וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פלג: "בכל הקריירה שלי - רק פעם אחת שולם כסף על חומר שאני פירסמתי"

10.1.2018 / 12:40

עיתונאי חדשות 2 מתייחס לראשונה לנושא התשלום עבור הקלטת הלוהטת ואומר: "רק פעם אחת ב-25 שנה שולם כסף על חומר שפירסמתי. לפעמים צריך לשלם אם האינטרס הציבורי מצדיק את זה"; בנוסף, מי מערער על אמינות המקור - ומי הקולגה המפתיע שמפרגן?

מערכת וואלה!
"נדמה לי שאנחנו, בקלטת הזאת של נתניהו, עברנו בהצלחה גם את סעיף א' – האם החומר אותנטי - וגם את האינטרס הציבורי"

האם גיא פלג מודה לראשונה כי אכן שולם כסף עבור הקלטת הלוהטת של יאיר נתניהו? הכתב והפרשן הפוליטי של חדשות 2 התייחס לפרסום הקלטת ולביקורת המופנית כלפי המקור שהעביר לו את החומרים. פלג התייחס לנושא התשלום ואמר כי בכל הקריירה שלו רק פעם אחת שולם כסף עבור חומרים שפירסם. את הדברים אמר פלג אתמול (שלישי) בארוע פרטי בבר שבו הרצה.

פלג אמר: "לעניין התשלום, אני אגיד לכם מה הקו של המערכת שלנו. ונדמה לי שזה, זו לא תהיה תשובה ישירה אבל תוכלו להבין ממנה את הסיפור: אנחנו לא נכנסים לעניינים שלנו מול מקורות שלנו, אבל לכל מקור יש אינטרס והרבה מאוד מקורות יש להם אינטרס שבראייה ציבורית יכול להיחשב כאינטרס מלוכלך. למשל, בעוד כמה ימים אתם תראו תחקיר בכלי תקשורת מוביל על קובי מיימון, נדמה לי שחלק לפחות (ואני אומר בזהירות) הגיע מגרושתו או ממי שהייתה בת זוגתו, שאיתה מתנהל הליך פרידה מאוד מלוכלך. האם זה לגיטימי לקבל חומר מאשה שנמצאת בהליך גירושים, חומר על בעלה? האם זה בסדר לנצל את המצוקה המשפחתית הזאת כדי לפרסם תחקיר עיתונאי? התשובה היא כן".

הוא הוסיף, "ולכן אנחנו, מה שעומד לנגד עיננו, זה קודם כל האם המידע או החומר שהמקור מוסר הוא מידע אמיתי ויש לנו דרכים לבדוק את זה. אם אין לנו דרכים לבדוק את זה, אנחנו לא משדרים את זה. אם אנחנו משוכנעים קודם כל שהחומר שמוסרים לנו אותנטי, זה א'. הדבר השני הוא האם יש חשיבות ציבורית בלפרסם את הדברים. נדמה לי שאנחנו, בקלטת הזאת של נתניהו, עברנו בהצלחה גם את סעיף א' – האם החומר אותנטי - וגם את האינטרס הציבורי. אני אומר בנסיבות מסויימות, בכל הקריירה שלי, במשך 25 שנה – רק פעם אחת שולם כסף על חומר שאני פירסמתי. רק פעם אחת ב-25 שנה, זה לא דבר של יום ביומו, אבל לפעמים צריך לשלם כסף אם האינטרס הציבורי מצדיק את זה".

אמיר איבגי. דוד וינוקור, מערכת וואלה! NEWS
אמיר איבגי/מערכת וואלה! NEWS, דוד וינוקור

המקור הוא בכלל חוקר פרטי?

פלג טוען כי החומר אותנטי, ואולם יש מי שמפקפק בכך – אם לא בחומר עצמו, אז לפחות במי שהעביר לעיתונאי חדשות 2 את החומר.

אמיר איבגי פירסם אמש בתכניתו "היום הזה" בערוץ 20 כי מי שהקליט את נתניהו ומכר את הקלטת לחברת החדשות הוא אדם בשם ר', שהועסק באותה עת במשרד ראש הממשלה וכיום פועל כחוקר פרטי עצמאי.

לפי הפרסום, כיום ר' הינו בעל משרד חקירות פרטי ושמו מופיע במאגר החוקרים הפרטים באתר משרד המשפטים. את הרישיון הממשלתי לפעול כחוקר פרטי קיבל ר' לפני כשנה וחצי, לאחר ששמו פורסם ברשומות בהתאם לתקנות חוקרים פרטיים ושירותי שמירה הקבועים בחוק.

בחדשות 2 מסרו בתגובה לפרסום של איבגי: "הדברים לא מוכרים לנו". בנוסף, גורם בחברה ציין כי בכל הנוגע לדברים שאמר פלג בהרצאה אמש על שידור הקלטת, הוא גם אמר דברים דומים ב"6 עם עודד בן עמי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הרבה מלחכי פנכה עלובים יספרו לכם שזו רכילות"

ובתוך כך, למרות המצקצקים שסבורים כי מדובר ברכילות ובחומרים שלא ראויים לפרסום – פלג זוכה לפרגון מקולגה בחדשות 10. נדב איל, עורך חדשות החוץ, סבור כי החומרים ראויים היו לפרסום וכי לא מדובר ב"רכילות".

בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו מיד לאחר שידור הכתבה כתב איל: "מועדוני חשפנות, ניצול נשים בזנות, הון שלטון שמבלים יחד עם שטרות דולרים במקומות הכי נמוכים בתל אביב, 20 מיליארד בעסקת גז שנויה במחלוקת, אבטחה ונהג על חשבונכם. הרבה מלחכי פנכה עלובים שיספרו לכם שזו רכילות. אני עורך חדשות חוץ; תאמינו לי בכל מקום בעולם זה היה עושה כותרות. יותר גדולות ממה שכאן היום. ערב עצוב למדינת ישראל".

אז איל סבור שלא מדובר ברכילות - אך זה לא תואם את הקו שהוביל את חדשות 10 לדחות את החומרים, שהגיעו אליהם לפני חדשות 2 – כפי שפורסם אתמול בוואלה ברנז'ה. במערכת כלל לא נכנסו עם המקור למו"מ בשל מה שמתארים בחדשות עשר כ"סיבות אתיות".

על פי חברת החדשות, בחברה ראו בחומרים שהונחו לפניהם "רכילות צהובה" נטולת ערך עיתונאי אמתי. גורם בחדשות עשר אמר לוואלה ברנז'ה כי "לא נפתח כל משא ומתן כספי עם המקור, והוחלט שלא לשדר סוג כזה של חומר". כאמור, רק לאחר מכן פנה המקור למערכת ידיעות. על פי גורם המעורה בפרטים, לא מן הנמנע שבידיעות היה נוח באותה בעת להימנע מפרסום שלילי נוסף על משפחת נתניהו אשר ייערם בשלל הפרסומים האחרים אודותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully