וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדי גל"צ לשעבר: "למי שפקפק - מעבר גל"צ למשהב"ט שגוי ומסוכן"

23.1.2018 / 12:12

החרמת גפן: יצחק טוניק תוקף את שר הביטחון ליברמן, ואומר לוואלה ברנז'ה כי "שירתתי כמפקד גל"צ יותר מ-6 שנים, ומעולם לא קיבלתי הנחיה כזו משר ביטחון, וככל שידוע לי - וידוע לי - גם קודמיי לא". גם אבי בניהו ונחמן שי לא חוסכים ביקורת מהשר

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

מפקדי גל"צ לשעבר מגיבים להנחייה של שר הביטחון ליברמן מהבוקר, לפיה על גלי צה"ל להחרים את יהונתן גפן, זאת לאחר שפרסם אתמול (שני) טקסט בחשבון האינסטגרם שלו ובו השווה את הנערה עהד תמימי לחנה סנש ואנה פרנק.. כצפוי, כולם מתנגדים להתערבות של השר בתכני התחנה הצבאית.

אבי בניהו העלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו כתב:
"גם נוכח האמירה השנויה במחלוקת של יונתן גפן, "הנחייתו" של שר הביטחון ליברמן למפקד גל"צ ,שלא להשמיע ולראיין אותו בתחנה - איננה חוקית, היא נטולת סמכות והיא בגדר אמירה פוליטית תיקשורתית ותו לא! הסמכות נתונה אך ורק למפקד גלי צה"ל! שמעון אלקבץ מודע לכך היטב".

עוד כתב, "כהנתי 6 שנים כמפקד גל"צ תחת 3 שרי ביטחון ומעולם לא קבלתי הנחיה כזו. יתרה מכך- שמשתי יועצם של 3 שרי ביטחון ומעולם לא ניתנה הנחיה שכזו. אכן, הופעל עלי לחץ בשעתו שלא להשמיע את אביב גפן היות ולא שרת בצבא, אך הודעתי מיד למי שפנה ,כי גם חלק מחברי הכנסת והשרים לא שרתו ולא יעלה על הדעת שלא ירואינו בתחנה. חבל ששר הביטחון עושה שמוש פוליטי בתחנת השדור בעוד שמפקד גל"צ החדש מנסה לשחרר אותה מהמעורבות הפוליטית".

"המעבר של גל"צ למשרד הביטחון מסוכן לחופש העיתונאי"

"זו לא פעם ראשונה שליברמן מנסה להתערב בשידורים דרך הנחיות למפקד גל"צ"

יצחק טוניק, מי שהיה מפקד גל"צ וכיום מרצה במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת, אמר לוואלה ברנז'ה כי כי "הנחיית שר הביטחון אינה חוקית ומוכיחה שוב עד כמה המעבר של גל"צ למשרד הביטחון הוא מסוכן לחופש העיתונאי. כדאי מאד כבכר עכשיו לעצור את המהלך הזה. זו לא פעם ראשונה שליברמן מנסה להתערב בשידורים דרך הנחיות למפקד גל"צ. שירתתי כמפקד גל"צ יותר מ-6 שנים, ומעולם לא קיבלתי הנחיה כזו משר ביטחון, וככל שידוע לי - וידוע לי - גם קודמיי לא".

לדבריו, "מפקד גל"צ הוא העורך האחראי בתחנה, ותוקף תפקידו אחראי גם על כל ההיבט הערכי של השידורים בה, והוא היחיד שמוסמך לקבל החלטות בעניין. איסור על השמעתו של יונתן גפן, או כל אחד אחר, אינו הדרך הנכונה להוקיע את הדברים. למי שפקפק עד כה - מעבר גל"צ למשרד הביטחון הוא מהלך שגוי ומסוכן".

עוד באותו נושא

"לליברמן אין סמכות של עורך בגל"צ ולא בגלגלצ"

לכתבה המלאה
יצחק טוניק, אבי בניהו, שמעון פרנס. שי אוקנין
טוניק ובניהו/שי אוקנין

גם ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), לשעבר מפקד גל"צ, הגיב ואמר: "הדברים שאמר הבוקר יהונתן גפן מחליאים ומקוממים. עם זאת, זכותו המלאה לבטא את דעותיו ועמדותיו. הדמוקרטיה התוססת שלנו, בה לחופש הביטוי מקום מרכזי, יכולה להכיל מגוון דעות. מכאן ועד המקום שבו שר הביטחון מתיימר להחליט מה תשמיע התחנה, המרחק הוא של שנות אור. שר הביטחון אינו יכול להתערב בתכני השידור בגלי צה"ל. הוא לא העורך הראשי ולא מפקד התחנה".

ירון דקל, המפקד הקודם של התחנה, סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully