וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרוניקה של סוף ידוע מראש: מדוע עזבה מנהלת חטיבת החדשות של התאגיד?

הודעת התאגיד על עזיבתה של שלומית אברהם-גלוברזון, חצי שנה בלבד לאחר שנכנסה לתפקידה, הפתיעה רבים. אולם, מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי הכתובת הייתה מרוחה מזה שבועות על הקיר באותיות ענק. וגם, מי המועמדים להחליפה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרע עמוק בתאגיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה הדרמטית שהוציא היום (שני) התאגיד על סיומה של מנהלת חטיבת החדשות שלומית אברהם-גלוברזון את תפקידה, כחצי שנה בלבד לאחר שהוחתמה, הפתיעה רבים בתעשיית הטלוויזיה והחדשות. אך ההודעה, שמסגירה "חילוקי דעות מקצועיים", חושפת רק קצה קרחון של הקרע העמוק שהיה לפני כן בתאגיד. קרע שהחל עם מינויה של אברהם-גלוברזון, שספג לא מעט ביקורת, והמשיך עם בעיות שצצו מעת לעת ביחסים בין הצדדים.

סימנים להחלשת כוחה, אם רוצים, ניתן לראות אפילו בכתבה שהורדה מהאוויר לפני שבועיים בשל לחצים שהופעלו על אברהם-גלוברזון, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה.

האייטם - שכלל סרטון הומוריסטי המציג חיילים המבקרים את התבטאותו של אביגדור קהלני (שתפקיד הנשים הוא להתחתן וללדת ילדים) - הוסר בהוראת מנהלת חטיבת החדשות בתאגיד בשל "שיקולים פנימיים". לפי גורם ב"כאן בהקמה", לאחר שהאייטם עלה לאוויר התקבלו מספר פניות מתוך המערכת לאברהם-גלוברזון, אשר הפנו את תשומת לבה לבעייתיות בסרטון.

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
חילוקי דעות. אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

"לא היו מרוצים כבר תקופה ארוכה"

לפי גורם בכיר בתאגיד, העזיבה כבר הייתה ידועה כשהסיבה לכך היא הקושי שלה לגייס טאלנטים

לפי גורם בכיר בתאגיד, עזיבתה של אברהם-גלוברזון את התפקיד כבר הייתה ידועה בקרב בכירי הארגון כאשר הסיבה העיקרית לכך היא הקושי שלה לגייס טאלנטים ל"כאן בהקמה". הגורם אמר לוואלה ברנז'ה כי "הם לא היו מרוצים ממנה כבר תקופה ארוכה. כבר לפני מספר שבועות הוחלט שהיא תסיים את תפקידה".

ואכן, באוגוסט פורסם בוואלה ברנז'ה כי התאגיד מתקשה לגייס טאלנטים מבחוץ. כך למשל, הרבה מהודעות הגיוס של התאגיד כללו את אנשי רשות השידור, או מינויים של עובדים זוטרים בתקשורת המגיעים מחוץ לתאגיד. זאת כאשר יאיר שרקי לדוגמא, שבתאגיד הוצג כ"טאלנט" - עזב את "כאן בהקמה" זמן קצר לאחר שחתם וחזר לחדשות 2, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזיבה ידועה מראש. שלומית אברהם-גלוברזון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחישה של עורך "ידיעות אחרונות" לשעבר

התפטרותה של אברהם-גלוברזון עשויה להזיק לתאגיד בתשובתו לבג"ץ, כיוון שהיא עשויה לחשוף את אי-המוכנות שלו לקראת העלייה לאוויר

הביקורת הגדולה ביותר כלפי המינוי של אברהם-גלוברזון אמנם נגעה בסוגיית חוסר הניסיון שלה, ואולם זה לא בהכרח מה שהוביל לסיום ההתקשרות בין הצדדים.

לטענת גורם המעורה בפרטים, חלק מסיום תפקידה נעוץ גם במעורבות הגבוהה של עורך "ידיעות אחרונות" לשעבר, שילה דה-בר, בניהול מערך החטיבה בפועל בתאגיד – מה שיצר חיכוכים רבים. זאת למרות שעל פי תנאי ההתקשרות עימו, הוא אמור לשמש כיועץ חיצוני של חטיבת הדיגיטל. כך למשל, חלק מעובדי הרשות שהגיעו לראיון עבודה אצל אברהם-גלוברזון טענו בפני וואלה ברנז'ה כי דה-בר נכנס לחדר באמצע הראיון והשתתף בו. לכל אלו הצטרפו כזכור גם טענות רבות על היעדר רגישות כלפי עובדי הרשות הוותיקים בהליך הקבלה.

יש לזכור שברקע הדברים נמצא גם לוח הזמנים הצפוף והלחץ ההולך וגובר מצד המערכת הפוליטית, והעתירות שהוגשו לבג"ץ כנגד המדינה – שטענה כי התאגיד אינו מוכן לעלות לשידור בינואר, ודחתה את תאריך היעד לסוף אפריל. לטענת אותו גורם, התפטרותה של אברהם-גלוברזון עשויה להזיק לתאגיד בתשובתו לבג"ץ, כיוון שהיא עשויה לחשוף את אי-המוכנות שלו לקראת העלייה לאוויר.

משה כחלון ובנימין נתניהו בזמן הפריימריז בליכוד 2006. ראובן קסטרו
מענק לרה"מ? ככל הנראה לא/ראובן קסטרו

הנהלת התאגיד תקבע את תנאי הסף

במידה שיימצא מועמד המתאים לתפקיד אשר לא עונה על דרישה טכנית כמו תואר אקדמאי - ההנהלה תוכל לעקוף את התנאי הזה

למרות סברה שהועלתה היום, על כך שקובלנץ "העניק" את ראשה של אברהם-גלוברזון לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, ככל הנראה זה לא מה שקרה בפועל. על פי גורם בתאגיד, ההתפטרות נעשתה משיקולים עניינים בלבד ובהסכמה משותפת.

העזיבה של אברהם-גלוברזון מצטרפת לעזיבה של בכירה נוספת, סמנכ"לית משאבי אנוש, גל שטרנברג, שגם סיימה את תפקידה לפני מספר שבועות.

בעקבות העזיבה תוקם ועדת איתור חדשה בראשות השופט קמא, שתבחר במנהל חדש לחטיבת החדשות. המינוי יובא לאישור מועצת התאגיד, אך הנהלת התאגיד תקבע את תנאי הסף. כך שבמידה שיימצא מועמד המתאים לתפקיד אשר לא עונה על דרישה טכנית כמו תואר אקדמאי - הנדרשת בכל גוף ציבורי - ההנהלה תוכל לעקוף את התנאי הזה.

שילה דה בר. אורי לנץ,
המנהל הבא של חטיבת החדשות? שילה דה בר/אורי לנץ

בבורסת השמות: אבי זילברברג ושילה דה-בר

כרגע עדיין לא ידוע מי יחליף את אברהם-גלוברזון בתפקידה ועל פי ההערכות, ההנהלה מעוניינת למנות מישהו מבחוץ. כאשר אחת האפשרויות שנבחנות היא להביא לתפקיד את אבי זילברברג, לשעבר סגן עורך "הארץ" ועד לאחרונה עורך מחליף ב"שישי עם אילה חסון" בערוץ 10.

עם זאת, על פי גורמים בתאגיד, לא מן הנמנע שגם שמות כמו טלי בן עובדיה (שהייתה מועמדת בולטת מול אברהם-גלוברזון ואמורה לשמש כעורכת תוכנית התחקירים של התאגיד, שתופק על ידי חיים סלוצקי) או גיוסים אחרים כמו אלעד טנא (שמונה למחליף הזמני של אברהם-גלוברזון) ואודי הירש (עד לאחרונה המשנה לעורך וואלה וכיום – עורך אתר התאגיד) ייבחרו לבסוף לתפקיד - זאת במידה ויוחלט למנות מנהל מבפנים. יצוין כי באשר לשניים האחרונים, היעדר הניסיון הטלוויזיוני נחשב לקושי בדרכם לתפקיד. בנוסף אליהם, גם שמו של דה-בר - מתוקף עברו בידיעות, לא מועמד מועדף במיוחד על לשכת רה"מ - עלה כמועמד רציני לתפקיד.

מ"כאן בהקמה" נמסר בתגובה: "כפי שהודענו, ההחלטה על הפרידה הייתה משותפת ואנו שבים ומודים לשלומית על תרומתה החשובה להקמת התאגיד". את תגובתה של אברהם-גלוברזון לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully