וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים לביה"ד לעבודה: הוצא צו מניעה נגד פיטורי עובדים ב"הארץ"

11.9.2017 / 11:32

(עדכון) הבקשה הוגשה נוכח כוונת ההנהלה לבצע "שינויים מבניים וארגוניים שלהם השפעה על תנאי העובדים, לרבות פיטורים". לוואלה ברנז'ה נודע כי שוקן ביקש להשתתף באסיפה המיוחדת שמתקיימת בשעה זו

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
עמוס שוקן/ראובן קסטרו

(עדכון: 15:00)

ארגון העיתונאים פנה היום (שני) לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה לצו מניעה נגד פיטורי עובדים ב"הארץ". הבקשה הוגשה נוכח כוונת ההנהלה לבצע "שינויים מבניים וארגוניים שלהם השפעה על תנאי עבודתם של העובדים, לרבות פיטורי עובדים וזאת באופן חד-צדדי ללא הידברות עם ועד העיתונאים וללא קיום חובת ניהול משא ומתן", אומרים בארגון. הבקשה הוגשה באמצעות היועצים המשפטיים של הארגון והוועד, עוה"ד ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה ממשרד בשה, זבידה, סבוראי.

ארגון העיתונאים והוועד מבקשים מבית הדין לתת צו מניעה לפיו על החברה להימנע מביצוע כל החלטה ופעולה חד-צדדית בנוגע לפיטורים עקב שינויים מבניים בחברה ובכלל זה גם עריכת השימועים. בנוסף, הם מבקשים לקבוע דיון דחוף, להביא לידיעתם את כל המידע בנוגע לשינויים ולנהל עמם מו"מ קיבוצי. כמו כן, הארגון והוועד מבקשים שיינתן צו הצהרתי הקובע כי התנהלות הנהלת" הארץ" מהווה הפרה של הדין.

עמוס שוקן ורמי גז משתתפים בשעה זו באסיפת החירום המיוחדת שכינס ועד עובדי "הארץ" . לוואלה ברנז'ה נודע כי מו"ל העיתון והמנכ"ל, המגבשים בימים אלה תכנית קיצוצים רחבה, ביקשו להגיע לאסיפה ולדבר עם העובדים. מדובר במהלך משמעותי, כאשר כזכור בכל התקופה האחרונה - כאשר שוקן הוזמן לשוחח עם העובדים באסיפות השונות הנוגעות למה יעלה בגורלם – הוא לא נענה לבקשה.

ואולם, לפני כשבועיים שוקן שוחח עם מספר עובדים שהתפרצו ללשכתו מיד לאחר שבישר על סיום כהונתו של העורך הראשי של דה מרקר סמי פרץ, מינויו של אבי בר-אלי לתפקיד והכפפת מערכת העיתון הכלכלי לאלוף בן, עורך "הארץ".

מרקר אסיפת עובדים. יחצ,
האסיפה הקודמת של עובדי "הארץ"/יחצ

אחד הנושאים שעלו באותה השיחה היה התוכן השיווקי, כאשר על כך אמר שוקן כי "אם יש מישהו שחושב שהעצמאות העיתונאית והיכולת לעשות עבודה מקצועית עיתונאית משוחררת מלחצים היא בגלל משהו שיש במרקר – אז הוא טועה. הוא בגלל משהו שיש בעמדה של הנהלת העיתון על איך הוא צריך להתנהל. וזה היה בו עשרות שנים. המחויבות של הארץ לערכים עיתונאיים מקצועיים היא אלמנט מרכזי בקיום של החברה הזאת".

בנוסף לכך, באותה השיחה שוקן עמד בתוקף על כך ש"המרקר לא יהפוך להיות 'הארץ כלכלה', המרקר יישאר המרקר. הוא יישאר מותג של המרקר, וגם המערכת והעצמאות המערכתית. גם מערכת גלריה היא מערכת נפרדת".

אתמול פורסם בוואלה ברנז'ה כי הנהלת "הארץ" נערכת לזימון עובדים לשימוע, ובוועד מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים ומבקשים מעובדי העיתון שלא לשתף פעולה עם ההנהלה. בוועד טוענים כי כאשר עימתו את ההנהלה עם חובת ההיוועצות עימם כדין, היא הצהירה כי אין בכוונתה להיוועץ, וכי תודיע על כוונותיה נכון לעכשיו. כל זה כשברקע ההנהלה צפויה להתחיל בקרוב לבצע את הקיצוצים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully