וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה ברנז'ה, בערוץ 9 מודים: "נלחמים על תקציבים של 20-30 אלף שקל"

31.12.2017 / 14:25

כשבוע לאחר הפרסום בוואלה ברנז'ה על גל הפיטורים בערוץ 9, מנכ"ל הערוץ יורי קגנוביץ אמר היום בדיון של הוועדה לאסדרת הערוצים הייעודיים שהוקמה עבור ערוץ 20 כי "אם הוועדה לא הייתה קמה ביום חמישי היא הייתה קמה עוד שבועיים להצלת ערוץ 9"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
יו"ר הרשות השנייה: "בזמנו כשהקמתי את הערוץ גילינו שמי שמוכר פרסום מעבר לערוץ 9 זה ערוצים זרים שלא מוציאים שקל על יצירה ישראלית. הגשנו בג"ץ והפרסום הופסק והיה רק בערוץ 9. זו הסיבה שהערוץ עדיין קיים בשוק ועזר לשלב עולים מרוסיה"

בזמן שערוץ 20 מאיים בסגירה בריש גלי – בעקבות המצב הקשה שהערוץ נקלע אליו, שנובע מקשיים רגולטוריים - גם המצב בערוץ 9 לא מזהיר, והיום (ראשון) לראשונה בכירי הערוץ מודים בכך, כשבוע לאחר הפרסום בוואלה ברנז'ה בנושא. מנכ"ל ערוץ 9, יורי קגנוביץ, השתתף בדיון המיוחד של הוועדה המשותפת לכלכלה-כנסת, שהתכנסה היום (ראשון) כדי לדון בתיקון לחוק התקשורת, הנוגע לאסדרת הערוצים הייעודיים.

קגנוביץ התריע כי ערוץ 9 ניצב כלשונו בפני סגירה ואמר: "נאמר שעדיין לא ברור מה עשה הפיצול של ערוץ 2 וזה מאוד ברור מבחינתי כראש גוף תקשורת קטן, הפיצול כבר היום עשה נזק רב מאוד. לא תמיד המפרסם מקבל החלטה לפרסם בגוף כזה או אחר רק בגלל רייטינג. אנחנו נלחמים על תקציבים של 20-30 אלף שקל והיום אפשר להזמין קמפיין ברשת בסכומים האלה. עד לפני 3 חודשים זה היה הזוי להזמין מרשת קשת או ערוץ 10 והיום זה אפשרי והן נלחמות על כל שקל".

הוא הוסיף כי "נאמר שהחוק הוא להצלת ערוץ 20, אם הוועדה לא הייתה קמה ביום חמישי היא הייתה קמה עוד שבועיים שלוש להצלת ערוץ 9. שתי סיבות רישיונו של הערוץ מסתיים בסוף 2018, נכון להיות נותרו לנו 12 חודשים לפעול, היום היינו אמורים לחתום על הסכמי פרסום שנתיים ולא חותמים איתנו כי אנחנו עסק בסיכון גבוה. אני מבקש שתמצאו בבקשה פתרון לערוץ שפונה ליותר ממיליון איש ומאכיל יותר מ-100 משפחות ואם זה לא יוסדר מבחינתנו זה לא פחות קריטי".

גם יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', התייחסה בוועדה למצב של ערוץ 9 - כאשר היא הייתה ממקימי הערוץ, ושימשה בעבר כמנכ"לית ועורכת ראשית - ואמרה כי היא רוצה לשמור על התעשייה המקומית, "וזה יקרה אם נשתלב ביחד נגד הקונגלומרטים כמו גוגל ופייסבוק וכך נציל אלפי משפחות, את הפלורליזם והרב תרבותיות. אז מה אפשר לעשות? ערוץ 9 זו דוגמה מצוינת לזה, בזמנו כשהקמתי את הערוץ גילינו שמי שמוכר פרסום מעבר לערוץ 9 זה ערוצים זרים שלא מוציאים שקל על יצירה ישראלית. הגשנו בג"ץ והפרסום הופסק והיה רק בערוץ 9. זו הסיבה שהערוץ עדיין קיים בשוק ועזר לשלב עולים מרוסיה. אני מבקשת שאנחנו נוביל מכאן מערכה לתת אופק לכלי תקשורת בישראל. גם לרדיו וגם לעיתונות, אם לא יהיה להם ממה להתקיים לא תהיה פה דמוקרטיה".

היא הוסיפה כי "השליטה של הקונגלומרטים הגדולים במקורות המידע מעניקה להם עדיפות אצל המפרסמים הגדולים על פני כלי התקשורת אחרים ובכך נהפכת התחרות בשוק זה ללא הוגנת, שלא לדבר על כך ששימוש במידע זה הפך למטרד כי אדם שמחפש לדוגמא רהיטים אז פרסומת של רהיטים תרדוף אותו ללא הפסקה. יש לשים לב כי עבור העסקים הקטנים והבינוניים פרסום בגוגל ופייסבוק הוא מנוע צמיחה ועל כן אסור לגעת בהם. עם זאת יש להגביל ולהפנות פרסום בדרך חכמה לתעשייה מקומית".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי לפחות 3 עובדים פוטרו לאחרונה - זאת לאחר שהבעלים, אלכסנדר לוין, הפסיק להשקיע בערוץ בתקופה האחרונה, כך לטענת העובדים. לפני כחודש נערכה פגישה בערוץ בהשתתפות חלק מהעובדים, העורך הראשי דמיטרי דובוב והמפיק הראשי אלכסיי לוזבסקי. על פי גורם שנכח בפגישה, נאמר לעובדים כי "כרגע אין כסף, והערוץ בסכנת סגירה כבר עכשיו".

עוד לפי הגורם, בפגישה נאמר כי "המפרסמים לא נוהרים לערוץ, אבל אנחנו מנסים לשרוד". בנוסף, בפגישה נאמר כי אם הערוץ יחזיק כמה חודשים אז המצב יהיה בסדר, אבל חייבים להשיג הארכת רישיון לערוץ (הרישיון של ערוץ 9 ייפוג בנובמבר 2018). לפי הגורם, "לוין לא משקיע בנו כבר שנתיים ואפילו מוציא כסף מהערוץ. אנחנו שורדים בזכות צמצומים וקיצוצים משמעותיים בכוח האדם". הבעלים, לוין, שב-2014 פורסם כי הוא מתעניין בהשקעה בערוץ 9 – משמש כמפיק ברוסיה ובאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully