וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגת ערוץ הכנסת: הצעת ערוץ 20 נפסלה באופן רשמי; RGE תיבדק

7.12.2017 / 14:27

לאחר שהואשמה על ידי חדשות 2 בחובבנות וברשלנות במכרז ערוץ הכנסת - מועצת הכבלים והלווין החליטה לפסול את הצעת ערוץ 20. כרגע הזוכה האוטומטי הוא מי שהגיע למקום השני במכרז, ערוץ עשר - ואולם גם זכייתו רחוקה מלהיות סופית

חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ערוץ הכנסת
חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת/ערוץ הכנסת

סאגת מכרז ערוץ הכנסת מתקרבת היום (חמישי) לסיום, לפחות מבחינת ערוץ 20, לאחר שמועצת הכבלים והלווין החליטה לפסול את הצעתו להפעלת הערוץ. כרגע הזוכה האוטומטי הוא מי שהגיע למקום השני במכרז, ערוץ עשר, כאשר בהודעת המועצה נמסר כי "המועצה תעבור לבדיקת הצעת ערוץ 10 כנסת ישראל בע"מ שהגיעה למקום השני".

כזכור, מיד לאחר זכייתו של ערוץ 20 במכרז הועלו טענות כי הזכייה של ערוץ 20 במכרז היא כתוצאה מהתערבות פוליטית: "מדובר בערוץ שלא עומד במחוייבות שלו - שהתחיל בכלל כערוץ מורשת - וקיבל מספר קנסות מהרגולטור. הפוליטיקה ניצחה", אמר מיד לאחר פרסום תוצאות המכרז גורם בכיר בתעשייה לוואלה ברנז'ה. בחדשות 2 הודיעו מיד כי הם לא פוסלים פנייה להליך משפטי – ואכן בחודש יולי עתרו לבג"ץ בטענה ש"הצעת ערוץ 20 'תכססנית'".

בעתירה נכתב כי "קיים חוסר הלימה בולט בין המצגים וההתחייבויות המפורטים בפרק התוכן לבין התוכנית העסקית שנכללה בהצעתה. סתירה פנימית זו מבטאת כוונה חסרת תום לב לגרוף כמה שיותר נקודות עבור פרק התוכן בהצעתה, תוך ידיעה ברורה כי אין ביכולתה לממש את התחייבויותיה". בנוסף לחדשות 2, גם קבוצת RGE (מבעלי ערוץ עשר) עתרה נגד תוצאות המכרז וטענה כי ההצעה של ערוץ 20 הייתה "תכסיסנית".

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
ערוץ 10 – בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

הניצחון של ערוץ עשר רחוק מלהיות ודאי

גורם בכיר בחדשות 2: "אנחנו עומדים על כך שדינו של המכרז כולו להתבטל, כפי שדרשנו בעתירה המתוקנת לבג"ץ"

בעקבות העתירות מתנהל ב-7 החודשים האחרונים הליך בדיקה משלים למכרז, במסגרתו ערכה ועדת המכרזים בדיקות חוזרות של ההצעה הזוכה, לנוכח טענת העותרים שלפיה ההצעה הזוכה אינה מתכנסת לתקציב הנתון. בסוף יולי התכנסה ועדת המכרזים לדון בטענות שהועלו על ידי העותרות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, המועצה אישררה את הזכייה מחדש, לאחר שנקבע כי למרות הטענות ההצעה הזוכה ניתנת לביצוע במסגרת התקציב הסגור הנתון ועל כן אין עילה לפסילתה.

ואולם, לאחר החלטת ועדת המכרזים הגישה חדשות 2 עתירה מתוקנת בה הועלו קשיים נוספים בהצעה הזוכה. עמדת יועצי התוכן והיועץ הכלכלי החיצוני המלווה את המועצה נותרה בעינה, ולפיה ההצעה הזוכה ניתנת לביצוע במסגרת התקציב הסגור. עם זאת, עמדת היועץ המשפטי למועצה, שגובתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, הייתה כי לא ניתן לקבל את ההסברים המאוחרים שניתנו על ידי הזוכה מכיוון שהם בבחינת 'שיפור הצעה' שאינו אפשרי בהליך מכרזי.

בשלב זה, ועל אף שהמועצה עודנה סבורה כי ההצעה הזוכה הציעה את התוכן הטוב ביותר, לאור חוות הדעת המשפטית אין מנוס אלא להכריז על פסילתה של ההצעה הזוכה. במועצה מדגישים כי הצעת ערוץ 10 דורגה במכרז במקום השני. "ואולם, מכיוון שבמסגרת ההליך המשפטי הועלו טענות כנגד הצעת ערוץ 10, וועדת המכרזים אינה יכולה להכריז על הצעה זו כהצעה הזוכה", נמסר – כך שזכייתו של ערוץ עשר במכרז עדיין איננה סופית.

בהקשר הזה יש לציין כי גורם בכיר בחדשות 2 אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "אנחנו עומדים על כך שדינו של המכרז כולו להתבטל, כפי שדרשנו בעתירה המתוקנת לבג"ץ". הסיבה, לטענת הגורם, היא שבמכרז התגלו כשלים עמוקים לאורך כל ההליך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החלטת המועצה להעניק לערוץ 20 את הזכייה במכרז הייתה נכונה"

"ההצעה הזוכה התבלטה על פני ההצעות האחרות בכך שהציעה תוכן טלוויזיוני מגוון ומקורי לערוץ פרלמנטרי, שטרם נראה על המרקע כיום"

במועצה אומרים היום כי "ההצעה הזוכה התבלטה על פני ההצעות האחרות בכך שהציעה תוכן טלוויזיוני מגוון ומקורי לערוץ פרלמנטרי, שטרם נראה על המרקע כיום וספק אם קיים בערוצים פרלמנטריים אחרים בעולם, תוכן שיש בו לגוון ולחדש את פני הערוץ ולהביא אליו קהלים חדשים, הכל ברוח החוק החדש". במועצה מדגישים גם כי התכנית העסקית היוותה רק 10% מן הניקוד הכולל.

בהחלטת המועצה נכתב כי ערוץ 20 הציע במישור התוכני את ההצעה הטובה ביותר, והצעתו זכתה בניקוד הגבוה ביותר בפרק התוכן: 930 נקודות, לעומת 822 נקודות לערוץ עשר, 814 נקודות לחדשות 2 ו-751 נקודות בהן זכתה חברת שידורי העם.

עוד מציינים במועצה כי כדי לתעדף את פרק התוכן ולחדד את מרכזיותו, קבעה הוועדה תנאי סף מחייב של עמידה בסעיף התוכן. עוד מוסיפים כי הוועדה הייתה ערה לחוסר הארגון והסדר של ההצעה הזוכה, ושל ההצעות האחרות, אולם סברה כי חוסר הסדר בכל אחת מההצעות אינו עולה לכדי פגם מהותי ואינו מהווה עילה לפסילתן.

"החלטת המועצה בשבתה כוועדת המכרזים להעניק לערוץ 20 את הזכייה במכרז הייתה החלטה מקצועית נכונה, שנתמכה ולוותה על ידי מכלול יועצים בתחומי התוכן, הכלכלה והמשפט. ועדת המכרזים פעלה בניקיון דעת ובניקיון כפיים כלפי כלל המציעות במכרז, תוך שהיא מפגינה גישה של 'פרשנות מקיימת' בלשון המשפט", נכתב בהחלטה.

אבי וייס. ראובן קסטרו
אבי וייס/ראובן קסטרו

חדשות 2 ועשר מברכים על הפסילה - ומתכוננים לקרב החדש

חדשות 2: "העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה לא היה מוכן להגן בבג"ץ על החלטת המועצה בהליך המכרזי מעידה כאלף עדים על כישלון מקצועי מהדהד של ועדת המכרזים"

בחדשות 2 בירכו כצפוי על ההחלטה לפסול את זכיית ערוץ 20 במכרז ערוץ הכנסת. בהודעה שיצאה מטעם החברה נמסר בתגובה: "מדובר בניצחון משפטי חסר תקדים, הודות לעמידה העיקשת של חברת החדשות, על עקרונות של קיום מכרז הוגן, שוויוני ושקוף. רק הודות לעתירת חברת החדשות לבג"צ נחשפו פגמים וכשלים חמורים שנפלו בעבודת ועדת המכרזים של מועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב. כפי שהודיעה חברת החדשות לבית המשפט, ההתנהלות של ועדת המכרזים ביחס להצעת ערוץ 20 ולפגמים החמורים שנפלו בה מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו.

עוד נמסר כי "העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה לא היה מוכן להגן בבג"ץ על החלטת המועצה בהליך המכרזי מעידה כאלף עדים על כישלון מקצועי מהדהד של ועדת המכרזים. בנסיבות אלה, התוצאה המתחייבת היא ביטול ההליך המכרזי, כפי שהתבקש בין היתר בעתירת חברת החדשות שהוגשה על ידי עורכי הדין הד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן".

גם ב-RGE מרוצים, בינתיים, מההחלטה. מהקבוצה נמסר בתגובה כי "קבוצת RGE מברכת על החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוויין לפסול את הצעת ערוץ 20 במכרז על ערוץ הכנסת. הקבוצה משוכנעת, כפי שהייתה לכל אורך ההליך, שבסופו של יום היא זו שתפעיל את ערוץ הכנסת החדש, היות שהצעתה הייתה מלכתחילה האיכותית והנכונה ביותר, הן תוכנית והן עסקית. RGE קוראת למועצה לסיים את ההליך במהרה ולאפשר לערוץ החדש לצאת לדרך בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully