וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע ודורלי: הדפוס המטריד של היועצת המשפטית המתפטרת

8.1.2018 / 11:13

לאחר שעזבה את הרשות השנייה בטונים צורמים ובטריקת דלת, ניסינו לברר עם דורלי אלמגור איך זה שגם ב-2010 עזבה, אז את מועצת הכבלים והלווין, בסכסוך שנסיבותיו כמעט זהות. אלמגור: "גורמים אינטרסנטיים מנסים להרחיק את הדיון מהנושאים המהותיים"

עו"ד דורלי אלמגור בכנס משדרים שינוי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עו"ד דורלי אלמגור בכנס משדרים שינוי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בסופ"ש האחרון הודיעה היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד דורלי אלמגור, על פרישתה מהתפקיד. עזיבתה לא התרחשה באופן שקט, כאשר מייל שבו היא מודיעה על המהלך ומפרטת את הסיבות שהובילו לכך הודלף לתקשורת, כשבנוסף הרשות הגיבה ואמרה שההודעה הקדימה תרופה למכה שכן אלמלא העזיבה היא הייתה ככל הנראה מפוטרת.

במייל ששלחה לעובדי הרשות כתבה אלמגור כי לא זומנה כלל לדיונים בכנסת, כולל הדיונים הנוגעים לערוץ 20, וכי "עמדות בנוגע לתיקוני חקיקה הוצגו ללא כל ייעוץ משפטי, גם בנושאים בעלי השלכות דרמטיות על פעילות הליבה של הרשות ושל ענף השידורים".

באופן החורג מהודעות רשמיות הנמסרות בדרך כלל מגופים ציבוריים, ברשות הגיבו להודעת התתפטרות של אלמגור כשהם כמעט אומרים "ברוך שפטרנו": "עו"ד אלמגור הייתה בתקופת ניסיון בסופה נשלח לה מכתב מאת מנכ"ל הרשות המתריע בפניה כי בתקופה זו עלה אי שביעות רצון מתפקודה. אלמגור עשתה את הצעד הנכון כשהחליטה לעזוב ביוזמתה את תפקידה. עו"ד אלמגור נכנסה לתפקידה לפני כחצי שנה, במהלך תקופה זו הוכיחה את אי התאמה לתפקיד וספגה ביקורת קשה אודות תפקודה הלא מקצועי מצד יושבת ראש הרשות, מנכ"ל הרשות והמערכת כולה, כמו גם מצד גורמים נוספים שעבדו מול הרשו"ת".

עוד אמרו ברשות, "הדברים הגיעו לידי כך שיו"ר הרשות חשה אי ביטחון בייעוץ אותו היא מקבלת וזאת לאור דברים שאמרה עו"ד אלמגור. חשוב לציין שגם בתקופה זו, מתוקף תפקידה, המשיך המנכ"ל להתייעץ עם עו"ד אלמגור בנושאים הדרושים לכך. כל טענה של אלמגור כנגד התנהלותה של הרשות אינן ראויות לתגובה שכן אין שופטים אדם בשעת כעסו. אנו מודים לעו"ד אלמגור על עבודתה. בקרוב יפורסם מכרז ציבורי לתפקיד".

ניר שוויקי. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
רצה לפטר? מנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

"לחצים פוליטיים"

עזיבתה גררה גם האשמה חריגה למדי מצידו של מי שכיהן בעבר כמנכ"ל הראשון של הרשות, ח"כ נחמן שי. במכתב ששלח ליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, טוען שי כי "סיום העסקתה מעלה תהיות רבות באשר להתנהלות הרשות השנייה לנוכח המהלכים האחרונים במשרד התקשורת וברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בכל הנוגע לפיצול ערוצי הטלוויזיה ולמתן רישיון שידור לערוץ 20. אין להתעלם מכך שנושא הסרת המגבלות הרגולטוריות מהערוצים הייעודיים הוא בעייתי וככל הנראה מלווה בלחצים פוליטיים כבדים".

"התפטרותה התמוהה של אלמגור היא פעולה חריגה אשר מחייבת שקיפות ציבורית מלאה. היעדרה מותיר סימני שאלה רבים באשר לכשרות ההליכים הפנימיים ברשות השנייה ושל העומדים בראשה". בנוסף, שי התייחס גם לעזיבתו של חבר המועצה, אייל מלובן, שהודיע על פרישתו מהרשות כעבור 7 שנים. לטענת שי, עזיבתו התמוהה מגבירה את החשד כי "עזיבתם של השניים אולי אינה חפה מאינטרסים חיצוניים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נחמן שי במליאת הכנסת 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"פעולה חריגה". ח"כ נחמן שי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ההיסטוריה חוזרת

חן ב-2010: "בעקבות פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסדיר את מתכונת הייעוץ המשפטי של המועצה. כל בר דעת מבין שחרף ההשמצות המפורטות במכתבה, התפטרותה של הגברת אלמגור נועדה להקדים תרופה למכה ולמנוע בירור הטענות כלפיה"

אלא שמקרה דומה אירע גם ב-2010: אלמגור שימשה אז כיועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלווין במשך מספר שנים. בחודש מרץ של אותה שנה פנה יו"ר המועצה דאז, ניצן חן, ליועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין וביקש לבחון את מעמדה של אלמגור, ששימשה גם בתפקיד מנהלת "מינהלת הסדרת השידורים". מדובר בזרוע הביצועית של המועצה, וככזו היא אמורה להיות כפופה להנחיותיה של המועצה. חן טען בזמנו כי אלמגור נושאת בכובע ביצועי ובמקביל משמשת יועצת משפטית לאותו גוף, דבר העומד בסתירה להנחיה מ-2001 של רובינשטיין.

ביוני 2010 אלמגור הודיעה על התפטרותה. התפטרותה הגיעה כאמור לאחר תלונות הדדיות של חן ושל אלמגור על פעולות בלתי תקינות, שדווחו ליועץ המשפטי לממשלה, נציבות שירות המדינה, הנהלת משרד התקשורת ומבקר המדינה. בעקבות התלונות הודיע מבקר המדינה כי בכוונתו לערוך בדיקה במשרד התקשורת על מועצת הכבלים והלוויין.

בזמנו אמרה אלמגור: "אין בכוונתי להיגרר להשמצות, המדובר בשלטון החוק ובהתרעות שלי על פעולות בלתי תקינות שדווחו ליועץ המשפטי לממשלה, לנציבות, להנהלת משרד התקשורת ומבקר המדינה זמן רב לפני שפנה ניצן חן לפני חודשיים לשינוי הייעוץ המשפטי הנהוג במנהלת מזה 10 שנים. אני מצפה שמבקר המדינה ימצה עד תום את הבדיקה".

חן הגיב בחריפות על התפטרותה ואמר אז: "אני סבור שבנסיבות שנוצרו מדובר בצעד מחויב במציאות, לא נותר לי אלא לאחל לגברת אלמגור הצלחה בהמשך דרכה המקצועית. הגב' אלמגור, שכהונתה כיועצת המשפטית של המועצה עמדה בסתירה להנחייתו המפורשת של היועץ המשפטי לממשלה, נהגה במשך תקופה ארוכה בניגוד לכללי מנהל תקין ובניגוד גמור לכללי התקשיר, תוך שהיא מנסה להכתיב למועצה ציבורית החלטות בנושאי מדיניות ולכפות את דעתה גם בנושאים שאינם משפטיים".

עוד אמר אז חן כי "מסיבות השמורות עמה, בחרה הגב' אלמגור שלא להמתין לתוצאות הבדיקה בדבר טענותיה כלפי וטענותיי כלפיה ולהתפטר ואולם אין אדם נתפס בשעת צערו. התפטרותה באה רק בעקבות בקשתי מנציב שירות המדינה לפתוח נגדה בחקירה משמעתית ובהליך בדיקה באשר למידת התאמתה להמשיך ולכהן בתפקידה, וכן בעקבות פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסדיר את מתכונת הייעוץ המשפטי של המועצה. כל בר דעת מבין שחרף ההשמצות המפורטות במכתבה, התפטרותה של הגברת אלמגור נועדה להקדים תרופה למכה ולמנוע בירור הטענות כלפיה".

עו"ד דורלי אלמגור, מה תגובתך להודעה של הרשות השנייה על פרישתך מהתפקיד?

"כל מה שהיה לי לומר בנושא אמרתי במייל".

ובכל זאת, לפני כמה שנים גם עזבת בטונים צורמים את מועצת הכבלים והלווין, כאשר גם בהודעה שלהם דאז הם רמזו שאלמלא עזיבתך את התפקיד את היית מפוטרת.

"באמת שכל מה שיש לי לומר בנושא נכתב במייל שלי, שלצערי הודלף".

מאוחר יותר אלמגור הוסיפה: "גורמים אינטרסנטיים מנסים להרחיק את הדיון מהנושאים המהותיים שהועלו במכתבי לחברי המועצה. במשרד התקשורת הייתי למעלה מעשר שנים, הנסיבות שם היו שונות בתכלית וערבו גורמים רבים, כולל בדיקה של מבקר המדינה שפרסם דו"ח בנושא".

טרם התקבלה תגובה מהרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully