וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מינוי סמנכ"ל הרדיו בתאגיד: מדוע הועדף המועמד חסר הניסיון על פני המנכ"ל עם הקבלות?

16.11.2017 / 13:18

לא מעט בכירים בענף הביעו תמיהה באשר לשיקולי התאגיד בבחירת אברבך, חסר הניסיון הרלוונטי, לניהול הרדיו הציבורי - זאת לאחר ששונו תנאי המכרז לתפקיד. כעת, לוואלה ברנז'ה נודע כי מולו התמודד מנכ"ל בעל ניסיון מוכח. בינתיים, "הצלחה" הגישה בקשה לחשיפת המתמודדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון מספק? רדיו כאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
לוואלה ברנז'ה נודע כי לשלב האחרון במכרז הגיעו שבעה מועמדים, מתוכם לפחות מנכ"ל אחד בעל ניסיון מוכח ומוצלח לשעבר של תחנת רדיו בולטת - כך שלא ברור מה הוביל את קובלנץ והמועצה לבחור דווקא כפי שבחר

השבוע הודיע תאגיד השידור כאן על מינויו של לי-אור אברבך לתפקיד סמנכל חטיבת הרדיו. אברבך משמש כסמנכל זמני בחודשים האחרונים - מאז עזיבתו של שמעון אלקבץ לגל"צ. ואולם, ביממה האחרונה הביעו באזני וואלה ברנז'ה לא מעט בכירים בענף תמיהה באשר לשיקולי התאגיד בבחירת איש צעיר יחסית וחסר נסיון ממשי בניהול או ברדיו. בהקשר זה יצוין כי אברבך עבר לתאגיד בקיץ אשתקד, אך בפועל רדיו כאן נמצא באוויר חצי שנה בלבד. מלבד זאת, ניסיונו הרלוונטי של אברבך מתמצה בתפקיד כתב ומגיש ברדיו דרום לאחר שירותו הצבאי.

בהודעת התאגיד מאתמול על מינויו, צוין ניסיונו בהקמת "כאן תרבות" ו"כאן רק"ע" שפיתח וניסיונו ככתב תקשורת בוואלה!, במעריב ובגלובס, וכן כעורך מגזין המדיה של העיתון - "פירמה". עוד צוינה, עובדת היותו מגיש התכנית "סוגרים חשבון" בטלוויזיה החינוכית אותה הגיש (תחת ניהולו של אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד). ואולם אף לא אחד מהם רלוונטי לתפקיד החדש אליו נבחר. כזכור, בתפקידו החדש ינהל אברבך את כל התחנות של קול ישראל מלבד רשת ב'.

הביקורת מקבלת משנה תוקף לאור פרסום בגלובס בספטמבר לפיו התאגיד מוריד את תנאי הסף של המכרז, זאת משום ש"לא היו מועמדים מתאימים אחרים שניגשו לתפקיד". ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי לשלב האחרון במכרז הגיעו שבעה מועמדים, מתוכם לפחות מנכ"ל אחד בעל ניסיון מוכח ומוצלח לשעבר של תחנת רדיו בולטת (שמו שמור במערכת) - כך שלא ברור מה הוביל את קובלנץ והמועצה לבחור דווקא כפי שבחר. בתוך כך, עמותת "הצלחה" הגישה בקשה מטעם חוק חופש המידע לחשיפת שמות המתמודדים.

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
מועמד נוח. קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

"לא האיש הכי מתאים לתפקיד נבחר, ומדובר בגוף ציבורי"

"אין ספק שאברבך היה אחד מכתבי התקשורת המוכשרים בתחומם אך הכלים להם זקוק מנכ"ל רדיו לא נמצאים בתיק העבודה הקודם שלו"

גורם בענף הרדיו ומעורה בפרטים אמר לוואלה ברנז'ה כי "על הנייר - אברבך הוא מועמד חסר ניסיון, אך קשריו עם קובלנץ מעולים. צריך לזכור שבעבר הוא סיקר בצורה מאוד אוהדת את קובלנץ ב'גלובס'. באופן כללי זה נראה כאילו התאגיד הפך להיות העסק הפרטי של בנאדם אחד". הגורם אף תוהה מדוע שינו את תנאי הסף, והמירו 8 שנות ניסיון בתואר אקדמי. עוד אמר כי "בשורה התחתונה, לא האיש הכי מתאים לתפקיד נבחר בסוף, ומדובר בגוף ציבורי".

גורם אחר ברדיו מערער גם הוא על יכולות הניהול של אברבך, ואמר לוואלה ברנז'ה כי "אין ספק שאברבך היה אחד מכתבי התקשורת המוכשרים בתחומם אך הכלים להם זקוק מנכ"ל רדיו לא נמצאים בתיק העבודה הקודם שלו".

בנוגע לדברי קובלנץ בהודעת המינוי על "מהפכת כאן תרבות ברדיו", הגורם אמר: "לא ברור לאיזו מהפכה התכוון קובלנץ? כאן תרבות נבנתה על חורבות רשת א' שהייתה מאופיינת בקהל נאמן שלא ברור האם בשלב הזה הוא בכלל שומר לה אמונים". הגורם תוהה מי עוד התמודד במכרז מול אברבך, ואמר: "האם שאר המועמדים היו עם ניסיון מועט משל אברבך בתחום הרדיו והאם לקובלנץ נוח מועמד שכזה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לי-אור אברבך. ראובן קסטרו
המתאים ביותר? אברבך/ראובן קסטרו

האם נלמד התקדים המר של שלומית אברהם?

כאן בהרצה: "למכרזים הקודמים לתפקיד לא ניגש אף מועמד שעומד בתנאי הסף"

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה מינוי לתפקיד בכיר בתאגיד לא עובר חלק: הרבה גבות הורמו כשהתאגיד הודיע על מינויה של שלומית אברהם גלוברזון למנהלת חטיבת החדשות, כאשר זמן קצר יחסית לאחר מכן הצדדים הודיעו על סיום הרומן ביניהם. ברקע פורסם בוואלה ברנז'ה על תפקוד לקוי מצידה בטיפול תחקיר שעסק בחשיפת ההטרדות המיניות של מנכל הפועלים לשעבר ציון קינן.

מכאן בהרצה נמסר: "בוועדת האיתור לתפקיד נבחר המועמד המתאים ביותר, שהציג את תכנית העבודה המרשימה ביותר ועל פי שקלול כל המדדים וכללי המנהל התקין. חלק מהמדדים כללו ניסיון כאיש תוכן וניסיון במגזר הציבורי. למכרזים הקודמים לתפקיד לא ניגש אף מועמד שעומד בתנאי הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully