וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה: מהדורת חדשות עשר תוארך ברבע שעה

7.3.2018 / 15:57

מועצת הרשות השנייה החליטה לאפשר לחדשות עשר להאריך את המהדורה ברבע שעה לשלושה חודשים - עד החלטה סופית בנושא. בנוסף, העניקה הרשות רישיון מותנה לערוץ 20, 24 והלא-טיוי. המשמעות היא שערוצים אלה עוברים להיות תחת פיקוחה

תמר איש שלום. רונן פדידה,
עוד רבע שעה. תמר איש שלום/רונן פדידה

מועצת הרשות השנייה אישרה היום הארכה של רבע שעה למהדורת החדשות של ערוץ 10 לשלושת החודשים הקרובים. יו"ר הרשות, יוליה שמאלוב ברקוביץ, אמרה בנושא זה כי "ההחלטה לאשר את בקשת חדשות עשר התקבלה מכיוון שהמועצה סברה שבעת הזו, בתקופה שלאחר הפיצול, יש לבחון את הנושא מחדש ולאחר שלושת חודשים אלה תתכנס המועצה ותחליט האם לאפשר הארכה של מהדורת החדשות באופן קבוע".

אתמול דחתה ועדת הכלכלה של הכנסת את ההצעה לפגוע בסמכויות הרשות השנייה להתערב באורך ומועד שידורי החדשות. היועצת המשפטית של ערוץ 10, עו"ד דבורה קמחי, אמרה כי אין הצדקה שהרשות תתערב באורכן ומועדן של שידורי החדשות ואין הצדקה לקבל אישור מנכ"ל הרשות על כל הארכה של דקות בודדות.

היועצות המשפטיות של קשת ורשת, עו"ד שרית הכט ואילאיל לבנת, אמרו מנגד כי אין הצדקה לתת הטבה לאחד משלושת הערוצים. נציגת חברת החדשות, עו"ד דיקלה בירן, אמרה כי לפיקוח יש יתרונות. כבל אמר כי הוא מתנגד להצעת האוצר בעניין הזה, אך דרש מיו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ, לקבוע כללים ברורים בעניין האפשרות להאריך את המהדורה, כדי שלערוצים יהיה ברור כיצד לנהוג.

בנובמבר, ימים ספורים לפני פיצול ערוץ 2, פורסם בוואלה ברנז'ה כי מועצת הרשות השנייה אישרה לערוץ עשר לשדר מהדורה מקדימה בשם "חדר החדשות", שירדה כעבור זמן קצר מהמסך. לפני כשנה וחצי ערוץ 10 ספג התנגדות מהרשות להארכת המהדורה המרכזית בכ-20 דקות. לאחר שבחברה עתרו לבג"ץ הארכת המהדורה לא אושרה. ואולם בחברה הצליחו להתגבר על הקושי הרגולטורי ולהאריך אותה באמצעות הוספת חלק מגזיני ב-21:00 בערב. לאחר כל הסאגה, הערוץ החזיר מיוזמתו את המהדורה לאורך סביר של שעה.

חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011. עומר מירון
מאריכה. יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עומר מירון

בתוך כך, מועצת הרשות אישרה היום רישיון מותנה לערוץ 20, 24 והלא-טיוי, שבעצם עוברים לפיקוחה של הרשות. בהקשר הזה מסרה שמאלוב ברקוביץ': "שמחה שהמועצה התכנסה והתקבלו החלטות משמעותיות לשוק התקשורת בישראל. בין היתר ההחלטה ההיסטורית להעניק רישיונות מותנים לערוצים 20, ,24 והלא-טיוי אשר יפעלו מעתה תחת פיקוחה של הרשות השנייה. מהלך זה יסדיר טוב יותר את שוק התקשורת ויאפשר רגולציה נכונה יותר לכלל השחקנים בשוק. המהלך התאפשר בעקבות התעקשותו של שר התקשורת להסדיר את השוק, דבר שצריך היה לקרות כבר מזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully