראלית גם בימים של מתח בטחוני גובר. אנו מאמינים ומקווים כי ניתן למצוא את האיזון הראוי במדינה דמוקרטית, בין חופש סיקור לבין בלימת הסתה, גם ללא שלילה גורפת של תעודות עיתונאי מכל כתבי רשת אל ג'זירה בישראל ונקיטת צעדים נוספים נגד התחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully