וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבו עליו בז'טון

21.12.2017 / 13:51

לא שקט בחדשות עשר: תכתובת פנימית שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה חושפת מה חושב אחד מבכירי חברת החדשות - עורך "המגזין" ניר בכר - על הרמה העיתונאית של כתבת הצרכנות נגה ניר נאמן

נגה ניר נאמן , ניר בכר. ניר פקין , יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
נגה ניר נאמן , ניר בכר/מערכת וואלה! NEWS, ניר פקין , יח"צ

לא קל להיות כתב צרכנות, כשממילא רבים סבורים שאתם על תקן יח"צנים. אבל זה קשה יותר כשעורך בכיר במערכת אומר זאת בריש גלי מול שאר הכתבים והעורכים. מתכתובת שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה עולה כי עורך מהדורת "המגזין", ניר בכר, שלח בטעות הודעה על ניר נאמן, בקבוצת וואצאפ פנימית של חדשות עשר - הודעה שמספרת סיפור.

המקרה התרחש לפני כ-3 שבועות, בכתבה שעשתה ניר נאמן על מקאו, תחת הכותרת "האם הישראלים בדרך לכבוש את בירת ההימורים של המזרח?". במסגרת הכתבה ניר נאמן ביקרה במקאו ובבתי המלונות והקזינו של הטייקון שלדון אדלסון, בעל "ישראל היום".

הטריגר לכתבה היו מחירי הטיסות למזרח, כאשר הכתבה התמקדה במקאו. בכתבה היא אומרת: "מלון הוניציאן המפואר, שחוגג עשור, מסמל יותר מכל את האחיזה החזקה של שלדון אדלסון במקאו. המיליארד היהודי הגיע לחגיגות בשבוע שעבר אבל בירידה מהמעבורת שבר שלוש צלעות והפסיד את החגיגה הגרנדיוזית. לרשת המלונות של אדלסון יש כבר כ-13 אלף חדרים במקאו, אבל הם לא מתכוונים לעצור ובניית מלון חדש כבר בעיצומה. הפאר במלונות - אין צורך לתאר אותו, אפשר פשוט לראות". בהקשר זה יצוין כי ניר נאמן הייתה אורחת רשמית של משרד התיירות של מקאו ולא שהתה במלונות של אדלסון.

נגה ניר נאמן. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
נקודה רגישה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

לאחר שידור הכתבה, בכר טען כי ניר נאמן מתפקדת בחדשות עשר על תקן יחצנית, כשהוא כותב בקבוצה: "עכשיו נגה מייחצנת את המלונות של שלדון במקאו.. אין גבול".

בכר אמר בתגובה לוואלה ברנז'ה: "זו הייתה הערה מיותרת שנשלחה בטעות לקבוצה. אני מאד מעריך את נגה ואת עבודתה העיתונאית".

נגה ניר נאמן. תרצי להגיב?

ניר נאמן: "ממש לא, תודה".

בערוץ עשר סירבו להגיב.

עוד באותו נושא

הבמאי, העורך והמוניטור שהוטח: התקרית האלימה בחדשות עשר

לכתבה המלאה
שלדון אדלסון ואשתו מרים אדלסון עם נוער תגלית בנתב?ג  (צילומים מ- 29.12.2009). ראובן קסטרו
שלדון אדלסון ואשתו מרים אדלסון עם נוער תגלית בנתב?ג (צילומים מ- 29.12.2009)/ראובן קסטרו

ככל הנראה העובדה שדווקא כתבה על אדלסון היא זו שמשכה את תשומת לבו של בכר אינה מקרית, שכן מדובר בנקודה רגישה - הן שלו והן של הערוץ. בשנת 2013 נאלץ הערוץ לפרסם התנצלות בפני איל ההימורים, זאת אחרי איומים בתביעת דיבה מצדו, זאת בשל תחקיר שפורסם בתכנית "השבוע" בה שימש בכר כעורך. ההתנצלות החריגה בפני איש העסקים והובילה אז להתפטרות מחאה של מנכ"ל חברת החדשות ועורכת התוכנית. מאוחר יותר, בעקבות שינויים בדירקטוריון הזכיינית של ישראל 10 הוחלט לבטל את פורמט המגזין בימי שישי בערב. עם שובו של המגזין, נעדרו ממנו הכתב אבנר הופשטיין ובכר, חברי מערכת "השבוע" שעסקו בהכנת התחקיר על אדלסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully