וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב משנה פורמט: ה"גרדיאן" הופך לטבלואיד

וואלה ברנז'ה

15.1.2018 / 16:49

לאחר שהפסיד כ-60 מיליון דולר בשנה שעברה, העיתון הבריטי - שבשנת 2005 הפך לפורמט "ברלינר" - עושה מהפך נוסף בעיצוב והפך השבוע לטבלואיד, כחלק מהמאמצים של ההנהלה להילחם בגירעון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מהמאמצים לקצץ בעלויות, ה"גרדיאן" עבר היום (שני) לפורמט טבלואיד. ב"ניו יורק טיימס" פורסם כי העיתון הבריטי, שזכה בפרס פוליצר על סיקור הדלפות בטחוניות בארה"ב, סבל בשנים האחרונות מהפסדים כבדים בעקבות התרחבות בינלאומית אגרסיבית.

ה"גרדיאן" הוא עיתון בריטי בעל הטיה פוליטית שמאלית. העיתון נוסד בשנת 1821 במנצ'סטר, ועבר ללונדון בשנות ה-60. בשנים האחרונות ניסו ב"גרדיאן" להילחם בצרות שאופפות את העיתונות המודפסת ברחבי העולם ולמרות הירידה בהיקפי הפירסום גייסו עשרות כתבים בארה"ב, באוסטרליה ועוד. בעיתון אף סירבו להקים חומת תשלום, וניסו במקום לגייס תרומות מקוראים דרך עמותה.

האסטרטגיה הצליחה לתקופה מסויימת והעיתון אף זכה בפרס פוליצר, ביחד עם "וושינגטון פוסט", על סיקור חשיפת המסמכים של אדוארד סנודן מהסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב. החשיפה העניקה לעיתון השפעה בינלאומית גדולה, אך למרות ההכרה המצב הפיננסי בשנים האחרונות הכריח את הבעלים לעשות מהפך.

ב-2017 דווח כי העיתון הפסיד כ-60 מיליון דולר. המעבר מפורמט "ברלינר" (בין ברודשיט לבין טבלואיד) לטבלואיד הוא רק חלק משורת מהלכים שנועדו לצמצם את גירעון החברה, ביניהם קיצוץ של כ-300 משרות (מתוכן 100 במחלקת התוכן) ומכירת נתח בקבוצת עיתונים מקצועיים. ההנהלה סימנה את שנת 2019 כיעד לעצירת ההפסדים הכבדים. יש לציין כי בשנת 2005 העיתון יצא בפורמט חדש, כאשר אז החברה השקיעה 80 מיליון ליש"ט והעיתון ייצא בפורמט "ברלינר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully