וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: חומת תשלום גם ב-TheMarker?

18.2.2018 / 15:46

על רקע הקיצוצים ב"הארץ-Themarker", בקבוצה בוחנים את הנושא בתקופה האחרונה, ונשקלת האפשרות לגבות תשלום עבור התכנים של האתר הכלכלי. לוואלה ברנז'ה נודע כי הפעם נשקלת תכנית קונקרטית המוכנה להחלה מידית כבר בשבועות הקרובים

מערכת דה מרקר. ראובן קסטרו
בדרך לחומה. מערכת דה מרקר/ראובן קסטרו

האם בקרוב תהיה חומת תשלום גם באתר TheMarker? בקבוצת "הארץ-Themarker" בוחנים את הנושא בתקופה האחרונה, ונשקלת האפשרות לגבות תשלום עבור התכנים של האתר הכלכלי, ולא רק אתר "הארץ". אמנם דיבורים סביב הנושא קיימים מזה זמן מה, עוד מהתקופה שבה יישמו חומת תשלום באתר "הארץ". ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי הפעם נשקלת תכנית קונקרטית המוכנה להחלה מידית כבר בשבועות הקרובים.

עדיין לא ברור מה יהיה התעריף של דמי המנוי לגלישה באתר דה מרקר. אתר "הארץ" עבר למודל של חומת תשלום לפני כ-5 שנים. דמי המנוי עומדים על כ-40 שקלים בחודש, ומאפשרים גלישה בכל התכנים באתר, החסומים בחלקם הגדול בפני שאר הגולשים. לאתר יש כ-30 אלף מנויים.

בשבועות האחרונים פוטרו מ-TheMarker מספר עובדים בקבוצה - כולל כתבים, עורכים וגרפיקאים. בין הפורשים מרצון בעקבות תכנית הקיצוצים בעיתון הכלכלי: עורך מדור שוק ההון, עמי גינזבורג, ראש מערכת החדשות נעם בוקסבאום וכן עורך מדור ההיי טק אליחי וידל, אותו מחליף הכתב אמיתי זיו. מי שמונה לעורך מדור שוק ההון החדש הוא רותם שטרקמן, המשמש גם כסגן עורך דה מרקר. ככל הנראה, בשלב הזה אין כוונה למנות מחליף לבוקסבאום, ומי שממלא את התפקיד הוא סגנו אבי וקסמן, כך שבהחלט מדובר בצמצום תקנים משמעותי בדרג העריכה הבכיר של העיתון הכלכלי.

השינויים במערכת דה מרקר החלו עם מינויו של העורך הראשי החדש אבי בר אלי, שמונה לתפקיד לאחר פרישתו של סמי פרץ בקיץ האחרון, שהתנגד בתוקף לתכנית הקיצוצים. מלבד הצמצומים במרקר, לאחרונה עזבו את העיתון מספר כתבים: לאחר שפורסם בוואלה ברנז'ה על עזיבתו של ישראל פישר לטובת התאגיד, הודיעו על עזיבתם גם כתבת ההיי-טק ענבל אורפז שעוברת לעבוד בתחום, וכתב שוק ההון עומרי זרחוביץ' שעבר ל"גלובס".

תכנית הקיצוצים בקבוצת "הארץ" יוצאת לפועל לאחר פרסום נתוני TGI שהראו על מגמת שיפור בעיתון: "הארץ" הוא העיתון היומי היחיד שהצליח לרשום עלייה בסיכום שנתי, עלייה מינורית משיעור חשיפה של 4.3% בשנת 2016 ל-4.4% ב-2017. גם כאשר בוחנים את החציון נרשם שיפור: העיתון התחזק משיעור חשיפה של 3.9% בחציון הקודם ל-4.9% בחציון הנוכחי. הנתון עמד על 4.6% בחציון המקביל אשתקד, כך שגם כאן נרשמה עלייה נאה.

ב"הארץ" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully