וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שצצו מתלוננות נוספות – בוטלה השתתפותו של ארי שביט באירוע בארה"ב

17.12.2017 / 13:12

בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה על התנגדות ועד עובדי "הארץ" לכוונת החזרה של ארי שביט לעיתון, ובמהלך השבת צצה מולו חזית נוספת בדמות שתי עדויות חדשות על הטרדה לכאורה מצדו. שביט: "לא היו לי שום כוונות לא ראויות". ואיך הגיבו ב"הארץ" הרשמי לדברים?

ארי שביט באזכרתו של דב יודקובסקי. נמרוד סונדרס
ארי שביט באזכרתו של דב יודקובסקי/נמרוד סונדרס

רק ביום חמישי האחרון פורסם בוואלה ברנז'ה על ההתנגדות בקרב חברי ועד "הארץ" לקאמבק של ארי שביט – ובסופ"ש צצו עדויות חדשות ל"התנהגות לא הולמת" מצדו של העיתונאי. בעקבות העדויות, בארגון הודיעו כי השתתפותו באירוע לקידום ספרו בניו יורק תבוטל.

המגזין Jewish Currents פירסם שתי עדויות המתייחסות למקרים שהתרחשו בין השנים 2015 ו-2014: אשה בשם אמנה פארוקי טוענת כי באוקטובר 2015, כשהייתה בת 22, ניגש אליה שביט באירוע באוניברסיטת מרילנד לקידום ספרו "הארץ המובטחת שלי", כשעמדה בראש ארגון הסטודנטים של השדולה היהודית ג'יי סטריט. היא אמרה כי "בסוף השיחה נעמדנו, וכשלחצנו ידיים הוא רכן לכיוון פניי. הסטתי את הראש, והוא נישק את הצד של פי. לא אמרתי כלום. הרגשתי מוזר. לא הרגשתי מותקפת, רק חשבתי: 'זה היה מוזר'".

עדות נוספת מתייחסת למקרה שאירע בינואר 2014 באוניברסיטת ברנדייס שבמסצ'וסטס. אשה בשם קטריאונה סטיוארט, הייתה אז בת 20 ועמדה בראש ארגון הסטודנטים של ג'יי סטריט. לדבריה, בסוף האירוע העיתונאי ניגש לקבוצת סטודנטים כדי להצטלם עמם. היא אמרה: "התרגשתי מהאפשרות להצטלם אתו. הוא חתם על הספר שלי, וכשעמדתי לצדו כדי להצטלם, הוא התחיל להזיז את היד שלו, וליטף אותי לאורך הגב התחתון... היה בזה יותר מגע מכל מה שחוויתי ממבוגר שלא הכרתי".

לפי סוכנות הידיעות JTA, המרכז הקהילתי היהודי 92nd Street Y, שבו היה אמור להתקיים האירוע עם שביט באפריל לכבוד יום העצמאות הישראלי, הסיר מהאתר שלו את פרטי האירוע.

"לא היו לי שום כוונות לא ראויות"

"אני מתנצל מעומק לב בפני אמנה פארוקי אם נשיקה ידידותית על הלחי הסתבכה וגרמה לה למועקה"

שביט מסר בתגובה: "לפני יותר משנה עזבתי את הזירה הציבורית כדי לעבור תהליך של חשבון נפש. לקחתי אחריות על מעשיי, ביקשתי מחילה מאלה שנפגעו ממני, התמסרתי למשפחתי וניסיתי להגיע לתיקון. התהליך האישי הכואב והמשמעותי הזה טרם הסתיים. הוא יישאר עמי כל ימי חיי".

"אי לכך, האירועים המתוארים על ידי שתי פעילות של ארגון ג'יי סטריט מזעזעים אותי. אני אומר באופן חד וחלק: לא היו לי שום כוונות לא ראויות ביחס לנשים הצעירות שאותן אני מוקיר ומכבד. אני מתנצל בפני קתריונה סטיוארט על כך שבזמן צילום סלפי אחזתי בגב שלה זמן רב מדי. אני מתנצל בפני אמנה פארוקי אם נשיקה ידידותית על הלחי הסתבכה וגרמה לה למועקה".

"אנחנו נמצאים בתקופה של מהפיכה עולמית אשר מגדירה מחדש את היחסים בין גברים ונשים ואת כללי ההתנהגות במרחב הציבורי. אני תומך בכל לב במהפיכה הזאת. כאשר אשוב להשמיע את קולי, אהיה מחוייב באופן חד משמעי לקידום זכויות נשים ולשוויון בין מגדרי".

שביט רצה קאמבק - ב"הארץ" התנגדו

ביום חמישי פורסם בוואלה ברנז'ה כי בוועד עיתונאי "הארץ" לא מתכוונים לשבת בשקט, וצפויים לשבת עם ההנהלה ולהבהיר לה שקאמבק של שביט אינו מקובל עליהם בשום אופן. כזכור, העיתון מוביל לאחרונה קו אקטיבי בקמפיין #me too וחשף את עדויותיהן של מתלוננות חדשות בפרשיות של נשיא קשת לשעבר אלכס גלעדי ולשדרן הרדיו גבי גזית. כך או אחרת, גורם בכיר ב"הארץ" אמר לאחרונה לוואלה ברנז'ה כי אין שום חדש עם שביט ואין כל כוונה להחזירו.

בשבוע שעבר פורסמה ב"ג'רוזלם פוסט" כתבה שעסקה בקאמבק של שביט, תחת הכותרת "האם ארי שביט בדרך לקאמבק?". בכתבה נכתב כי נדמה ששביט מוכן לחזור לחיים הציבוריים, כשהוא מקבל את הגיבוי של מרכז קהילתי בשם 92nd Street Y בניו יורק – כאשר העיתונאי צפוי להיות הדובר המרכזי של המרכז הקהילתי באירוע שייערך באפריל לכבוד יום העצמאות של ישראל. כזכור, לפני הפרשה שביט היה מרצה מבוקש בארה"ב, אך בשנה האחרונה הוא הפך ל"פרסונה נון-גרטה" עבור ארגונים יהודיים במדינה.

בהצהרה שהעניק בשבוע שעבר ל"ג'רוזלם פוסט", שביט אמר: "לפני יותר משנה עזבתי את הזירה הציבורית כדי לעבור תהליך של חשבון נפש. זו הייתה שנה של הרכנת ראש, בירור עצמי ועבודה אישית אינטנסיבית. ביליתי זמן יקר עם משפחתי, התמודדתי עם עברי ועשיתי ככל יכולתי כדי להיות אדם טוב יותר. זהו תהליך נפשי וערכי מתמשך אשר יישאר איתי כל חיי. אני מצפה לכך שבשנה הבאה אוכל לדבר עליו בפומבי בצורה כנה, פתוחה וגלויה. כאשר אעשה זאת, אבטא את המחויבות העמוקה שלי לנשים, לשוויון בין מגדרי ולתיקון עולם".

לפני כשנה טענה עיתונאית אמריקאית בשם דניאל ברין כי שביט הטריד אותה מינית. ברין ציינה כי הגיעה ללובי המלון שבו שהה העיתונאי במהלך ביקור של יומיים בארצות הברית, כדי לראיין אותו על הספר שכתב: "ברגע שהגעתי ושמתי את מקליט הקול שלי על השולחן הוא עצר את הריאיון. הוא אמר שראשית הוא רוצה להכיר אותי ושאל אותה כמה שאלות אישיות. השאלות האלה גרמו לי להרגיש לא בנוח". ברין אמרה כי לאחר מכן העיתונאי נע לעברה "כמו חיה", אחז בראשה ומשך אותה לעברו. "חשתי משותקת", שחזרה ברין. היא ציינה כי היא עזבה את המקום בנימוס, וכי העיתונאי התעקש ללוות אותה למכוניתה.

מלבד ברין, פורסמה עדות נוספת נגד שביט, של עובדת השדולה היהודית "ג'יי-סטריט" בעיתון היהודי "פורוורד". בעקבות הפרסומים השונים, שביט הפסיק לכתוב ב"הארץ" וגם הופעתו כפרשן בפאנל "שישי עם אילה חסון" של חדשות עשר הופסקה. במקביל, ברין החלה לכתוב לסירוגין טור ב"ידיעות אחרונות".

בעיתון "הארץ" התייחסו היום גם הם לחזרתו האפשרית של שביט, ואמרו לוואלה ברנז'ה כי "אין כל חדש בעניינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully