פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מנכ"ל ערוץ עשר: "האוצר מתעתד לחסוך כסף על חשבוננו"

      במכתב ששלח יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ עשר, לח"כ יואב קיש, יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה והכנסת, הוא דורש שהפיקוח על הערוצים המסחריים ימומן על ידי המדינה ומתנגד לתיקון בחוק הרשות השנייה, לפיו לא יבוטלו דמי הרישיון של הערוצים

      כנס הטלוויזיה EFFECTV (ניב אהרונסון)
      (צילום: ניב אהרונסון)

      מנכ"ל ערוץ עשר, יוסי ורשבסקי, שלח היום (שלישי) מכתב חריף לח"כ יואב קיש המכהן כיו"ר הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה והכנסת, ובו הוא מתנגד לתיקון לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, לפיו לא יבוטלו דמי הרישיון, ודורש שהפיקוח על הערוצים המסחריים ימומן על ידי המדינה.

      ורשבסקי כותב שנדהם לגלות כי "במסגרת אסדרת שוק השידורים, משרד האוצר מונע את ביטול דמי הרישיון המושתים על בעלי הרישיונות על פי חוק הרשות השנייה". הוא מסביר כי משנת 2010 הובטח לגופים המשדרים כי חיובם בתשלום דמי הזיכיון יבוטל עם המעבר לרישיונות. זאת כאשר ההבטחה ניתנה על ידי שרי התקשורת, וראש אגף התקציבים דאז, אמיר לוי.

      עוד כותב ורשבסקי, "מאז פיצול ערוץ 2, שוק הטלוויזיה סובל מהפסדים כבדים. כמדומני שאנו הסקטור היחיד בו מספר מצומצם של גופים משלמים לרגולטור עבור הפיקוח עליהם. הבנקים גופים קצת יותר רווחים מגופי השידור, אינם ממנים את הפיקוח עליהם הממומן בידי האוצר".

      בנוסף, לטענתו, האוצר מעוניין לחסוך כסף על חשבון הערוצים: "האוצר מממן את פעילות המועצה לשידורי הכבלים והלווין, אשר פיקחה עד כה על הערוצים הייעודיים. אלה, עוברים על פי התיקון החדש, לפעול תחת הרשות השנייה. דהיינו, האוצר מתעתד לחסוך כסף על חשבוננו", כותב. לסיכום, ורשבסקי פונה לפקידי האוצר ואומר שהערוצים המסחריים לא יוכלו להמשיך כך, ומבקש שבמסגרת תיקון החוק החדש שקיש יוזם, הפיקוח על כלל גופי השידור ימומן על ידי המדינה.

      בסוף נובמבר, כחודש לאחר הפיצול, שלח ורשבסקי מכתב לשר התקשורת איוב קרא, בדרישה להעביר לערוץ עשר את הכספים ששילמו קשת ורשת עבור מספרי האפיקים, ובנוסף לפטור את ערוץ עשר מתשלום דמי רישיון ודמי הפצה בסך 117 מיליון שקל. את הדרישות הוא הציב בטענה שהפיצול והאחזקה המשותפת של קשת ורשת בחברת החדשות "העצים את כוחה המונופליסטי של חדשות 2, ופגע באינטרס הציבורי ובערוץ עשר ובחברת החדשות שלו".